افشاگری تازه درباره پدر رومینا اشرفی

  • کد خبر: ۲۸۵۶۷
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
  • ۱۰۳
افشاگری تازه درباره پدر رومینا اشرفی
پدر رومینا اشرفی یک ماه قبل وقتی ‏به دامادش که وکیل دادگستری است تلفن کرد، فهمید که پدر، ولی دم است و قصاص نمی‌شود، داس به دست، به تعبیر خود غیرت را تمام کرد و دیگر ترسی از پلیس نداشت.

به گزارش شهرآرانیوز، «پدر داس به دست، به تعبیر خود غیرت را تمام کرده و دیگر ترسی از پلیس نداشت. یک ماه قبل وقتی ‏به دامادش که وکیل دادگستری است تلفن کرد، فهمید که پدر، ولی دم است و قصاص نمی‌شود.» دختر‌ها طوفان را به چشم دیده بودند؛ ابر‌های سیاه و سفید را که سر به ‏سر هم داده و آسمان را صدای غرش برداشته بود. باد مثل قاصدی از میان ابر‌ها آمده بود پایین و خاک ‏را بلند کرده بود. درخت‌ها بی‌قرار روز عزا، سر‌ها را به هم نزدیک می‌کردند و دریای شمال، ‏خوابیده زیر پای قبرستان، موج روی موج می‌انداخت.


بیشتر بخوانید: نظر متفاوت سه فقیه درباره مجازات پدر رومینا/حبس کافی است!


لباس سیاه زنان را همین باد و خاک به هم ‏پیچانده و مویه‌شان را به آسمان برگردانده بود. دختر‌ها غبار آن چاله سیاه را دیده بودند که بلند می‌شود. ‏‏ «خاک قبولش نمی‌کرد.» مرگ، اما راه خودش را می‌رفت، کار خودش را می‌کرد. طوفان چند دقیقه‌‏ای، چون هاتفی بدخبر، با پُر شدن چاله، با تمام‌شدن دفن تن نحیف دختربچه زیر خاک نمدار روستای ‏سفیدسنگان، راهش را کشید و رفت و صدای مادر و خاله‌ها و دخترخاله‌ها در بهشت فاطمیه پیچید.


اینجا ببینید: جزئیات جدید از قتل رومینا اشرفی+فیلم صحبت‌های اطرافیانش


تا ‏به حال، صدای مویه زنان تُرک را شنیده‌ای که چطور لحظه‌های داغ را با هم قسمت می‌کنند؟ رعنا و ‏ملیحه و منصوره و زهرا و بقیه به رسم زنان ترک، ناخن به صورت کشیدند و صدای حزن، همه جا ‏را برداشت. «چند دقیقه پیش، کدام دختر روستا را خاک کردند؟» رعنا از خودش پرسید. «دختر من ‏بود؟» رومینا اشرفی، دختر رعنا بود. آن عصر عجیب بهار، او را خاک کردند. رومینا «آن روز» ‏خاک بر سر شد. ‏


اینجا ببینید: فیلماظهارات عموی رومینا درباره ماجرای قتل در شبکه سه


زنان روستای پیر، نشسته در دل بخش لمیر، جایی میان تالش و آستارا، با ٥٩٧ نفر جمعیت، شنبه ‏سوم خرداد ١٣٩٩، آرام به خانه برگشتند و در راه‌های خاکیِ باریکِ لاغر، سکوت در میانه بود. مردم، ‏گروه مغشوش مردم، آنان که «رضا اشرفی»، پدر رومینا گفته بود به دلیل حرف و حدیث‌هایشان، دختر ‏چهارده‌ساله‌اش را کشته، آن روز ساکت سرشان را از شرم پایین انداخته بودند. آن شرم هنوز میان ‏ چشم‌های برخی مردان روستا پیداست و ترس، از میان قرص صورت زنانی که روز‌ها جز برای رفتن ‏سرِ زمین، همراه مردی از خانواده، از خانه بیرون نمی‌آیند.


بیشتر بخوانید: جزئیات هولناک قتل رومینا از زبان خاله‌اش


زنان روستای سفیدسنگان می‌گویند حالا ‏در روستایشان یک قاتل پیدا شده و از آن روز فکر می‌کنند کشتن آسان است. محبوبه، زن همسایه از ‏روزی که شنیده رومینا را کشته‌اند، جز برای نان خریدن از خانه بیرون نیامده. روز‌ها جلوی آینه می‌‏ایستد و جرأت نگاه کردن ندارد؛ فکر می‌کند سر که بالا کند، مردی دشنه در دست خواهد دید که به ‏قصد مرگ آمده است؛ هراس مردن به دست یک انسان. محبوبه بیست‌وسه ساله، امروز، تازه از مزار ‏دختربچه برگشته و سرِ راه، چند قرص نان گرفته به خانه ببرد. زنان روستا بوی نان می‌دهند؛ آغشته ‏به رنگ اندوه. برای محبوبه هم امروز پنجشنبه غمگینی است و صورت رومینا یک لحظه از جلوی ‏چشم‌هایش دور نمی‌شود.

 

محبوبه، رومینا را چندبار در خانه‌شان دیده بود؛ وقت مشاطه‌گری رعنا، ‏مادرش. مادر رومینا قبل از آنکه شوهرش منع کند، در آرایشگاه روستا کار می‌کرد و بعد، گوشه خانه‌‏اش را کرد جایی برای بند و ابرو. آرایشگاهی کوچک در دل خانه‌ای ناامن. محبوبه هم در همین خانه، ‏قتلگاه پسین دختربچه‌ای که فکر کرده بود باید زودتر شوهر کند و فرار با پسر را به قرار ترجیح داده ‏بود، رومینا را دید؛ با شوقی افزون برای زندگی.

 

آن زندگی حالا از دست رفته است و محبوبه مثل بقیه ‏زنان روستا فکر می‌کند این پایان منصفانه‌ای برای تمام شدن روز‌های یک دختربچه نیست و حق ‏همه زنان است که هر وقت خواستند ازدواج کنند؛ مثل خودش که در پانزده‌سالگی و برای فرار از ‏برادرها، در جای خالی پدر و مادر، با یکی از مردان سفیدسنگان ازدواج کرد و از اردبیل به روستا آمد.


بیشتر بخوانید: گفتگو با مادر رومینا اشرفی درباره جزئیات ماجرا +ویدئو


‏او از بحث‌ها و اختلاف‌ها درباره «کودک‌همسری» خبر ندارد و نمی‌داند حکم قانون برای ازدواج ‏دختربچه‌ها چیست و چه باید باشد. آن روز که محبوبه شنید رومینا را پدرش در خواب کشته است، ‏برای سر زدن به همان برادر‌ها به اردبیل رفته بود. بازگشت به خاطرات پرخشونت گذشته. محبوبه می‌‏گوید این‌طور مردن حق هیچ زنی نیست و فرار، دلیل مناسبی نیست برای کشتن یک نفر. «حتی ‏اگر فرار با پسری مثل بهمن باشد.»

 

به نظر محبوبه و بیشتر زنان روستای سفیدسنگان، پدر رومینا با ‏کشتن دخترش، به مردم و قانون بی‌احترامی کرده است. «خودش به جای قانون تصمیم گرفته. این ‏یعنی خیانت.» اگر مرد آزاد شود و برگردد، محبوبه او را نگاه خواهد کرد؟ «به هیچ‌وجه. سلام و ‏علیک چقدر بین روستایی‌ها مهم است؟ ما سلام هم دیگر به او نمی‌کنیم.»

