معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

ساینا بخریم یا تندر ۹۰؟

  • کد خبر: ۳۱۳۸۶
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
  • ۶۹
ساینا بخریم یا تندر ۹۰؟
تندر ۹۰ به عنوان یک خودروی با کیفیت که مالکانش شکایتی از آن نداشتند با ساینا، محصول جدید سایپا، که مانور زیادی برای تبلیغاتش شده بود رقابت می‌کند.
سایپا بعد از انتقادات به حقی که در مورد پراید دریافت کرد، تصمیم به تولید خودرو‌های متفاوتی گرفت تا بتواند هجمه‌های مربوط به ضعف‌های پراید را کمتر کند. سایپا ابتدا با تولید تیبا و بعد از آن ساینا تمام تلاشش را برای تولید خودرویی متفاوت به کار برد. نتیجه، اما اصلا دلچسب نبود. تیبا، خودرویی که با طراحی نامناسبش برای قشر متوسط گزینه بدی نبود، اما نتوانست فروش خوب پراید را، با وجود تمام ایرادات پراید، تکرار کند. ساینا تجربه بعدی سایپا در تولید خودرویی متفاوت بود. خودرویی که بر روی پلتفرم تیبا ساخته شده و مجهز به آپشن‌های متنوعی است تا بتواند در بازار رقابت با خودرو‌های داخلی و خودرو‌های ارزان قیمت‌تر چینی حرفی برای گفتن داشته باشد.
 
سایپا با قرار دادن گیربکس اتومات توانست نسبت به رقبای ساینا برگ برنده‌ای رو کند تا مشتری ایرانی که به دنبال خرید خودرویی اقتصادی و در عین حال آپشن‌دار بود، بتواند نیم‌نگاهی به این خودروی ایرانی داشته باشد. ساینا در بازار رقابت خودرو‌ها با محصولاتی نظیر تیبا، پژو پارس، تندر ۹۰، لیفان و حتی پژو ۲۰۶ باید گزینه‌ای برای جلب توجه مشتریان ایرانی ارائه می‌کرد. یکی از مقایسه‌های پر درخواست بین کاربران ایرانی مقایسه میان ساینا و تندر ۹۰ بود. تندر ۹۰ به عنوان یک خودروی با کیفیت که مالکانش شکایتی از آن نداشتند، باید با محصول جدید سایپا، که مانور زیادی برای تبلیغاتش شده بود وارد رقابت می‌شد.

ساینا یا تندر ۹۰؟

اولین نکته در رقابت میان ۲ خودرو طراحی ظاهری آنهاست. تندر ۹۰ خودرویی که نام رنو را در شناسنامه خود دارد، نسبت به سایر محصولات این کمپانی طراحی ظاهری بسیار ضعیفی دارد. در ظاهر تندر ۹۰ هیچ نکته قابل توجه و درخشانی وجود ندارد. ساینا از این لحاظ می‌تواند نسبت به این خودرو برتری داشته باشد. طراحی ظاهری ساینا شباهت زیادی به تیبا دارد و با اینکه تلاش شده تغییرات مختلفی در ظاهر آن داده شود، ولی این خودرو را در هر کجا که ببینیم، متوجه می‌شویم که از خانواده پراید و تیباست! کابین ساینا از متریال بسیار ضعیفی ساخته شده و کیفیت مونتاژ آن هم بسیار پایین است. تندر ۹۰ اگر چه با توجه به کارخانه سازنده‌اش کیفیت ساخت و مونتاژ خوبی را در داخل کابین نشان می‌دهد، اما از نظر کیفیت متریال استفاده شده بسیار ضعیف عمل کرده و پلاستیک‌های خشک داشبورد به شدت توی ذوق می‌زند. در بحث تعداد آپشن‌ها، تندر ۹۰ تقریبا حرفی برای گفتن ندارد و آپشن خاص و قابل توجهی را ارائه نکرده است. در مقابل سایپا برای ساینا از نظر آپشن‌های رفاهی دست و دل بازی کرده است. دوربین پارک عقب، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و سیستم ناوبری ماهواره‌ای فارسی از جمله امکاناتی است که ساینا به آن مجهز است. هرچند که سایپا تمام این آپشن‌ها را برای همه تیپ‌های ساینا در نظر نگرفته است. در تیپ لوکس ساینا ۲ آپشن هشدار افت فشار باد لاستیک‌ها و قفل خودکار در‌ها هم در نظر گرفته شده است.

سایپا برای ساینا علاوه بر گیربکس دنده‌ای، یک گیربکس اتومات هم در نظر گرفته که می‌تواند گزینه قابل توجهی برای مخاطب ایرانی باشد. اما وقتی به بخش فنی می‌رسیم متوجه ضعف ساینا در این قسمت می‌شویم. موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۸۷ اسب بخار، عدد ناامید کننده‌ای است که بسیاری از قابلیت‌های ساینا را زیر سؤال می‌برد. در مقابل تندر ۹۰ با موتور ۱.۶ لیتری و قدرت ۱۰۵ اسب بخار و وجود گیربکس اتومات و دنده‌ای خودروی بهتری به نظرمی‌آید.


