سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سازمان بهداشت جهانی ترکیب داروی کرونای محققان ایرانی را تأیید کرد

  • کد خبر: ۳۰۸۶۹
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
  • ۴
سازمان بهداشت جهانی ترکیب داروی کرونای محققان ایرانی را تأیید کرد
محققان ایرانی ترکیب سه داروی پردنیزولون، ناپروکسن و آزیترومایسین را اسفندماه برای بهبودی بیماران کرونایی اعلام کردند که WHO هم آن را تأیید کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: به رغم اینکه در پروتکل‌های درمانی آمریکا و اروپا تأکید شده بود که از کورتن در درمان التهاب ریه استفاده نشود، محققان ایرانی ترکیب سه داروی پردنیزولون، ناپروکسن و آزیترومایسین را اسفندماه برای بهبودی بیماران کرونایی اعلام کردند، دیروز سازمان بهداشت جهانی این درمان را تأیید کرد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۲۷ اسفند ماه بود که بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بر روی بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ صورت گرفت، نشان داده شد که ترکیب سه داروی پردنیزولون، ناپروکسن و آزیترومایسین می‌تواند باعث بهبودی سریع‌تر التهاب ریه و ترخیص زودتر بیماران و افزایش اکسیژن خون و کاهش التهاب در ریه شود.

وی ادامه داد: بررسی نتایج این تحقیق که در ۲۷ اسفند ۹۸ انجام شد از حدود ۳ هفته قبل بر اساس مجوز کمیته اخلاق شروع شده بود و بعد از پایان، نتایج اعلام شد؛ یعنی این تحقیق به همان ابتدایی برمی‌گشت که بیماری وارد کشور شده بود. این بدین معناست که ما از ابتدای امر ضایعه التهابی ریه را متوجه شده بودیم و پروتکل درمانی مشخصی را برای آن ارائه کردیم.

قانعی گفت: در ۲۷ اسفندماه ۹۸ که ما به این نتایج رسیدیم، مقاله آن آماده شده بود که ۱۵ روز پیش مقاله آن پذیرفته و چاپ شد.

وی ادامه داد: از آن به بعد کار دوم چند مرکزی صورت گرفت که آیا ترکیب سه داروی پردنیزولون، ناپروکسن و آزیترومایسین لازم است همراه با دیگر دارو‌ها داده شود که اثربخشی آن بیشتر شود؟ این مطالعه به شکل ۴ مرکزی انجام شد و بیش از یکصد بیمار مورد تحقیق قرار گرفتند که مطالعه آن وسیع‌تر و در شهر‌های قم، تهران و قزوین انجام شد که نتایج آن مطالعه هم به مجلات معتبری ارسال شده که در دست بررسی است.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در آن تحقیق هم نشان داده شده که این ترکیب به تنهایی می‌تواند در فاز التهابی ریه باعث بهبود بیماران شود. این در حالی بود که هم در پروتکل‌های درمانی آمریکا، هم در پروتکل‌های درمانی اروپا تأکید می‌کردند که از کورتن در درمان التهاب ریه استفاده نشود. تحقیقی که دیروز سازمان بهداشت جهانی از انگلیس منتشر کرد و اولین تحقیقی است که در کشور‌های اروپایی و انگلیس انجام شده نتایج آن مبنی بر این است که استفاده از کورتن در درمان بیماری مؤثر است. این در حالی است که ما در ۲۷ اسفند ماه ۹۸ در رسانه‌های خودمان این نتیجه را اعلام کردیم همان طور که ۱۵ روز پیش نتایج این مطالعه پذیرفته شده و الان چاپ شده و موجود است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
1
به جز ناامیدی دیگه چی بلدید
عاطفه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
احسنت بر شما دانشمندان ایرانی. سرافراز باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
سلام خواهش میکنیم ارگان های مربوطه در زمینه مواد ضدعفونی و ماسک قیمتها را کنترل کنن تا مردم راحت تهیه کنن و دولت هم اگه واقعا نگران وضعیته میتونه با اعمال محدودیتهای جدیدی مانع آسیب پذیری نظام سلامت واقتصاد کشور بشه
م عا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
1
آفرین به کادر درمان ومحققان ایران. تبریک میگم زنده باشید امیدوارم. بعضی از مردم درک کنند ما کس خنده تحویل خبرنگار ندهند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->