 

محبوبه می‌داند پدر رومینا ‏بر اساس همین قانون، قصاص نمی‌شود و فکر می‌کند امیرمحمد، برادر شش‌ساله‌اش را که وقت ‏قتل، کنار او خوابیده و خون شاهرگ خواهر روی صورتش ریخته بود، نباید به پدر برگرداند. «وقتی ‏دخترش را کشته، پس‌فردا به پسرش رحم می‌کند؟ هرگز.» هرگز با «گ» غلیظی از دهان زن ترک ‏بیرون می‌آید. هرگز یعنی هیچ. رومینا دیگر «هیچ» وقت نان به‌دست به خانه برنمی‌گردد. ‏


بیشتر بخوانید: بهمن می‌خواست جنازه رومینا را از خاک بیرون بکشد+ ویدئو


قبرستان؛ هشتم خرداد

شالیزار‌های شمال در انتهای سبزی‌اند. تالش و روستاهایش را از همان زمان که محل رفت و آمد ‏نیرو‌های متفقین در جنگ جهانی دوم بود، به همین زمین‌ها و باغ‌های پربار می‌شناسند. حتی وقتی ‏سربازان روس، پل تاریخی چندین صدساله لمیر را خراب کردند تا پای رفتن نازی‌ها لنگ شود هم این ‏تکه از زمین شمال غرب ایران، صفای خودش را داشت. هنوز هم دارد؟ امروز نه. امروز، پنجشنبه، ‏هشتم خرداد ١٣٩٩، همه قصه مرگ دختربچه‌ای را شنیده‌اند که پدر عاملش بوده؛ قاتلش بوده و حالا ‏معلق میان خشم و اندوه، در زندان لاکان رشت حبس است.

 

خانه جدید دختر کجاست؟ قبرستان. چه ‏قبرستان زیبایی. خانه آخرت اهالی شهر‌ها و روستا‌های شمال ایران، نشسته بر تپه‌های سبزی است که ‏هر روز صدای پرنده‌های شناس و ناشناس، آسمانش را پر می‌کند؛ خاصه در بهار. بهار امسال، اما ‏چه سایه سنگینی بر روستا انداخت. بر قبرستان هم. آنجا که گوشه‌اش، قبری کنده شده به قامت یک ‏تردبچه که حالا نامش ورد زبان مردم دنیاست. مادر، با چشم‌هایی بی‌سو، تنگ مثل روز‌های خرداد ‏امسال، چادر سپیدی را که دختر قبل از فرارش پوشیده و گفته بود چقدر زیباست، روی قبر انداخته و ‏گل‌های پرپر قرمز رویش را پوشانده است. پرنده‌ای ناشناس از روی شاخه می‌پرد و نسیم، چادر سیاه ‏زنان را می‌تکاند.

 

خاله‌ها همراه رعنا نشسته‌اند و سوزی دردمندانه از میان گلوی نازک‌شان بیرون می‌‏ریزد. عزاداری در سکوت، با حیایی به رسم زنان روستا. دختران‌شان، آیسان، هانیه، فاطمه و مبینا هم ‏نشسته‌اند کنار مزار دخترخاله و آرام اشک می‌ریزند. اندوه از دست‌دادن هم‌بازی بچگی برای آدم‌ها ‏سخت است. این آدم را حالا در چهارده‌سالگی، رگ گردن زده‌اند و آن زیر، در دل خاک تپه‌ای ‏سرسبز خوابانده‌اند.

 

آیسان اشک‌هایش را با آستین پاک می‌کند؛ فراری کودکانه از زیر بار خشم. ‏رومینا یعنی صیقل داده شده؛ پاک و پاکیزه؛ جلا یافته و صاف. آیسان تا امروز به معنی اسم دخترخاله ‏فکر نکرده بود. او همسن رومیناست و حالا با چیدن شمع‌های کوچک سفید عزا روی خاک و پاشیدن ‏عطر روی آنها، یک‌بار دیگر بازی را آغاز کرده است. آیسان می‌گوید رومینا از بچگی تودار بود و ‏حتی وقتی بعد از آن فرار سه‌روزه، برگشت و به خانه آنان رفت به میهمانی، لب از لب باز نکرد؛ که ‏چرا آن پسر را دوست دارد، چرا رفته و چرا دلش نمی‌خواسته برگردد. فقط این را گفته بود که او ‏دوستم دارد و من را آزاد می‌گذارد. آرزوی آزادی، از چشم‌های مشکی دخترخاله‌های او هم حالا، جایی ‏میان جنگل و قبرستان و دریا پیداست.

 

آنچه به زبان نمی‌آید ریشه‌های محکمی دارد. آیسان چندبار ‏پیام‌های رومینا را دیده بود که برای خودش می‌فرستد؛ پیام‌های کوتاه صوتی در تلگرام. دختربچه‌ها ‏رازهایشان را پیش خودشان نگاه می‌دارند. گفتن از عشق‌های بچگانه سخت است. گوشِ شنیدن هم ‏نیست. دختران روستا، مثل بیشتر هم‌سن و سال‌های غیرشهری‌شان سکوت می‌کنند و بعد برای ‏خیلی‌شان، یک روز این بند ضخیم لاینقطع، از جایی سوراخ برمی‌دارد و فرار. مثل آن دختران ‏سفیدسنگان که از قدیم تا به حال، آن‌قدر بد می‌بینند و سخت می‌گذرانند و دشوار روز می‌گذرانند که با ‏اولین پسر آشنا در کوچه، فرار می‌کنند. دوستان و دخترخاله‌های رومینا می‌گویند مردان آن‌قدر به زنان ‏و دختران‌شان در خانه سخت می‌گیرند که راهی جز فرار برای آن‌ها نیست.

 

یکی از همکلاسی‌های رومینا ‏در کلاس هشتم تنها مدرسه روستا، یک ماه قبل از مردن رومینا با پسری فرار کرده بود. یکی از ‏دختران همسایه و یکی از دختران آشنایی دور هم همین‌طور. اما سرنوشت آنان پس از فرار مثل رومینا ‏نبود. یکی با سری پایین به خانه برگشت و روز‌ها کتک خورد، یکی را دیگر خانواده نپذیرفتند و یکی ‏رفت که رفت.

 

دختران سفیدسنگان را مثل برخی روستا‌های ایران زود شوهر می‌دهند و رویای پوشیدن ‏لباس عروس، از دبستان در سرشان ریشه می‌کند. وهم خوشبخت شدن با مردانی سختگیر. برای رومینا ‏هم قبل از اینکه با بهمن فرار کند، کم خواستگار نیامده بود. «یکی‌شان کارمند آموزش و پرورش بود ‏که چندبار آمد و رفت.

 

مادرش می‌گفت باید حداقل ١٦ سالش بشود. پدرش، ولی موافق ازدواج بود. ‏مدام از پدرم می‌پرسید رومینا را بدهد به او ببرد؟ پدرم می‌گفت نه، هنوز زود است.»، اما بیشتر دوستان ‏رومینا در همان دوازده یا سیزده سالگی شوهر کردند. شیفت دخترانه مدرسه پورحنیفه سال‌هاست که ‏مشتری پر و پا قرصی ندارد. پدر‌ها دختر‌ها را به زور یا دلخواه شوهر می‌دهند.

 

از تعداد دقیق فرار زنان از خانه در تالش و روستا‌های اطراف اطلاعات دقیق و درستی نیست، اما به گزارش ایرنا سال گذشته سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس پیشگیری گیلان گفت که در هشت ماهه سال ٩٧، ١٥٤ فرار از منزل و در هشت ماهه سال ٩٨ هم ١٢٤ فرار که از این تعداد یکصد نفر زن بوده‌اند، در سامانه این پلیس ثبت شده است.

 

ازدواج دختربچه‌ها در گیلان از آمار‌های سازمان ثبت احوال هم پیداست. همین پارسال بود که حسین هاشم‌زاده، معاون امور هویتی ثبت احوال گیلان اعلام کرد، از مجموعه ازدواج‌های ٩ ماه سال ١٣٩٨، ٢٩٥ ازدواج برای دختران زیر ١٥ سال و ٢٩٩ ازدواج برای پسران زیر ١٩ سال ثبت شده است.

 

جان‌احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درباره این آمار گفته است: «همه این ازدواج‌ها درون خانواده‌ها و با توافق‌های خودمانی صورت گرفته است.» او به استاندار پیشنهاد کرده کمیته‌ای با عنوان بررسی کودک‌همسری در استان گیلان تشکیل و موضوع به صورت موردی بررسی شود.