برنده رقابت کدام است؟

ساینا از نظر طراحی خارجی و داخلی یک سروگردن بالاتر از تندر ۹۰ است، اما از نظر کیفیت ساخت پایین‌تر قرار می‌گیرد. تندر ۹۰ در بخش فنی و قدرت موتور حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد که شاید بیشتر از آپشن‌های رنگارنگ ساینا برای مخاطب ارزش داشته باشد. هندلینگ و سواری خوب تندر ۹۰ هم از جمله مواردی است که باعث فروش خوب این خودرو با وجود ظاهر نه چندان دلچسبش شده؛ مزیتی که ساینا از آن بی‌بهره است. بازار خرید و فروش ساینا اتومات نشان می‌دهد که می‌توان گیربکس اتومات را برگ برنده این خودرو در رقابت با خودروهای هم قیمتش دانست. سایپا برای ساینا سیستم ایمنی خوبی را در نظر نگرفته است. این نقطه ضعف تمامی خودروهای تولید سایپاست. در مقابل تندر ۹۰ استانداردهای ایمنی را تا حد زیادی رعایت کرده است. در مجموع نمی‌توان ساینا را گزینه‌ای مورد اعتماد و خوب ارزیابی کرد و در رقابت با خودروهایی نظیر تندر ۹۰ و پژو، کفه ترازو به سمت این خودروها سنگین‌تر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
7
51
اخه بدبخت سارینا داری با ال۹۰ مقایسه میکنی
ارشیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
11
38
ببخشید با این قیاس مع الفارق باید به عقل نویسنده شک کرد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
مقایسه تندر با گاری ملی برو بابا حداقل با پراید مقایسه می کردید بیشتر قابل قبول بود من هم پراید داشتم هم تندر وهم ساینا هر هم صفر از نماینده گی گرفتم
اکبر احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
25
33
ساینا 96 دارم تاخال مشکلی نداشته است قیمت ارزان وقطعات ارزان تر از ال 90 در جاده تعادل خوبی دارد ال 90 سر پیج تعادل ندارد تسمه تیم ساینا سال گذشته آلمانی 90 تومان خریدم ال90 قیمت قطعه گران وچند براببر سایناست در کل از ساینا خیلی....
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
از پراید ساینا بهتر نیست چه برسه به تندر 90
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
23
38
اخه ساینا شد ماشین
ای
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
ساینا خیلی ماشین خوبیه. برخلاف عیوبش و سیستم ایمنی تقریبا ضعیفش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
17
34
اخه ساینا شد ماشین
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
48
19
به نظرم تیبا از ساینا و ال 90 بهتره از هر نظر
مخصوصا تیبا 2 که خیلی خو.شگله
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
فقط سمند بقیه خودرو ایرانی چرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
ماشین ایرانی یعنی لگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
داداش چی زدی ال 90 ماشین فرانسوی اصلا با آشغال های ایران قابل مقایسه نیست
K.sh
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
8
6
من وقتی ساینا خریدم قیمت۳۰ تومن بود سمند هم ۳۱ تومن بود دلیل نمی شه کدوم گرون شده یا ارزون من خیلی هم راضیم چون جدید بود آپشن بالایی داشت تولید داخل ، ولی در ایران هر چقدر چیزی قدیمیتر باشه مردم بیشتر می چسبند بهش ،حتا مرده هامون، آخر وقتی ال ۹۰ به بازار اومد ق ۸ میلیون بود کسی پسند نمی کرد کهنه شد قدرش رفت بالا مثل مرده های ما.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
4
11
واقعا عجب مقایسه ای انجام دادی نویسنده محترم الان ال ۹۰,اتومات پلاس ۳۰۰ قیمتشه و توی تمام اتومات های داخلی نظیر ندارد اونوقت با سایییینننا مقایسه کردی!!!
فرغون
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
2
14
پارس تندر مولتی مدیا داره با ۲۰۰ تومن هم میشه واسش دوربین دنده عقب وصل کرد اکثر ساینا های موجود در بازار هیچ آپشن قابل توجهی ندارن موتور ضعیف پراید تیبا ایمنی ضعیف به نظر من ظاهر نامتناسب به خصوص در عقب خودرو ساینا تو ذوق میزنه ترمز ضعیف نسبت به ال نود ارتفاع کمتر نسبت به ال نود صندوق عقب ال نود از همه خودرو های ایرانی جادارتره مقایسه تون اشتباهه ال نود پر شتاب ترین خودروی ایرانه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
14
6
ال۹۰ هر چقد هم با کیفیت باشه به خاطر قیافه خیلی بدش ارزش نداره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
8
10
