اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

فضای مشهد آماده پذیرش زنان در پست‌های مدیریتی

  • کد خبر: ۲۸۷۸۳
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
فضای مشهد آماده پذیرش زنان در پست‌های مدیریتی
گفت‌و‌گوی شهرآرا با مریم عرب‌احمدی که نخستین خانم شهردار منطقه در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد است.
لیلی رحمانی/شهرآرانیوز - حضور زنان در پست‌های مدیریتی نه تنها در ایران بلکه در تمام کشور‌های دنیا نشان از تغییرات روبه جلو هر کشور در امور فرهنگی دارد و از آنجا که آموزه‌های دینی ما نیز نه تنها مانعی برای این مسئله نبوده است، بلکه مشوق حضور مؤثر زنان در عرصه‌های اجتماعی است، حضور پررنگ مدیران زن در کشور و شهر ما نیز موضوع مهمی تلقی می‌شود، مسئله‌ای که شورای پنجم مشهد نیز از همان روز‌های ابتدایی بر آن اهتمام داشت و مطالباتی را در این زمینه مطرح کرده و شهردار مشهد نیز بار‌ها بر آن تأکید کرده بود.

همه این مطالبات در کنار انتصاب مدیران زن در سمت‌های مختلف مدیریت دوره پنجم، به انتصاب مریم عرب احمدی به عنوان نخستین بانوی شهردار منطقه ۱۱ منجر شد.
 
اتفاقی که شاید هم زمان ۲ هدف جوان گرایی و اعتماد به زنان را به همراه داشت. این بانوی ۴۴ ساله صاحب یک پسر ۱۷ ساله و یک دختر ۹ ساله است.
این را هم باید گفت که مریم عرب احمدی اولین بار نیست که سمتی مدیریتی را بر عهده دارد و در حدود ۶ سال نیز مدیرکل شهرسازی شهرداری مشهد بود و تا همین چند روز پیش نیز با حفظ سمت فعلی، سمت قبلی خود را بر عهده داشت.
انتصاب عرب احمدی به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ مشهد حدود ۲۵۲ روز قبل انجام شد، اما تا همین ۲ روز قبل هنوز حکم او به عنوان شهردار منطقه امضا نشده بود.
سر انجام دیروز خبر امضای حکم او رسانه‌ای شد.
عرب احمدی درباره حضورش به عنوان تنها زن شهردار منطقه در مشهد، به شهرآرا گفت: به نظر من نباید در انجام امور و کار‌ها نگاهی جنسیتی داشته باشیم. ما در مقطع زمانی‌ای هستیم که تحصیلات و تجربیات اهمیت دارد و به جای آنکه به یک فرد از جنبه زن یا مرد بودن توجه کنیم، باید تخصص او را در نظر بگیریم.
او افزود: خود من نیز در زمان ورود به این پست سعی کردم مسئله را از جنبه تخصصی نگاه کنم و نه اینکه من به عنوان یک زن وارد چنین پستی شده ام، هرچند مسائل و چالش‌ها همیشه وجود داشته است و من در زمانی که تصدی مدیرکلی شهرسازی را برعهده داشتم نیز با آن مواجه
بودم.
عرب احمدی ادامه داد: در روز‌های ابتدایی ورود به آن پست نیز نگاه‌هایی که نسبت به مدیریت زنان تردید داشت، حس می‌شد، اما مسئله مهم، مدیریت کار و جلب اعتماد و همراهی همه مجموعه برای رسیدن به موفقیت در زمینه کار‌های گروهی است که می‌تواند نتایج خوبی را به بار بیاورد؛ امری که به نظر من محقق شد. اگر زنان بتوانند از حواشی دور بمانند و با تکیه بر توانایی هایشان خود را به دیگران ثابت و خودشان را قبول کنند، دیگران نیز آن‌ها را خواهند پذیرفت.
او تأکید کرد: در ۲۵۲ روزی که من هم زمان ۲ سمت را برعهده داشتم نیز مشکلات فراوانی وجود داشت که شیوع کرونا هم آن را تشدید کرد، اما به نظر من دلیل سختی‌های کار مشکلات و حجم کار بود، نه جنسیت من به عنوان مدیر!
به گفته عرب احمدی، فضای شهر مشهد آمادگی پذیرش زنان را در پست‌های مدیریتی دارد و تجربه کاری من نیز این امر را تأیید می‌کند که اگر زنان بر تخصص خود تکیه کنند، خواهند توانست به راحتی همراهی و اعتماد دیگران را به دست آورند و کار‌ها را پیش ببرند.
او با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف شهری نیز این نگاه که نباید جنسیتی به امور نگریست، جا افتاده است، ادامه داد: این موضوع را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که زنان به دلیل داشتن مسئولیت‌های سـنگـینـی کـه در خــانـواده بـرعهـده آن هاست، با سختی‌های بیشتری مواجه هستند و این مسئله برای من هم وجود
داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->