 

یکی از همسایه‌ها را هم، زن بیست‌ساله‌ای که در عصر دلگیر روستا، کنار مادر پیرش با دامنی سفید نشسته و ‏مگس از سر می‌پراند، با شوهر دادن از خانه کم کردند. حالا سه بچه قد و نیم قد دورش را گرفته‌اند و ‏پشت میله‌های حیاط، با واهمه‌ای عمیق از حرف مردم، از همسایگی با خانواده اشرفی می‌گوید.

 

در ‏خانه‌ای چسبیده به قبرستان. رومینا چند متر آن طرف «خانه پدری»، در اتاق یک در دومتر خوابیده و ‏نرگس دلش برای او تنگ است. زن جوان، آزرده‌خاطر از حرف مردم می‌گوید دلش می‌خواهد از این ‏روستا برود و دیگر هرگز برنگردد. نرگس تشنه همنشینی با زنان روستاست و فکر می‌کند همین ‏محدودیت‌هاست که دختران روستا را فراری می‌دهد. «آن‌ها هم که نمی‌روند، توی خودشان از درد و ‏تن‌هایی می‌پوسند.»

 

از وقتی رومینا کشته شده، نرگس که تا سیکل بیشتر نخوانده، فکر می‌کند «این ‏بدبختی» تمامی ندارد. دریا که از پنجره خانه نرگس پیداست برای او منظره‌ای است زشت، شبیه جمع ‏شدن قطره‌های آب بی‌معنی و سبزی جنگل پشت حیاط خانه‌اش، صفایی ندارد. «کاش می‌توانستم ‏بروم شهر و راحت شوم. الان همین‌که شما دارید با من حرف می‌زنید، مطمئنم همسایه‌ها دارند از ‏پنجره ما را می‌پایند. اینجا حرف مردم، زنان را می‌کشد. رومینا را هم همین حرف‌ها کشت.» حرف ‏زنان و بعضی مردان روستا شبیه هم است.

 

حمید رزمی هم ۲۸‌سال معلمی‌اش را مدیر مدرسه ‏روستای سفیدسنگان بوده. مدرسه شهید پورحنیفه ۷۶ دانش‌آموز دارد؛ ۳۲ دختر و مابقی پسر. او ‏چهره رومینا را خوب به یاد دارد، صورت دوست صمیمی‌اش، «میم» را هم. میم، دانش‌آموز کلاس ‏هشتم، نخستین کسی بود که ماجرای بهمن را از زبان رومینا شنید؛ چند روز بعد خبر به گوش پدر رومینا ‏رسید و فهمید رومینا پسری را دوست دارد. آن شب، شب کتک بود و ناسزا. رضا به رعنا گفت رومینا ‏را می‌زند تا دیگر از این حرف‌ها در مدرسه نزند، تا آبرویشان نرود. تا دختر ساکت بنشیند پشت ‏نیمکت‌های مدرسه.

