سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تخریب خانه پرویز مشکاتیان در نیشابور توسط مالک آن!

  • کد خبر: ۲۸۹۴۶
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
  • ۴
تخریب خانه پرویز مشکاتیان در نیشابور توسط مالک آن!
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور از تخریب خانه تاریخی استاد پرویز مشکاتیان که به پدر سنتور ایران نیز شهرت داشت، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسماعیل اعتمادی گفت: تخریب این خانه تاریخی صبح امروز توسط مالک آن انجام گرفت که متأسفانه بعد از اطلاع ما حدود ۹۰ درصد بنا تخریب شده بود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با بیان اینکه با پیگیری و دستور مقام قضائی تخریب بنا متوقف شد، افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال انجام مراحل پایانی ثبت ملی این خانه تاریخی بوده و این موضوع را به مالک نیز اطلاع داده بودیم، اما متأسفانه مالک بدون اطلاع ما اقدام به تخریب بنا نموده است.

 

خانه پدر سنتور ایران در نیشابور تخریب شد

 

وی ابراز کرد: امکان بازسازی مجدد بنا نیز وجود دارد چرا که این خانه تاریخی، معماری خاصی ندارد بلکه از لحاظ شخصیتی و جایگاهی ارزش فرهنگی دارد که می‌توانست به موزه تبدیل شود.

 

گفتنی است، این سومین خانه تاریخی در نیشابور است که تخریب شده است، پیش از این خانه استاد معمار باشی در خیابان رازی و خانه تاریخی رئیس التجار در خیابان اسدابادی شمالی این شهرستان در غفلت مسئولین تخریب شد.

 

لازم به ذکر است؛ پرویز مشکاتیان که به پدر سنتور ایران نیز مشهور است از برجسته‌ترین آهنگسازان و پژوهشگران موسیقی در ایران به شمار می‌آید که جزو نسل طلایی موسیقی پس از انقلاب محسوب می‌شود. محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده از مطرح‌ترین همکاران وی بودند.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
1
این اولین وآخرین تخریب بناهاوخانه های ارزشمند تاریخی درکشورمانیست اگربرخوردی عبرت آموزبا این افرادنشه!بااین فردیا افرادی که به جان بناهاو آثارتاریخی افتادندوحتی اطلاع داشته که قراربوده این بناروثبت ملی کننداما بازهم باخیال راحت برای برای ویران کردن یه خانه تاریخی اقدام می کنند!
ناشناس
Netherlands
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
1
این اولین وآخرین تخریب بناهاوخانه های ارزشمند تاریخی کشورمانیست اگر برخوردسخت وعبرت آمیز بااین فردیاافرادی که به جان خانه هاوآثارتاریخی افتادندوجالبه حتی اطلاع داشته اندکه قراربوده این بناروثبت ملی کنندامامیاد بازهم باخیال راحت برای برای ویران کردن یه خانه تاریخی اقدام می کنند!
ناشناس
Netherlands
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
وقتی یه سلبریتی دوزاری برای خودنمایی یه حرفی میزنه دههانفرمیان پیام و نظرمیگذارندهمینجاچرا؟ چون براشون مهم بوده! امایه خانه باارزش خراب وخاکش به توبره کشیده می شه،دریغ ازیک پیام و نظردرحمایت ازاین بناکه تاریخ وهست ونیست ماو کشورمون ایران هست
ناشناس
Netherlands
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
وقتی یه سلبریتی بیمقدار برای خودنمایی یه حرفی میزنه دههانفرمیان پیام و نظرمیگذارندهمینجاچرا؟ چون براشون مهم بوده! امایه خانه باارزش خراب وخاکش به توبره کشیده می شه،دریغ ازیک پیام و نظردرحمایت ازاین بناکه تاریخ وهست ونیست ماو کشورمون ایران هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->