نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
علم و ورزش

آیا ورزش کاهش ریسک مرگ را در زنان به همراه دارد؟

  • کد خبر: ۲۸۴۷۵
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
آیا ورزش کاهش ریسک مرگ را در زنان به همراه دارد؟
زنانی که ظرفیت ورزشی‌شان پایین است، تقریبا چهاربرابر بیشتر مستعد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند.
به گزارش شهرآرانیوز، اگر فقط می‌توانید در روز به‌مدت چند دقیقه ورزش کنید، آن‌هم فواید زیادی دارد. بدن به ورزش به شیوه‌ای پاسخ می‌دهد که برای چالش‌هایی مشابه در آینده آماده شود.
 
نکته ساده‌ای که وجود دارد، این است که ورزش پُرشدت بیشتر از ورزش با شدت متوسط، بدن را به چالش می‌کشد و برای همین، واکنش بدن قوی‌تر می‌شود؛ چون می‌خواهد برای چالش‌های شدید بعدی آماده‌تر شود. این واکنش‌ها شامل افزایش جریان خون به‌سمت عضلات و افزایش توده و قدرت عضلانی می‌شود.
 
چربی بدن نیز کاهش می‌یابد و تبدیل به سوخت می‌شود و سیگنال‌دهی انسولین بهتر می‌شود که خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد. ورزش پُرشدت، مثلا تمرینات بدن‌سازی با شدت بالا ارجحیت دارد.
 
ضمنا بهره‌بردن از ورزش‌های پُرشدت، زمان کمتری نسبت به انجام ورزش‌هایی با شدت متوسط از شما می‌گیرند و نیازی نیست وقت زیادی صرف آن‌ها کنید.
 
این مسئله مهمی برای همه است، اما درمورد خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد. ضمنا خانم‌ها بیشتر درمعرض پوکی استخوان هستند و ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت و تراکم استخوان‌هاست.
 
خانم‌ها با افزایش سن، بیشتر از آقایان دچار ضعف بدنی می‌شوند و برای همین بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ها و انواع ناتوانی‌ها هستند.
 
تقویت عملکرد عضله و افزایش بافت آن با ورزش، بهترین راه پیشگیری از ضعف بدنی است. خانم‌هایی که تمرینات پرشدت انجام می‌دهند، کمتر ممکن است در اثر بیماری‌های قلبی، سرطان و سایر عوارض فوت کنند و این نتیجه‌ای است که از یک پژوهش جدید گرفته شده است.
 
محققان دریافتند زنانی که ظرفیت ورزشی‌شان پایین است، تقریبا چهاربرابر بیشتر مستعد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند. زنانی که توان ورزشی کمی دارند، در مقایسه با آن‌هایی که سطح توان ورزشی‌شان بالاتر است، دوبرابر بیشتر درمعرض مرگ ناشی از سرطان و چهاربرابر بیشتر درمعرض مرگ ناشی از سایر عوارض هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->