منبع: روزنامه شهروند


بیشتر بخوانید: دستگیری مادر کودک آزار اینستاگرامی در خراسان رضوی+فیلم و عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
7
10
پدررومینا باید از ملت ایران معذرت خواهی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
درستع باید بکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
تورو قرآن درتو بزار،ایشالله به سرت بیاد تا بفهمی وقتی دختر ۱۳ ساله ت بغل یه گردن کلفت همسن خودت باشه چه مزه ای داره،توسر پیازی یا در پیاز
Elvana modiri
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
میخواست بادختر۱۳سالش درست رفتارکنه نره بغل یکی دیگه الان که همه عالم ف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
6
فعلاهمه قاضی شده اند وحکم صادرمیکنند،فکرنمی کنند شاید این حوادث برای خودشان پیش بیاید، انشاءاله برای کس دیگری رخ ندهد ،خدایا همه ماراازبلا ومصیبت محافظت بفرما
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
قربون آدم چیز فهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
درست رفتار کنید پیش ع
یک مادر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
12
عجب داماد ایشان که وکیل بوده جلوی ایشان را نگرفته؟ و اینکه فردا روزی هرکسی به هر دلیلی فرزندش را سر ببرد و یا به نوعی دیگر بکشد و بداند که قصاص ندارد باعث می شود قبح ریخته شود بنابراین قانونی محکم باید وضع شود که حتی قصاص شود این نمیشه که هرکس خواست بچه اش را سر ببرد و بعدهم بگه میرم زندا فقط؟این آقا از داعشی ها هم بی رحمتر است اگر داعش ب زعم خودشان سر دشمنان اسلام را می برید بهرحال غریبه بودند اما این پدر؟ واقعا این طرز فکر در این دوران باعث تاسفه قانون باید با اشد مجازات برخورد کند فرضا اگر کسی کارمند دولت است باید از کار برکنار اگر حقوق بازنشستگی می گیرد حقوقش قطع شود و از شهری که هست به بدترین نقطه تبعید شود تا بلکه این اهمال شنیع تکرار نشود وبامجازات این آدم به اشدترین حدش برای دیگران عبرت شود!
ناشناس
Austria
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
همسر خارجی و یک دختر ۷ ساله دارم ، دخترم میپرسه : چرا ایرانی ها سر دخترهاشون را میبرند . حالا چطوری میشه راه حل برای جامعه پیدا کرد ، نظرات عزیزان که از داعشی ها هم بدتره ، پدری که از قبل از وکیل اطلاعات کسب میکنه ، مادری که بارها شوهرش گفته بوده مرگ موش به رومینا بده ، دامادی که وکیل بوده و نقشه کش همراه پدر زن بوده ، بهمن که با بچه طرف بوده تا همسر آینده ، پلیس آگاهی و اون قاضی که بجای مددکار دختر بیچاره را به قاتل تحویل دادند همه گناه کارند،همه و همه
م ا م
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
3
15
به نظر من پدر رومینا باید سزای اعمالش برسد اگر نرسد از این به بعد کشت و کشتاره
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دقیقا
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
کاملا درسته
ناشناس
Austria
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
نه تنها پدر رومینا بلکه مادر رومینا ، بهمن ، پلیس آگاهی و اون جناب قاضی که رومینا را تحویل قاتل داده ، اینها همه شریک جرم هستند ، پدر رومینا به جرم قتل عمد بقیه به دلیل همدستی منجر به قتل عمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
3
15
چرا از دوست پسرش چیزی ننوشتید ؟ چرا نگفتید وقتی او 11 سال بیشتر نداشته , از خرد سالی او سوئ استفاده کرده و به او نزدیک شده و مدت2 سال با کسی که 16 سال از او کوچکتر بوده , نزدیک شده و وی را فریب داده . پدر دختر به علت اختلاف سن ی و اختلاف فرهنگی که در آینده قطعا مشکلاتی ببار می آورده , با ازدواج آنان موافقت نکرده , سپس دوست پسر , شخصیت اصلی خود را نشان داده و تهدید کرده اگر فرار نکند , عکس های او را در فضای مجازی را منتشر خواهد کرد و موجب عصبانیت پدر وی خواهد شد . دختر به علت سن کم و عدم تجربه , مجبور به فرار از خانه شد . پدر وی اعلام نمود , در صورت بازگشت وی به منزل , با او مهربان خواهد بود و تا زمانی که پیامک های توهین آمیز شخص فریبکار را دریافت نکرده بود , با دختر مهربان بود . اما دوست پسر , عکس دونفره , در شرایط نامناسب را در فضای مجازی پخش کرد و ناجوانمردانه پخش آنرا به دختر فریب خورده نسبت داد و با پیامک های متعدد نظیر اینکه : دختر تو دیگر زن من است , و همچنین عکس های منتشره و پنهان کردن تهدید هایی که به دختر روا می داشته , باعث غلیان عصبانیت پدر دختر گردید . پدر دختر در نهایت عصبانیت از شرایط به وجود آمده و اعصاب خراب از مزاحمت های دوست دختر , و با توجه به اینکه از تهدیدها و فریبکاری های وی اطلاع نداشته و فرار دختر از منزل به سبب دوستی قبلی , را اختیای متصور شده , به سمت دختر رفته و حادثه تلخی رقم خورد . طبق بیان خانم مونا محمدی دوست صمیمی رومینا , همچنین مادر وی , ارتباط پدر و دختر عادی و سالم بوده اما پدر در مورد دوستی خیابانی و نوع پوشش دخترش در بیرون حساسیت داشته که این بین تمام پدر های ایرانی صدق می کند . هیچ پدری راضی به ارتباطات خارج از قانون خانواده اش نیست مگر افراد خاصی که گاها در فضای مجازی به پدر آن دختر توهین می کنند . تمام متن بالا توسط خبرگذاری ها اعلام و منتشر گردیده . خانم مونا محمدی دوست صمیمی رومینا , که در جریان تهدید ها در بین راه مدرسه و سایر , اطلاع داشته شاهد این قضایا می باشد . متاسفانه بعضی از نشریات به علت اصلی این وقایع تلخ که حاصل دوستی خیابانی می باشد اشاره ای نکرده اند و برخی از سایت ها و منابع خبری شتاب زده و بدون اطلاع از کم و کیف موضوع , آنرا منتشر نموده و گاها حتی از عنوان نمودن اصل اتفاق طفره رفته و بیان واقعه را به گونه ای هدفمند از اصل آن البته با اهداف نا مشخص دور می نمایند . افشاگری های دوست صمیمی رومینا در بیشتر سایت ها هست . بفرمایید ببینید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
2
8
چند سال پیش چند مورد قتل ناموسی به همین صورت یعنی پدر قاتل و دختر مقتول در خوزستان رخ داد و ولی دم پدربزرگ دختر می شد که همیشه نسبت به قاتل رضایت می دادند و عملا قصاص منتفی میشد. اما مرحوم هاشمی شاهرودی رییس وقت قوه قضائیه این موضوع را مصداق فساد فی الارض دانستند و شخصا دستور اعدام صادر کردند. اینکه چرا الان این موضوع مصداق فساد فی الارض تلقی نمی شود جای سوال دارد!!!
ناشناس
Netherlands
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
2
7
پدر رومیناها'اگر تا این حد از پستی رسیده اید وایتطور احساس شرم میکنید از خطای دختر بچه هایتان'اگر شعور رفتن پیش روانشناس ومشاوره را ندارید'خود را بکشید نه فرزندانتان را'چه دلهایی را شکستید پدر رومینا'شرم بر شما
ناشناس
Netherlands
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
2
8
پدر رومیناها'اگر تا این حد از پستی رسیده اید وایتطور احساس شرم میکنید از خطای دختر بچه هایتان'اگر شعور رفتن پیش روانشناس ومشاوره را ندارید'خود را بکشید نه فرزندانتان را'چه دلهایی را شکستید پدر رومینا'شرم بر شما
ناشناس
Netherlands
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
3
5
پدر رومیناها'اگر تا این حد از پستی رسیده اید وایتطور احساس شرم میکنید از خطای دختر بچه هایتان'اگر شعور رفتن پیش روانشناس ومشاوره را ندارید'خود را بکشید نه فرزندانتان را'چه دلهایی را شکستید پدر رومینا'شرم بر شما
ناشناس
Netherlands
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
3
4
پدر رومیناها'اگر تا این حد از پستی رسیده اید وایتطور احساس شرم میکنید از خطای دختر بچه هایتان'اگر شعور رفتن پیش روانشناس ومشاوره را ندارید'خود را بکشید نه فرزندانتان را'چه دلهایی را شکستید پدر رومینا'شرم بر شما
سلمان شعبانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
14
چرا قصاص نمیشه این نامرد.چراقانون این اجازه روبه اینامیده. مگه گوسفنده که سرمیبره این بی شرف. ولله که این انسانیت نیست. من موندم خدایایه انسان چطورمیتونه گلوی بچه شوتوخواب ازبدنش جدا کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
