نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد
سرخط خبرها

غلامرضا بهروان: باید قهرمان و ۳ تیم دیگر را به AFC معرفی کنیم

  • کد خبر: ۲۸۴۷۷
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
غلامرضا بهروان: باید قهرمان و ۳ تیم دیگر را به AFC معرفی کنیم
اگر لیگ برتر به هر بهانه‌ای تعطیل شود، باید تکلیف تیم قهرمان و همچنین تیم‌های سقوط‌کننده مشخص شود.‌
علی‌بنی شیخ‌الاسلامی/شهرآرانیوز - درحالی‌که ستاد ملی مبارزه با کرونا به تیم‌های لیگ‌برتری اجازه داده است که تمرینات خود را آغاز کنند، برخی تیم‌ها به‌دنبال تعطیلی بازی‌های لیگ برتر هستند. این کشمکش‌ها فضای فوتبال را ملتهب کرده و موجب شده است تا برگزاری ادامه لیگ در هاله‌ای از ابهام باشد. به‌همین‌بهانه دقایقی با غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ، صحبت کردیم که این گفتگو را می‌خوانید:

بالاخره لیگ برگزار خواهد شد یا نه؟
فیفا به کشور‌ها توصیه کرده که لیگ را با کمک دولت برگزار کنند و فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ هم به‌دنبال این هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه برگزاری ادامه لیگ را مهیا کنند. شخصا بر این عقیده‌ام که بازی‌های لیگ برتر باید برگزار شود؛ همچنین لیگ‌های پایین‌تر. از همه مهم‌تر ستاد ملی مبارزه با کرونا نباید درباره فوتبال تصمیم بگیرد و تصمیم‌گیرنده دراین‌زمینه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند.

برخی تیم‌ها مخالف برگزاری ادامه لیگ هستند. به هر بهانه‌ای لیگ برتر تعطیل شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
واقعیت این است که قانون دراین‌باره پیش‌بینی نداشته است. به‌واقع در قانون چیزی نیامده که اگر لیگ برتر به بهانه کرونا تعطیل شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر لیگ برتر به هر بهانه‌ای تعطیل شود، باید تکلیف تیم قهرمان و همچنین تیم‌های سقوط‌کننده مشخص شود.‌

نمی‌شود نتایج بازی‌ها را پاک کرد؟
نه، چنین اتفاقی از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست. برخی کشور‌ها لیگ خود را تعطیل کرده‌اند، اما چهره تیم قهرمان را مشخص کرده‌اند. اما ضرورت تعیین چهره تیم قهرمان چیست؟ ما باید ۴ نماینده به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنیم. این‌طور نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک فصل صبر کند که ما ۴ نماینده خود را به آن‌ها معرفی کنیم. در صورت تعطیلی بازی‌های لیگ برتر، اعضای هیئت‌رئیسه درمورد تعیین چهره تیم قهرمان و ۳ تیم دیگر برای معرفی به کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم‌گیری خواهند کرد و برای رسیدن به این مهم می‌توانند مدیران‌عامل باشگاه‌ها را هم به شور دعوت کنند. دیدید که در اسکاتلند فدراسیون فوتبال با نظرخواهی از تیم‌ها چهره تیم قهرمان را مشخص کرد. هرچند به سود فوتبال است که بازی‌ها ادامه پیدا کند؛ به‌ویژه که سرنوشت تیم‌ها در لیگ‌های پایین‌تر هم مهم است. ما باید ۴ تیم را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنیم و ازسویی ۲ تیم هم باید به دسته پایین‌تر سقوط کنند.

در‌این‌باره می‌گویند بهتر است هیچ تیمی سقوط نکند و بازی‌های لیگ برتر با حضور ۱۸ تیم برگزار شود!
شانزده‌تیمی که هم‌اکنون در لیگ برتر حضور دارند، بهتر از ما می‌دانند که لیگ برتر ظرفیت برگزاری بازی‌ها با حضور ۱۶ تیم را هم ندارد؛ چه برسد به ۱۸ تیم! لیگ برتر در بهترین شرایط و با توجه به امکانات موجود باید با حضور ۱۲ یا ۱۴ تیم برگزار شود. اگر بخواهیم بازی‌های لیگ برتر را فصل آینده با حضور ۱۸ تیم برگزار کنیم، دوباره چند سال به عقب برخواهیم گشت و همه تلاش‌ها برای شانزده‌تیمی‌شدن بازی‌های لیگ برتر از دست می‌رود.

ظاهرا تراکتور هم تصمیم گرفته است در بازی‌ها شرکت نکند. اگر بازی‌ها آغاز شود و تراکتور تصمیم بگیرد تهدید خود را عملی کند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
بعید می‌دانم تراکتور بخواهد دربرابر سازمان لیگ ایستادگی کند؛ به‌این‌خاطر که تراکتور بخشی از سازمان لیگ است و سازمان لیگ هم برای همه باشگاه‌هاست. به‌هر‌صورت و براساس قانون اگر تراکتور در ۲ بازی متوالی بدون بهانه‌ای قانع‌کننده حضور نداشته باشد، از جدول بازی‌ها کنار گذاشته می‌شود و کمیته انضباطی دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

پیش‌تر شاهد بودیم تیم‌هایی که به این بهانه از جدول بازی‌ها کنار گذاشته می‌شدند، به ۲ رده پایین‌تر سقوط می‌کردند! آیا این قانون هنوز هم وجود دارد؟
بله، اما تصمیم نهایی با کمیته انضباطی است. هرچند بر این عقیده‌ام که تراکتور چنین‌تصمیمی را نخواهد گرفت.

چه توصیه‌ای به تیم‌های معترض دارید؟
من در صف حمایت از باشگاه‌ها هستم. با توجه به برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای جبران مضرات ناشی از کرونا، باید باشگاه‌ها هم ازسوی دولت حمایت شوند و ضرروزیان آن‌ها حتی اگر کم، باید جبران شود. تیم‌ها باید حق پخش بگیرند و از تبلیغات محیطی بهره ببرند؛ اما تعطیلی فوتبال بدترین تصمیم ممکن برای فوتبال است. همه فعالیت‌ها در کشور از سر گرفته شده است. همه جا‌هایی که تعطیل بوده‌اند، باز شده‌اند و آن‌وقت فوتبال الان می‌خواهد تعطیل شود. چه کسی می‌تواند تضمین کند در بیرون از فوتبال، فوتبالی‌ها دچار کرونا نشوند؟ اگر تست مثبت فوتبالیست‌ها واقعیت داشته باشد، آیا آن‌ها در فضای فوتبال مرتکب این ویروس شده‌اند؟ بازی‌ها که تعطیل است. اگر بازی‌های این فصل را تعطیل کنیم، از کجا می‌توانیم اطمینان‌خاطر دهیم که بازی‌های فصل آینده را برگزار کنیم؟ کرونا در ماه‌های آینده هم وجود خواهد داشت. بهترین تصمیم، بازگشت به زندگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. من خودم در خانواده‌ام شاهد مبارزه با کرونا بودم و می‌دانم چه اندازه سلامتی اهمیت دارد؛ اما دلایلی که برای تعطیلی فوتبال مطرح می‌شود، منطقی نیست و درنهایت ضربه‌اش به فوتبال خواهد خورد. خانواده فوتبال نباید نوک بینی را نگاه کنند و بر اساس منفعت شخصی حرف بزنند. دنیا به‌سمت ازسر‌گیری بازی‌ها رفت و فیفا هم همین نظر را دارد، اما ما دوست داریم درجهت مخالف حرکت کنیم؛ چون برگزاری بازی‌ها به سود ما نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->