اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

فضای ورزشی روباز در زمین‌های رها شده پورسینا برای تفریح بچه‌ها ایجاد می‌شود

  • کد خبر: ۲۸۵۷۸
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
فضای ورزشی روباز در زمین‌های رها شده پورسینا برای تفریح بچه‌ها ایجاد می‌شود
پسرک بلوزش را از تنش درمی‌آورد و گوشه دیوار روی زمین‌های خاکی می‌اندازد. بعد مثل شناگران حرفه‌ای دست‌هایش را بالای سرش می‌گیرد و در گودال آب شیرجه می‌زند و مثل حرفه‌ای‌ها هم شنای قورباغه می‌رود!

لیلا جانقربان-شهرآرانیوز/ اینجا انتهای پورسینای ۵۰ است، جایی در بولوار شهید رجایی مشهد که این روزها تبدیل به استخری لاکچری برای بچه‌های محله شده است؛ بچه‌هایی که هیچ تفریحی جز همین گودال آب ندارند!


هرسال تابستان که می‌شود، بچه‌های نوجوان محله اینجا دور هم جمع می‌شوند و برای خنک‌کردن تن و شیطنت‌های کودکانه‌شان به آب بازی می‌پردازند. آبی که ظاهری تمیز دارد، اما اطراف آن را لجن گرفته و هیچ تضمینی بر آلوده‌نبودن آن وجود ندارد، اما چون تنها تفریح بچه‌های محله است، حاضر نیستند از آن بگذرند و مریضی و بیماری البته گاهی هم رنج دست و پا شکسن را هم به جان خریده‌اند.

 

دکتر گفت قارچ گرفته
معصومه خانم، مادر یکی از بچه‌هایی که از همین آب‌تنی‌ها بدنش دچار مشکل پوستی شده است، می‌گوید: هرچه کتکش می‌زنم که در این آب نرود، فایده ندارد. دکتر گفت قارچ گرفته است. چند باری هم کرم گرفتیم و به تنش زدیم، ولی فایده ندارد و باز همین در همین آب می‌رود.


مادر یکی دیگر از بچه‌ها می‌گوید: در این خانه‌های ۵۰ متری که نمی‌توانیم بچه‌ها را زندانی کنیم. مجبوریم بگذاریم بیاییند بیرون. باز اینجا آب‌تنی کنند بهتر از این است که دنبال مواد و سیگار بروند.

 

 

هرسال تابستان کارمان همین است
اما نظر بچه‌ها درباره آب‌تنی در گودال آب هم شنیدنی است. امیر می‌گوید: تفریح دیگری نداریم. شما بگردید یک زمین ورزشی پیدا کنید تا ما برویم. هادی که با لباس آب‌تنی کرده و خیس است، می‌گوید: دل‌خوشی ما همین آب است. استخر که نداریم. تازه اگر باشد پولش را نداریم!


حسین که قد بلندتری از دیگر بچه‌ها دارد، می‌گوید: این گودال آب خیلی سال است که اینجاست. هرسال تابستان کارمان همین است که اینجا آب‌تنی کنیم. مریض هم نمی‌شویم! این حرف‌های الکی را می‌زنند که شهرداری اینجا را ببندد. کرونا استخرها را بست حالا هم شهرداری می‌خواهد اینجا را ببندد.

 

 

گودال آب پر می‌شود
اصل ماجرا این است که این گودال آب یک تفریح برای بچه‌های محله است، اما آلوده به فاضلاب خانگی بوده و بیماری‌های زیادی را به گواه والدین برای آن‌ها ایجاد کرده است. پیگیر موضوع از شورای اسلامی شهر می‌شویم. رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد که به‌تازگی از این مشکل مردمی بازدید کرده است، درباره اقدامات پیش رو گفت: در طرح تفصیلی شهر مشهد برنامه‌های بلندمدت مناسبی را برای این منطقه داریم، اما در کوتاه مدت برای حل مشکل مردم هرچند این چاله آب در معبر اصلی و شهری نیست و در ملک شخصی قرار دارد، به درخواست شهروندان با خاک پر خواهد شد و عرض جوی کم می‌شود.


احسان اصولی افزود: تصمیم بر این شد که فضای ورزشی روبازی نیز با استفاده از زمین‌های رها شده و بی‌استفاده در حداقل زمان ممکن برای تفریح بچه‌ها ایجاد شود.

 

زمین‌های کلان‌مقیاس در طرح آورده شود
شهردار منطقه نیز درباره برنامه‌های در دست اقدام در این منطقه گفت: یکی از درخواست‌های ما این بوده است که زمین‌های کلان‌مقیاسی که اینجا رها شده است، در طرح آورده شود و ما بهره‌بری مفیدی از آن داشته باشیم تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.


حجت ا... حیدری افزود: منتظر ابلاغ طرح تفصیلی منطقه هستیم و آمادگی کاملی برای اجرای آن داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->