15
با عذر خواهی که چیزی درست نمیشه اون مرد مطمئنا روانیه وگرنه کی پاره ی تنشو بخاطر این چیز بیخود و زود گذر می کشه ؟ رومینا بیچاره اجازه زندگی کردن نداشت اون فقط زنده بود و هیچ لذتی از زندگی نمیبرد . تنها چیزی که حق اون مرتیکه ی روانیه اینکه یا قصاصش کنن یا تا آخر عمر عذابش بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ینی این انسانیت یه دختر بچه رو اغفال کنی و ازش سواستفاده کنی. تازه آیا اگه این اتفاق تلخ برا اون دختر نمی افتاد اون مرتيکه واقعا حاضر میشد با اون دختر زندگی کنه؟ من که بعید میدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
8
14
پسر آشغالی که به بچه کلاس ششم ابتدایی رحم نکرد چه شد
مادر دختر متهم اول است چرا که نتونست تربیت دهد مادر که خود زن هست چطور با هم جنس خود نتوانست ارتباط بگیرد و اینکه دختر در این سن چه به آرایش، ما که هم سن این دختر بودیم تمام فکرمان مشق فردایمان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
آره مادرشو بندازند پشت میله های زندان !!!! متهم بهتری پیدا نکردی ؟! بعضی زنان , خودشون زن ستیزند .
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
واقعا که زورتون ب پدرش نمیرسه یقه مادر بدبخت رو گرفتی بابا تو دیگه کی هستی متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
از نگارش ت پیداست فقط به فکر درس بودی
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
واقعا متسفم برات ک مادرشو مقصر دونستی عزیز من ک انگار تو این عصر زندگی نمیکنی بهتره بدونی جوونی این زمونه انقد آب زیرکاه و هفت خطن ک مادرای بیچاره روحشونم از کارای بچه هاشون خبر نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
عزیزم اگه رفتار پدر با فرزند خوب باشه و زور نگه بچه تو خابون دنبال محبت نمی گرده که بهمن نامی ازش سوء استفاده کنه پس باز هم پدر مقصره
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
2
10
پدر ولی هست درست اما این دلیل نمیشه بزنه بچشو بکشو و قصاص هم صورت نگیره این نهایت بی عدالتی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
زمونه فرق کرده دلیل نمیشه چون شما یه سری امکانات رو نداشتی بچه ها هم از داشتن اونا محروم بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
4
11
با اون همه زجری که رومینا کشیده بود حقش مردن نبود. چندروزه اعصابم به خاطرش بدجوری بهم ریخته هست. چه پدر شیطان صفتی بوده که به خاطر دوست داشتن کس دیگه ای دخترشو سر بریده. اگه قانون برای همه هست باید قصاص بشه مثل رومینای عزیزمون که به خاطر عشق فدا شد. اگه قصاص نشه عبرتی برای دیگران نشه . از اینجور پدرها زیاد پیدا میشه. چون فهمیدن که فقط حکمشون زندانه . اینجا به قانون و ایران توهین میشه. تو قران نوشته حکم قاتل قصاصه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
7
8
من کاملا به پدر رومینا حق میدم هنوز جون های ما تفاوت عشق وهوس رو نمی دونن کی میگه این مسا له زود گذر ه این مساله تا آخر عمر کم رنگ نمیشه ازدواج هم خودش راهی داره مگه قراره هرکس سر راه دختری رو گرفت اجازه بدن با اون ازدواج کنه کسی که قصد ازدواج داره به خونواده دختر هم احترام میزاره و اول به اونا میگه وکسی که عاشقه با پخش عکس وفیلم دلدار آبروی اون رو به باد نمیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
5
8
من کاملا به پدر رومینا حق میدم هنوز جون های ما تفاوت عشق وهوس رو نمی دونن کی میگه این مسا له زود گذر ه این مساله تا آخر عمر کم رنگ نمیشه ازدواج هم خودش راهی داره مگه قراره هرکس سر راه دختری رو گرفت اجازه بدن با اون ازدواج کنه کسی که قصد ازدواج داره به خونواده دختر هم احترام میزاره و اول به اونا میگه وکسی که عاشقه با پخش عکس وفیلم دلدار آبروی اون رو به باد نمیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
هراتفاقی هم افتاده باشه اون پدرحق نداشته دخترشوسرببره فقط یه حیون میتونه اینطوری باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
واقعا"تو چه مملکتی هستیم که از یه قاتل تعریف میکنیم به کجا می رویم برات متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
حق میدی سرش رو ببره واقعا که پس کی سر تو رو ببره حتم دارم اگه بگردی تو خودت خیلی چیزها پیدا میکنی که برای مردن مثل رومینا آماده شی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
از دیو ملولم انسانم ارزوست.
عرشیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
25
5
درود بر پدر رومینا مرحبا اون رومینا حقش بود چون میهن اسلامیمونو به لجن کشیده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اگه قرار باشه میهن اسلامی شما با خون ریزی و پایمال کردن حقوق خانواده پاکیزه نگه داشته بشه اون دیگه میهن اسلامی نیست بهتره یه نگاهی به رفتار پیامبر و نحوه برخوردشون با این جور مسائل در صدر اسلام بیندازید صرفا جهت آگاهی
Elvana modiri
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
چی میگی تو میفهمی ینی چی اگه ادم تا خرخره تو لجن باشه وظیفه ی پدرو مادر هستش که اونو نجات بدن و به راه درست هدایتش کنن نه اینکه پدری بیاد و دخترش رو بکشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
امثال تو و پدر رومینا میهن رو به گند می کشید احمق های نفهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
معلومه ازانسانیت بویی نبردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خفه شو بی شرف کثافت تو میدونی اسلام یعنی چی یعنی کشت کشتار
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
تو یک انسان بیشعور نفهمید اظهار نظر نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
گمرو ، متاسفم برات واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
اسلام جزای خطاهای این چنینی را در صورت محرز شدن شلاق قرار داده نه اعدام یا.... البته کاش از ابتدا هیچ اتفاق بدی نمی افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
محض اطلاع کشتن یه نفر رفتار وحشیانه با خانواده حق الناسه پ خدا هیچ وقت نمیبخشع خدا نه اصلا انسانیت اجازه این کار میده میهن اسلامی که این باشه همون بهتر نباشع مرجع تقلید گفته اعدام شما از کجا فتوا میدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
چرا چرت میگین؟ الکی اسم اسلام نیارین خواهشا. اسلام نگفته بچه هاتونو بکشین
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ادم مبهوت می مونه که کسی از یه کسی که از داعشی بدتر دفاع کنه والا صدام دامادشو کشت ولی به دخترش رحم کرد ما اگه مسلمان نباشیم ادمیم حتی مجازات دختر۱۳ ساله زنا کارم سر بریدن نیست چه برسه به این طفل معصوم من خودم مادرم وفرزندم پدر نداره خودم همه کارم ولی اگه بچم همچین خطایی می کرد بازم دوستش داشتم چون بچم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
عرشیا جان به عنوان یه دختر مسلمون میگم شما دهنتو ببند میهن اسلامی با قضاوت های چند تا افراطی. و تربیت و روابط خانوادگی به لجن کشیده میشه نه بخاط اشتباهی که از سر بچگی بوده درحالی که رومینا کسیو نداشت که راهنماییش کنه وقتی خدا با اون همه عظمت پوشاننده عیب ها و توبه پذیره توی بنده نمیخواد قاضی بشی با این فکر کوتاهت
Mani
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
من برای خودم متاسفم که با همچین ادم های لجن زاده ای در یک کشور زندگی میکنم
اخه حیوون اسلام رو تو و امثال تو به لجن کشیدید نه اون دختر بدبخت که قربانی پدر نفهم تر از تو شد
با این افکار زشتت معلومه که بویی از انسانیت نبردی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
خدا به دخترت رحم کنه
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
اگر دختر های مثل ریحانه و رومیناو۰۰۰که میگن باید به دست برادر یا پدرشون کشته بشن پس یه همچین مردای بی حیای هم باید به دست خواهر یا مادرشون کشته بشن آیا برا ی خودتون میپذیرید؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
