جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

اولین شهردار زن در مدیریت شهری مشهد منصوب شد/ توسعه ۱۰۰۰ هکتاری کمربند سبز مشهد

  • کد خبر: ۲۸۶۶۳
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
اولین شهردار زن در مدیریت شهری مشهد منصوب شد/ توسعه ۱۰۰۰ هکتاری کمربند سبز مشهد
رئیس شورای سالامی شهر مشهد گفت: در شرایط فعلی اشتغال، معیشت و حل مشکل بیکاری می‌بایست اولویت اصلی مجلس یازدهم باشد.

لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نود و سومین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طی این هفته آغاز به کار دور جدید مجلس شورای اسلامی را داشتیم. برای نمایندگان مردم آرزوی موفقیت داریم، در شرایط فعلی  اشتغال، معیشت و حل مشکل بیکاری می‌بایست اولویت اصلی مجلس یازدهم باشد. 


محمدرضا حیدری افزود: همچنین رفع مشکلات مدیریت شهری خصوصا در کلان شهرها نیز می‌تواند اولویت مجلس باشد‌. مدیریت شهری در کلان شهرها با مشکلات جدی مواجهند، منابع پایدار شهرداری و موضوع مدیریت یکپارچه شهری مطالبات همه شهرداری های کلان شهرهاست.


وی با بیان اینکه حضور ریاست و نایب رئیس مجلس از حوزه خراسان و مشهد را باید به فال نیک گرفت اظهارکرد: مجلس به توسعه مشهد به عنوان شهری که متعلق به همع ایرانیان است بنگرد.
او همچنین ادامه داد: طی این هفته سالگرد رحلت امام و انتخاب معظم رهبری را پیش رو داریم. از دست دادن یک معمار و رهبر بزرگ سخت و رنج آور بود. حماسه‌ای که در تشییع امام اتفاق افتاد درتاریخ بی نظیر بود. اندیشه و راهبرد امام نیازمند تامل است. اندیشه راهبردی امام در جمهوریت و اسلامیت بسیار حائز اهمیت است. ۱۵ خرداد ۴۲ نیز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و این روز نقطه آغازی برای وحدت های انقلابی شد.

حیدری گفت: خارج شدن مردم از عرصه تعیین سرنوشت بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی است. کاهش مشارکت مردم در انتخابات گذشته با توجه به فرمایش امام برای ما زنگ خطری بزرگ است.


وی در ادامه به روز جهانی دوچرخه سواری نیز اشاره و بیان‌کرد: در شورای پنجم بر حمل و نقل پاک تاکید داشته‌ایم. تا آخر سال گذشته، ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شده و احداث ۴۰ کیلومتر دیگر هم در دستورکار سال جاری قرار دارد. پیش از سال ۹۸، تنها ۱۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر داشتیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین بیان‌کرد: راه اندازی سیستم دوچرخه های اشتراکی و اسکوتر را نیز در آینده نزدیک خواهیم داشت. 

وی گفت: روز جهانی کودکان قربانی خشونت را نیز پیش رو داریم که مفهومی عام دارد، نوع خشونت در قتل رومینا اشرفی کل جامعه را به درد آورد. باید با تکیه بر آموزه‌های دینی و فرهنگی با این گونه خشونت‌ها مقابله کنیم. 
وی افزود: ۱۶ خرداد روز جهانی محیط زیست است، دخالت بشر و سبک زندگی و ورود تکنولوژی های جدید محیط زیست را با چالش رو به رو کرده است.

مشهد پایلوت شهر ترمیمی در کشور
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: طی چند ماه اخیر مدیریت شهری مشهد فراتر از وظایف خود در جهت کاهش آلام طبقه محروم جامعه کار کرد.
وی افزود: مدیریت شهری در عرض ۳۲ ماه هزار هکتاربه مجموعه کمربند جنوبی و پارک خورشید مشهد افزود.  این در حالی است که در طول دوره گذشته شورا مجموعا دو هزار و ۴۰۰ هکتار توسعه کمربند جنوبی بوده است.


وی ادامه داد: سرانه فضای سبز در اطراف حرم مطهر با وجود گرانی زمین به رقم ۱۷ ممیز۳ دهم رسیده، به عبارتی فعالیت این دوره در حوزه فضای سبز منطقه ثامن معادل ۲۰ سال گذشته بوده است.

حیدری ادامه داد: در حوزه تصفیه خانه سپتاژ مربوط به تانکرهایی که فاضلاب را در کشف رود تخلیه می‌کردند نیز ورود کردیم. همچنین، در خصوص شیرابه‌های پسماندهای خانگی و دپو شده در مراکز دپو نیز برای اولین بار در کشور با همکاری شرکتی ژاپنی وارد فاز اجرایی شدیم. 


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: موضوع شهر ترمیمی برای اولین بار در مشهد کلید خورده است و هدف از این برنامه استفاده از شیوه های تسهیل‌گری به جای کیفری است. این طرح اکنون ۱۴ کارگروه دارد و محله سیس‌آباد در مشهد به صورت پایلوت برای تست اولیه انتخاب شده است.

اولین شهردار زن

در ادامه این جلسه، شهناز رمارم عضو شورای اسلامی شهر مشهد از انتصاب نخستین شهردار منطقه زن مشهد خبر داد و گفت: با حکم شهردار مشهد بالاخره اولین شهردار زن مشهد در مدیریت شهری منصوب شد.

وی افزود: مریم عرب احمدی شهردار منطقه ۱۱ شد. وی مدتی سرپرست شهرداری این منطقه بود که با حکم شهردار مشهد به عنوان شهردار منطقه منصوب شد. 

۸۰ درصد مراجعات مردم به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این جلسه گفت: هشتاد درصد مراجعات مردم به مدیریت شهری مربوط به حوزه شهرسازی است.


محمد هادی مهدی نیا با اعلام این خبر افزود: تصویب آیین‌نامه کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری مشهد در نود و سومین صحن علنی شورا آیین‌نامه کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری مشهد مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت : یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون اسناد شهرسازی در سامانه فاش بارگذاری شده است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه وجود هیئت‌های فنی به لحاظ بررسی نظامات قطعه بندی و شکل گیری شهری و نیز لزوم تصمیم گیری در خصوص جرم گیری انکار ناپذیر است.
وی گفت: کمیته های فنی در هر منطقه متناسب با تراز آن منطقه مشخص شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->