شکر دوباره گران شد/یک کیلو شکر ۶۳۰۰ تومان

  • کد خبر: ۲۸۷۱۴
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
  • ۲
شکر دوباره گران شد/یک کیلو شکر ۶۳۰۰ تومان
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: باید نظارت شود که شکر با قیمت مناسب در بازار عرضه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، در حاشیه ستاد تنطیم بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بحث طبقه‌بندی و قیمت‌گذاری کالا را در مصوبات تنظیم بازار داشتیم و بنا شد تا تعدادی از کالا‌ها قیمت تثبیتی داشته باشند؛ این به معنای آن است که دستگاه‌های مرتبط با این حوزه باید آنالیز‌های لازم را انجام داده و مستندات خود را به سازمان حمایت ارائه کنند تا کارشناسان ما در این سازمان هم ارزیابی‌های لازم را انجام دهند.

 

او گفت: قیمت برخی کالا‌ها هم توسط اتحادیه‌ها و انجمن‌ها بر اساس ضوابط محاسبه شده و به سازمان حمایت ارجاع می‌شود که در این سازمان با مستندات ارائه شده مطابقت داده و نتیجه نهایی در سامانه ۱۲۴ درج می‌شود. کالا‌هایی هم هستند که توسط خود واحد تولیدی قیمت‌گذاری شده و با ضوابط تعیین و تثبیت قیمت کنترل خواهد شد.

 

تابش بیان کرد: اطلاعیه‌ای برای تغییر قیمت در بازار صادر کرده‌ایم که تولیدکننده و عرضه‌کنندگان را موظف به اطلاع‌رسانی برای تغییر قیمت می‌کند؛ باید مستندات ارائه شده درخصوص لزوم افزایش قیمت را سازمان حمایت بررسی کند. ارزیابی تغییر قیمت ماکارونی صورت گرفت و درباره لوازم خانگی هم افزایش قیمت‌های بدون فرایند را قبول نداریم و از ذی‌نفعان این موضوع تقاضا داریم تا برای مدیریت قیمت و حمایت از تولید به سازمان حمایت مراجعه کنند. درباره شکر هم قیمت ۶۳۰۰ تومان را برای قیمت کارخانه ثبت کردیم. قیمت‌گذاری برای انواع بسته‌بندی هم در چند روز آینده انجام خواهد شد.

 

رئیس سازمان حمایت با اشاره به علت تأخیر توزیع شکر گفت: باید نظارت شود که شکر‌های ۴۲۰۰ تومانی با قیمت مناسب در بازار عرضه شود. هر هفته ۵ قلم کالا به صورت ویژه بررسی می‌شود.

 

او درباره دپوی خودرو‌های صفر کیلومتر تصریح کرد: ما تا ۳ خرداد ۹۹ به پارکینگ‌دار‌ها و مالکان خودرو‌های صفر کیلومتر مهلت داده بودیم و بعد از این تاریخ دستگاه‌های نظارتی حضور خودروی بدون پلاک را احتکار می‌دانند. این موارد به سازمان تعزیرات ارجاع داده می‌شود که در مرحله اول صاحب کالا را ملزم به عرضه با قیمت کارخانه خواهد کرد و در صورت تمکین نکردن از طریق دستگاه‌های قضایی در اختیار خودروساز‌ها قرار می‌گیرد و در نهایت از طریق قرعه‌کشی عرضه خواهد شد.

 

به گفته این مقام مسئول خودرو به عنوان کالای مصرفی باید با مبنای قیمت کارخانه خرید و فروش شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شعبانی
Germany
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
هههه......به آن مقام مسئول بفرمائید ، تا اینجاکه که کارخانه به قیمت بازار خریدو فروش نموده است !! قیمت پرایدازروزی که اولین بار تولیدشدتاکنون را یک مرور بفرمایند، نه فقط پراید تمام لگنهایی که تولیدمیکنند را یه نگاهی بندازند!! آیاقیمت شان از ابتدای تولیدآنگونه بوده که ایشان امرونهی میفرمایند؟ خالی هم زمان وهم مکان خاص خودرا میطلبد، لاف درغربت زنید و گ........ز در مسگران دَر کنید ، خالی بندها !!
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
شکر هم مافیا داره...خودتون میدونید دست کیه!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->