7
من که نسبتی بااین دخترندارم واقعااعصابم خوردشده چطورآدم بچه خودشومیکشه اونم یه دختری تواین سن وسال اطرافیان هم مقصرن که نتونستن خشم این پدرروکم کنن
Elvana modiri
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
4
واقعا ادم متاسف میشه به داشتن چنین ادمایی تو مملکتش! تقصیر پدر و مادر بوده که بیش از حد مجاز دخترو ازاد گذاشتن اون کوچیکه و چیزی نمی فهمه باید مادر و پدر مراقبش بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
پدررومینابایدقصاص بشه مگه رومیناخواسته بوداونوبه دنیابیاره حالاهم سرشوببره ،اگه اون دخترشودوست داشت به خواسته دخترش احترام میذاشت نه اینکه برگردونه بکشه اون غیرت نیست اون پست بودن
ناشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
6
1
مسئله آبرو چی میشه فردا با دوست پسر هایشان فرار کنند لانه فساد درست کنند
ناشناس
United States of America
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اگه بلد نیست پدر یا مادر بشند واسه چی بچه دار میشند ؟! این آقا اگه رفتار درستی با دخترش داشت این دختر جذب محبت یک مرد اجنبی نمیشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
4
پدرداعشی‌اگه‌غیرت‌داشت‌سراون‌که‌دخترشوفریب‌داده‌میبرید
هلن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
6
اولا"تو روستاشون رسمه دختراشونو از بچگی شوهر میدن مردها سنشون بیشتره پس نگید تقصیر پسرست دخترو گول زده که گناه پدرو بشوریید پدرش همه ی مردمو ترسونده اجتماع رو ترسونده حالا دخترا فکر میکنند پدر یه هیولاست و میتونه قاتل باشه و دوستی بین پدرو فرزند رو باور ندارند وجهه ی اجتماعی رو خدشه دار کرده باید اعدام بشه بخصوص که با علم اینکارو کرده و از دامادشون که وکیله تحقیق کرده که پدر قصاص نمیشه ولی اگه عموهاش میکشتنش حتما"اعدام میشدن پس خودش قبول کرده اینکارو کنه بخصوص که به مادرش هم میگفته بچتو یاد بده خودشو بکشه چه مرد وقیحی باید هم از دستش فرار کرد مثل یه داعشیه قلب نداره خدا میدونه خانوادش چطور بودن چطور بزرگش کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
3
منم همچنین پدری داشتم.. اماجسمونکشت بلکه همه رویا ها آرزوهامو.. گفت اگه باپسری که من میگم ازدواج نکنی اتیشت میزنم.. اما ای کاش آتیشم میزد.. هرروز م شده گریه وخودکشی.. حوصله هیچکسوندارم.. البته خیلی چیزارانمیشه گفت چون آزادی بیان وجودنداره.. انگاراصلاخونواده ای نداشتم.. نه دلتنگشون میشم نه فکرمیکنم بهشون.. فقط شب وروزم شده حس پوچی..هرروز آرزوی مرگ میکنم.. کاش زوتراین دنیا تموم شه...
خانم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
عزیزم زنگ بزن به ۱۴۸۰ یا ۱۲۳ راهنماییت میکنن امیدوارم به زودی زود مشکلاتت حل بشن❤❤❤❤
فردین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
1
مطالبت جز چرت و پرت چیزی نداشت
فاطیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
3
درسته رومینا کار بدی کرده ولی باباش نباید این کارو باهاش می کرد
روحش شاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
3
رومینا عزیزمون روحت شاد. با اون صورت مظلومش تو این چند سال که هیچ محبتی ندیده بود از ترس پدر به دلش و عشقش پناه برده بود در خواب سر بریدن. لعنت بر اون پدری که جان بچشو گرفت. کاش من قاضی بودم. میدونستم با همچین پدری چیکار کنم که عبرت بشه برای دیگران. خدا به مادرش آرامش بده. شماها که میگین پدر تقصیری نداشت. اگه جای رومینا بودین خودتون و میکشتین ....
ی نفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
1
پدر رومینا رو ولش کنید (اصل و ول کردید میرید سراغ فرع)اون پسره(بهمن)به جای ی دفعه صد دفعه اعدام اش کنید وخلاص.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
2
چه بخواهیم و چه نخواهیم، فرزند هر پدر و مادری زندگی و شخصیّت مستقل و جدایی است و وظیفه پدر و مادر تنها فراهم کردن اسباب زندگی، یاوری فرزندان و راهنمایی آنان است، حتّی اگر دشواری از سوی خود فرزند و حرف نشنوی او باشد. در بدترین شرایط همه مسئولیت و عواقب آن با خود فرد است. هیچ انسانی به بهانه قیل و قال مردم (که پایانی ندارد) و آبروی خود حق پامال کردن حق دیگری، ولو فرزند خود (مایه شرمساری است که باید این را یادآوری نمایم) را ندارد. این پدر بنمایه عاطفی و فکری نادرستی داشته است که با دختر نونهال تنها 14 ساله خود به چنین وضعیتی آشفته رسیده است! شاید پدر ایشان خود را در جایگاه امتحان الهی دیده است! امّا ای براداران و خواهران گرامی، خدا نیازی به امتحان کردن ندارد و این سخن هم دروغ و هم نادرست و دروغ بستن به خداست. خدایی که دانا و تواناست و همه چیز نهان و آشکار از ازل تا ابد را می داند و به اعمال ما چه نتیجه اختیار باشند و چه ماحصل جبر و چه مخلوط هایی از آنان (هر چه فرض نمایید) آگاه و خبیر است، نیازی به آزمایش کردن و امتحان ندارد. ما نیز که آفریده او هستیم و از "عدم و نیستی" به این گیتی (چه مستقیم و چه غیرمستقیم) آمده ایم، نمی توانستیم ادّعایی داشته باشیم (چون نبودیم)، پس فرض امتحان برای اثبات کیستی ما به خودمان نیز نادرست است. نتیجه: آن دخترک بی گناه در نتیجه یا خودخواهی پدرش، و یا در نتیجه نا آگاهی او قربانی شد. مردمان دیگر به هوش باشند تا برای شادی و زندگی خوب بکوشند و نه برای ... .
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
2
پدر رومینا با مغروریت تمام به دختر خودش خودکشی شاه رگ زدن یاد داده بود پدرش اون. دختر بیچاره رو تحدید کرده مگه دامادش وکیل نیست حتما با این جرم ها سر و کله زده یعنی دامادش انقدر ابله بوده که به همچین چیزی شک نکرده و از پدر زنش نپرسیده که چرا همچین سوالی پرسیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
پدر زنش نه، برادر خانمش
داماد همون شوهر خواهرشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
2
من جای بهمن خاوری بودم پدر رومینا رو میکشتم وبعد هم خودمو و میرفتم پیش رومینا ....اگه پسره واقعا رومینا رو میخواسته باید همین کارو بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
#انسانیتم_آرزوست
حکم قاتل قصاصه
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
1
خیلی انگشت اتهام به سوی پدر رومینا گرفته شده درسته ایشان مرتکب عمل قتل واشتباه بزرگی شده است اما ایشان یک پدر کارگر ساده روستایی هستند که فرار دخترش باعث تحریک شدن غیرتش شده است و همینطور ارتباط گرفتن دخترش با بهمن ۲۶ ساله وپیامهایی که بهمن به پدر می داده باعث خشم و عصبانیت وی شده و غیرت او را تحت تاثیر قرار داده با چنین شرایطی دختر بعد از فرار سریع نباید به خانواده تحویل داده میشدو باید مشاورانجام میشد باخانواده این دختر و خود دختر تحت مراقبت و مشاوره های روانشناسی و روانپزشکی قرار می گرفتند تا خشم پدر کنترل میشد و منع پدراز ازدواج او که ۱۳ سال داردو هنوز عقل او کامل رشد نکرده با فردی ۲۶ ساله که عقلش رشد کرده و سن قانونی را گزرانده و دلایل دیگر پدر... پس صلاح دختر را میدید اما اینکه دخترش را در خواب میکشد و بعد پشیمان میشود آن لحظه تمام خشم و غیرت و عصبانیت در او جمع شده بوده و ایشان اموزش کنترل کردن و مهار را نداشته که در آن لحظه هورمونهای شیمیایی تولید میشه و مغز قادر به تفکر نیست و تجزیه و تحلیل و بنوعی مغز تعطیل میشه در لحظه و چنین عملی (قتل دختر)صورت میگیرد دستگاههای مربوط در چنین مواردی باید به گونه درست و صحیح وارد عمل بشوند و با آموزش ها و مشاوره فرزندان و خانواده از چنین اتفاقاتی پیشگیری کنند در چنین شرایطی آمار چنین قتلهایی حتما پایین خواهد آمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
متأسفم پدرش چطور گفته دخترم سنش کمه واسه ازدواج اما نگفته سنش کمه واسه درست انتخاب کردن واسه عاقلانه فکر کردن که گول نخوره بزار بهش فرصت بدم راهنمایش کنم بگم دخترم کسی چه موشکلی داری آدم بزرگاهمم اشتباه میکنن ..باور کن کسی نگفت چه آدم با ابرویی دخترشو گشت با ابرو شد.هه الآن همه بهش بد میگن الان ابروش رفت نه اون موقع
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
بعضی وقتا نمیشه قضاوت کرد... فقط خدا میدونه خدا...به نظر من همشونم مقصرند ...بهمنم کم تقصیر نداره...ولی قابل توجه اونایی که فکر می کنند با کشتن ناموسشون لکه ننگ یا هر چیز دیگه ای که به اصطلاح خودشون میره نه اینطور نیست وضعیت بدتربدتر میشه تبدیل میشه به فاجعه اگه بخاطر حرف مردم ناموسش رو برداشته ناکام کرده الان که بیشتر به دهن مردم افتادن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
مردیکه ی روانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
سر دخترش رو در خواب بریده. پناه بر خدا پناه برخدا. یعنی این کثافت هیچ فرقی با شمر نداره
این حیوون درنده رو باید تکه تکه کنند گوشتش رو بندازن جلو سگ. این طفل معصوم بیچاره از دست وحشی گری های پدر پستش به یه غریبه پناه برده بوده. پدرش بهش مرگ موش میداده و میگفته خودت رو بکش. اخه اسم این حیوون رو میشه گذاشت پدر؟ اگه یه پدر به دخترش محبت کنه دختر هیچ وقت به غریبه پناه نمی بره. تازه اون پلیس ها هم مقصر هستند که با وجوی که رومینا گفته اگه تحویل پدر داده بشه حتما کشته میشه.
هم پدر بی شرف و هم اون بهمن کثیف هر دو باید سنگسار بشن.
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
حالا شما چرا با هم بحث میکنید
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
1
خواهشا قانون روجوری عمل کنید تا بازدارنده باشه..دخترک بیچاره گرفتار خامی خود هوسرانی دوست پسر عدم آشنایی پدر در رابطه با احساسات دختر شد...چرا با پدر رومینا مصاحبه نمیشه تا علت جنون مشخص شه ما مسلمان هستیم و غیرت داریم علت انفجار پدر در رابطه با این قضیه چی بوده ..اگر خدای ناکرده تعرضی از جانب پسر به دختر هم شده بوده که عامل تهدید پدر توسط دوست پسر هست با کالبد شکافی مشخص و دوست پسر به جرم زنا اعدام میشه ..پدر هم به شدت بسیار باهاش برخورد و زندانی و تبعید...
بامداد
United States of America
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
دیگه آشی هست که خودتون پختید . وقتی تو شمال همچین اتفاقی میفته حساب کنید جنوب چه خبره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
پدر‌رومینا‌کار‌بدی‌کرده‌‌باید‌بارومینا‌درددل‌میکرد‌واذیتش‌نمی‌کرد‌تا‌رومینا‌‌همه‌ی‌‌حرف‌هایش‌را‌به‌خانوادهاش‌بگد‌
morteza
United States of America
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
1
تصویر اون دختره مظلوم همش جلوچشمه.اخه نامرد باداس چطوری تونستی ببری.خیلی زجراورمیشه.اخه داس رو من هرجورنگاه کردم نمیشه بیشترازچندسانت روگلو عقب جلوکرد.خداازت نگذره بی وجدان.چه عذابی کشیده طفل معصوم.کاش من بجاش بودم.خدایاسگت میشم.دیگه ازین اتفاقا تواین مملکت نیفته.اون قآتل روانی باید سنگساربشه.
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
این حیووون باید از رو زمین محو شه وگرنه این دولت دولت نیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
متاسفانه چند عامل باعث بروز این اتفاق شده و تنها پدر مقصر نیست،رومینا قربانی خودخواهی دیگران و عدم آگاهی خودش از شرایط حال جامعه شد،خداوند همه ما رو عاقبت بخیر کنه ان شا اله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
2
در مورد نظیر این قتلها که از سر جهالت نه خطا و اشتباه لحظه ای و داستان امروز و یکی دوتا نیست
جهالتیه که خیلی وقته دامن جامعه رو آلوده کرده و همه هم علم دارند که قطعا بارها در جامعه تکرار میشه و انجام میشه نباید دید قرآن در مورد پدر دلسوزی که فرقی بین پسر و دختر نداده دچار خطا یی شده چی میگه
بنظرم باید دید حکم قرآن در برابر جهالت چی میگه اونم پدرا جاهلی که گناه دختراشون فقط دختر بوده
همه ما بارها در زندگی باعلم به اینکه چون دختریم پدرمون بارها تو ذهنش سر مارو بریده بارها اعلام کرده تهدید کرده بارها مجبور شدیم برای نجات جون و روحمون قسم بخوریم و همین قران بزاریم دستای پدر عصبانیمون و قسم بخوریم که حتی یه اشتباه ساده هم نکردیم و گناهی از ما سر نزده
و با اینکه پسرای سرزمینمون آزادانه هر کاری دلشون بخواد میکنن
مراجع تقلید باید ببینن حکم قران در برابر جهالت گناهت صرفا فقط دختر بودنت چیه
حکم شما فقط حکم پدر رومینا نیست
شما در برابر همه ما دخترا زنده ای که بارها قرآن رو گواه بی گناهیمون گرفتیم مسئولین و باید قیامت پاسخگو همه ما دخترا زنده ای که زندگی رو زنده بگوری تجربه میکنن باشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
در مورد نظیر این قتلها که از سر جهالت نه خطا و اشتباه لحظه ای و داستان امروز و یکی دوتا نیست
جهالتیه که خیلی وقته دامن جامعه رو آلوده کرده و همه هم علم دارند که قطعا بارها در جامعه تکرار میشه و انجام میشه نباید دید قرآن در مورد پدر دلسوزی که فرقی بین پسر و دختر نداده دچار خطا یی شده چی میگه
بنظرم باید دید حکم قرآن در برابر جهالت چی میگه اونم پدرا جاهلی که گناه دختراشون فقط دختر بوده
همه ما بارها در زندگی باعلم به اینکه چون دختریم پدرمون بارها تو ذهنش سر مارو بریده بارها اعلام کرده تهدید کرده بارها مجبور شدیم برای نجات جون و روحمون قسم بخوریم و همین قران بزاریم دستای پدر عصبانیمون و قسم بخوریم که حتی یه اشتباه ساده هم نکردیم و گناهی از ما سر نزده
و با اینکه پسرای سرزمینمون آزادانه هر کاری دلشون بخواد میکنن
مراجع تقلید باید ببینن حکم قران در برابر جهالت گناهت صرفا فقط دختر بودنت چیه
حکم شما فقط حکم پدر رومینا نیست
شما در برابر همه ما دخترا زنده ای که بارها قرآن رو گواه بی گناهیمون گرفتیم مسئولین و باید قیامت پاسخگو همه ما دخترا زنده ای که زندگی رو زنده بگوری تجربه میکنن باشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
در مورد نظیر این قتلها که از سر جهالت نه خطا و اشتباه لحظه ای و داستان امروز و یکی دوتا نیست
جهالتیه که خیلی وقته دامن جامعه رو آلوده کرده و همه هم علم دارند که قطعا بارها در جامعه تکرار میشه و انجام میشه نباید دید قرآن در مورد پدر دلسوزی که فرقی بین پسر و دختر نداده دچار خطا یی شده چی میگه
بنظرم باید دید حکم قرآن در برابر جهالت چی میگه اونم پدرا جاهلی که گناه دختراشون فقط دختر بودنه
همه ما بارها در زندگی باعلم به اینکه چون دختریم پدرمون بارها تو ذهنش سر مارو بریده بارها اعلام کرده تهدید کرده بارها مجبور شدیم برای نجات جون و روحمون قسم بخوریم و همین قران بزاریم دستای پدر عصبانیمون و قسم بخوریم که حتی یه اشتباه ساده هم نکردیم و گناهی از ما سر نزده
و با اینکه پسرای سرزمینمون آزادانه هر کاری دلشون بخواد میکنن
مراجع تقلید باید ببینن حکم قران در برابر جهالت گناهت صرفا فقط دختر بودنت چیه
حکم شما فقط حکم پدر رومینا نیست
شما در برابر همه ما دخترا زنده ای که بارها قرآن رو گواه بی گناهیمون گرفتیم مسئولین و باید قیامت پاسخگو همه ما دخترا زنده ای که زندگی رو زنده بگوری تجربه میکنن باشین
آهو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
بنظرمن بایدقانون کاری کنه که هرکسی بجای خودش نشه قانون گذار.که پدری بخودش اجازه بده به هردلیلی دخترشوبقتل برسونه.قانون بایدکاری کنه بشه درس عبرت برای بقیه.
آهو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
بنظرمن بایدقانون کاری کنه که هرکسی بجای خودش نشه قانون گذار.که پدری بخودش اجازه بده به هردلیلی دخترشوبقتل برسونه.قانون بایدکاری کنه بشه درس عبرت برای بقیه.
ناشناس ۹۹
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
پدر رومینا دخترش راکشت بخاطر اینکه خودش زنده بماند .رومینا واقعا بیگناه بود.مگه ۵۰ سال سن داشت والا همین الان تو این سن بالا خیلی آدمهایی هستن که هنوز تو زندگی اشتباه میکنن.قرار نیست بابت هر ی اشتباه سر طرف رو مثل گوسفند ببرن که طرف دیگه اشتباه نکنه.من خودم دخترم همسن رومیناست تا میتونم اگه اشتباه هم میکنه بهش محبت میکنم راه درست رو بهش میگم من راهنمای بچم باید باشم نه قاتل بچم.از حیوون پست ترم اگه بخام بخاطر هر اشتباهی تو سر بچه خودم بزنم با محبت با دوست بودن با بچم میتونم از خیلی خطاهاش اشتباهاش آگاهش کنم.مگه خود من فرشته بودم که میخام بچم فرشته باشه.فرشته تو آسموناست.خدا هم از خطاهای بنده هاش میگذره اون که آفریده ما چکاره ایم که بنده هاش رو سر ببریم..منم تو سن بچه خودم خیلی اشتباه کردم ولی همین اشتباهات میشه درس عبرت برای آینده.قرار نیست با سر بریدن بنده های خدا دنیا درست شه.بنده باباش که نبود بنده خدا بود.وای به حال اونهایی که باعث شدن این دختر بیگناه اینطور زجر بکشه اینطور هم جون بده.خدا از همشون نگذره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
3
ما اسباب بازی مردها هستیم اول پدر بعد همسر اونها باید بگن چی بخوریم کجا بریم چی بپوشیم انگار ما فکر نداریم ادم نیستیم بلد نیستیم زندگی کنیم اندام ما باید پوشیده بشه اما اندام زشت اونها نهم نیبست اکه شلوار تنگ بپوشی سرها تو خشتک ما هست اما اونها راحتن خشتک برای اونها جزء افتخارات محسوب میشه بله رومینا و امسال رومیناها اصلا زن تو کشورها ی خاورمیانه مثل گوسفند خرید و فروش میشه و مثل ملک و دارایی ها هست حلا یک دارایی چشم میگه و مثل خونه یا ویلا میمونه یکی نمیکه و مثل خرابه می میونه و باید با مردن خرابه رو آباد کنند بله اینها چیزهایی هستند که ما به روی خودمون نمی آوریم اما واقعیت این هست
شبنم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
واقعا برای همچین پدری متاسفم اون پدر نیست اون به قاتله که فقط زورش به بچش می ریه
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
1
لطفا ی نفر بگه چرا عکس از پدر رومینا منتشر نمیشه ؟ واقعا چرا ؟ عکسی هم اگه هس صورتش مشخص نیس !!!!
محمدی
Germany
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
0
من نمی دونم یه عده علاف نشسته و از یه حادثه برا خودشون رمان وچرندیات مینویسن تا ذهن مردم را خراب کنن از ایناتفاقات تو دنیا زیاد پیش میاد حالا چرا این ماجرا را بررگ کردین خدا میدونه 19سال پیش عین این اتفاق برا همسایه ما افتا د پدری دختر باردارش را خفه کرد به دلایل ناموسی ولی نه رسانه ای شد ونه چیز دیگه .من خانم هستم واصلا نمیپسندم که دخترها ویاخانمها با مردان غریبه رابطه عاشقانه داشته باشن حالا شما میپسندی از بی غیرتی توست واز بیحیایی و...اگه این کار خوب بود خدا تو قران سفارش کرده بود زنان ومردان نامحرم میتونن باهم رابطه عاطفی وعاشقانه داشته باشن اگه پدر عصبانی نمیشد وتصمیم عاقلانه ای میگرفت بهتر بود ولی حیف که تو خشم عقل از کار میفته .این پدر قصاص نمیشه ولی زندگی پر دردی داره همراه با افسردگی ومدام در اینده خودشو سرزنش میکنه طوری که میگه کاش منو قصاص میکردن تا بار گناهم کم بشه درست مثل همسایه ی ما که زندگی دردناکی داره بدبخت افسرده شده از خونه هم بیرون نمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
قتل نفس مجازاتش سنگینه فرزندان امانات خداوندی هستندکه بایدسالم تحویل خداوندیاصاحب امانت باشندپدررومینا خیانت درامانت کرده اوهم به همان خیانت مجازات شود یک دختربچه معصوم رابایدتربیت کردحقش این نبودزندگیش رابگیرند
الحق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
4
بعضی از هموطنان گفته اند قاتل باید از مردم ایران عذرخواهی کند این ناپدر متحجر وبی فرهنگ اصلا نمی فهمد عذرخواهی چیست فقط غیرت مزخرفش را با قتل ناجوانمرزدانه جگر گوشه اش ثابت کرد لعنت برجهل اعدامش کنید
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
0
دختری که در این سن مرد غریبه را به پدر و مادر خود ترجیح داده باید تنبیح میشد ولی نه به این شکل
بانی اصلی این اتفاق باید اعدام بشه نه پدر باغیرت رومینا
اعدام پدر رومینا بی عدالتی
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
اگر دختر های مثل ریحانه و رومیناو۰۰۰که میگن باید به دست برادر یا پدرشون کشته بشن پس یه همچین مردای هم باید به دست خواهر یا مادرشون کشته بشن آیا برا ی خودتون میپذیرید؟
هیچکس صاحب هیچکس نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
مقصر اول و آخر این ماجرا فقط پسری هست که رومینا ۱۳ ساله رو اغفال کرده ، حتی خیلی قبل تر از سن ۱۳ این دختر براش مزاحمت درست می‌کرده ، اگر این پسر شیطان صفت ک حتی از عکس های داخل اینستاگرامش هم میتوان ب شخصیتش پی برد برای رومینا و خانوادش مزاحمت درست نکرده بود هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده بود و الان اون دختر کنار خانوادش بود ، یک دختر یا پسر ۱۳ ساله از مشکلات زندگی چیزی نمیدونه ک بخاد ب خواست خود تصمیم بگیره ، پدر رومینا هم بخاطر سادگیش و حرف بی ارزش مردم مرتکب این اشتباه شد ، هر پدری با دیدن عکس برهنه دخترش کنار یک پسری ک کاملا اراذل اوباش هست و نامحرم خونش ب جوش میاد و کار ناخواسته عقل و قلبش انجام میده ، اون پسری ک ۱۷ سال بزرگتر از اون دختر بوده و حتی قبول نکرده برای خواستگاری پا پیش بذاره ، هیچ نیتی جز نیت شیطانی نداشته و باید بلایی بدتر از بلایی ک سر اون دختر بچه ک مثل فرشته پاک و معصوم بوده بیاد ، مقصر اصلی فقط و فقط بهمن پسر شیطان صفت هست.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
1
مقصر اول و آخر این ماجرا فقط پسری هست که رومینا ۱۳ ساله رو اغفال کرده ، حتی خیلی قبل تر از سن ۱۳ این دختر براش مزاحمت درست می‌کرده ، اگر این پسر شیطان صفت ک حتی از عکس های داخل اینستاگرامش هم میتوان ب شخصیتش پی برد برای رومینا و خانوادش مزاحمت درست نکرده بود هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده بود و الان اون دختر کنار خانوادش بود ، یک دختر یا پسر ۱۳ ساله از مشکلات زندگی چیزی نمیدونه ک بخاد ب خواست خود تصمیم بگیره ، پدر رومینا هم بخاطر سادگیش و حرف بی ارزش مردم مرتکب این اشتباه شد ، هر پدری با دیدن عکس برهنه دخترش کنار یک پسری ک کاملا اراذل اوباش هست و نامحرم خونش ب جوش میاد و کار ناخواسته عقل و قلبش انجام میده ، اون پسری ک ۱۷ سال بزرگتر از اون دختر بوده و حتی قبول نکرده برای خواستگاری پا پیش بذاره ، هیچ نیتی جز نیت شیطانی نداشته و باید بلایی بدتر از بلایی ک سر اون دختر بچه ک مثل فرشته پاک و معصوم بوده بیاد ، مقصر اصلی فقط و فقط بهمن پسر شیطان صفت هست.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
1
مقصر اول و آخر این ماجرا فقط پسری هست که رومینا ۱۳ ساله رو اغفال کرده ، حتی خیلی قبل تر از سن ۱۳ این دختر براش مزاحمت درست می‌کرده ، اگر این پسر شیطان صفت ک حتی از عکس های داخل اینستاگرامش هم میتوان ب شخصیتش پی برد برای رومینا و خانوادش مزاحمت درست نکرده بود هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده بود و الان اون دختر کنار خانوادش بود ، یک دختر یا پسر ۱۳ ساله از مشکلات زندگی چیزی نمیدونه ک بخاد ب خواست خود تصمیم بگیره ، پدر رومینا هم بخاطر سادگیش و حرف بی ارزش مردم مرتکب این اشتباه شد ، هر پدری با دیدن عکس برهنه دخترش کنار یک پسری ک کاملا اراذل اوباش هست و نامحرم خونش ب جوش میاد و کار ناخواسته عقل و قلبش انجام میده ، اون پسری ک ۱۷ سال بزرگتر از اون دختر بوده و حتی قبول نکرده برای خواستگاری پا پیش بذاره ، هیچ نیتی جز نیتی شیطانی نداشته و باید بلایی بدتر از بلایی ک سر اون دختر بچه ک مثل فرشته پاک و معصوم بوده بیاد ، مقصر اصلی فقط و فقط بهمن پسر شیطان صفت هست.
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
یه طوری بعضی ها ناموس ناموس میکنن که انگار صاحب
زنها هستند من از مردها میخوام خودشون رو جای زنها
بزارند مثلا اگه یه پسری بی حیای میکرد فقط،پسر ها کشته میشدند اونم تازه به دست زنها مثل مادرشون یا خواهرو۰۰۰ چه حسی بهتون دست میداد ؟احساس نمیکردید زنها با شما به مانند ملک خود رفتار میکنند؟!
دلیل نمیشه به دلیل غیرت خود را مالک زن بدانید
AYLIN
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
میگن حجاب به ما مربوطه چون تاثیر بد میذاره
ولی قتل دختر سیزده ساله به جرم عاشقی به ما مربوط نیس چون تاثیر بد نمیذاره؟
اعتراضم بکنی حکم حبس داری بیشتر از حکم حبس مثلا پدر رومینا
روحت شاد دختر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->