واقعا جای تاسفه که همچین مقایسه ای میکنید وطراحی ظاهری ساینارو که مثل انسانهای مریض هست روبرتراز تندر۹۰میدونید واصلا اجازه همچین مقایسه ای رو به خودتون میدید اصلا این بزرگوار ساینا حرفی برای گفتن نداره دربرابر تندر۹۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
6
13
اصلا ال ۹۰ قابل مقایسه با ماشینای داخلی نیست
ناشناس
Austria
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
9
8
اولآ ساینا همون پراید تشرف دارند و ثانیآ تندر ۹۰ فقط یک اسم من درآوردی برای گول زدن ذهن شماست در اصل Dacia Logan نام دارد و بی کیفیت ترین خودرو ساخت رومانی است که هیچ ربطی به شرکت رنو فرانسه ندارد. لطفآ سرچ کنید در گوگل dacia logan . فقط در ایران آرم رنو بجای Dacia روش گذاشتند.
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
3
10
این دو قابل قیاس با هم نیستند ، ال نود خیلی فراتر از این حرفاست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
4
7
ساینا تیبا و......سایپا یعنی آشغال ،تندرنود خیلی بهتر است
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
11
باساینا تواتوبان تا ۱۴۰ کیلومتر سرعت خوب بود ولی بیشتر که رفتم کلا ماشین رو هوا بود وکنترلش سخت میشد ولی تندر ۹۰ تا ۱۹۰ کیلومتر سرعت راحت میتونی ماشینو هدایت کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
8
اخه ساینارو باتندر مقایسه میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
7
حالت خوب نیست ها .ماشین فرانسوی و با ساینا مقایسه میکنی .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
6
خواهشن ماشین بظاهر خودرو ساینا ماینا رو با ال ۹۰ مقایسه نکنید برید سر اصل مطلب
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
6
میگم واقعا نویسنده این متن رو یه دکتر ببرید
اخه خداوکیلی کدوم ادم عاقلی میاد ال نود رو با ساینا مقایسه کنه اصلا قیمتش به هم میخوره؟؟ کیفیتش به هم میخوره ؟؟ اخه چه وجه مشترکی دارن که میای پراید ارتقا یافته رو با ال نود مقایسه میکنی
علیرضا کاظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
6
اخه ال۹۰ کجا ساینا کجا
ال۹۰‌خیلی بهتره
Vahid
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
7
عشق است تندر ، شیر است تندر، خراب نمیشه اصلا . مقایسه درستی نیست . ساینا هم در رده خودش ماشین بدی نیست ولی ظاهرا کوییک از اون بروزتره و خوشکل تر، برای همه تون مبارک باشه ، مهم اینه که روزگار خوش بگذره و باب میل باشه ، دعا کنید وضعیت اقتصادی بهتر بشه این ویروس منحوس بره .
حامود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
13
آپشن های ساینا که فقط بدرد لیست پرکردن میخوره کجا میتونه جای کیفیت و قدرت و اصالت تندر نود رو بگیره ، بعد هم ساینا مگه ظاهر در خور توجهی داره که اینجور ازش تعریف شده ؟
ساینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
ساینا شبیه عروسک با اینکه خیلی عالی نیست
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
10
والا ما از صنعت فرانسه 405یادمونه که تو گرمسیر باید همیشه یه سرسیلندر وواشر وچسب تو صندوق همرات باشه به جای زاپاست!
ای
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
خیلی هم قشنگه
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
8
ال ۹۰ از انواع ۲۰۶ و ۲۰۷ و پرشیا و سمند و دنا و ریو و پراید و تیبا و ساینا و رانا و.... یه سر و گردن بالاتره! آخه این چه مقایسه ایه؟!
ناظر بین المللی ال۹۰ هر وقت وضع مملکت خرابه اجازه تولیدشو نمیده چون قطعات آشغال رو نمی‌خواد رو ماشینش سوار کنه. این ماشین نه واشر میزنه نه مشکل ترمز داره نه مشکل ضعف موتور داره نه مشکل بی تعادلی داره نه مشکل گیربکس اتومات داره و نه سایر مشکلات معمول بقیه ماشینای تولید داخل. در مورد اون آپشنا هم سنسورا و سیستمایی که بعد از یه مدت کوتاه همه خراب میشن و قطعاتش هیچکدوم گیر نمیاد هم شد آپشن؟! همون ال نود که آپشن نداره بهتره. فوقش آدم با خرج خودش بهترینا رو میندازه.
نهایتا لطفا وقتی مقایسه بذارید که امکان خرید هر دو خودرو وجود داشته باشه. بعید می‌دونم به این زودیا دوباره ال۹۰ تولید شه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
11
ساینا چی داره همه ابشناش ۵۰۰ هزار تومان نمیشه گفتی ال نود کامپیوتر سفری نداره کامپیوتر سفری داره خوبش هم داره بعد کی گفته ال نود هندلینگ نداره ال سوار شید بعد بگید من پیچی که با ساینا ۱۰۰ کیلومتر میپچیدم با ال نود ۱۴۰ راحت بعد کجاش هندلینگش بعده هر هرفی را باور میکنید یک سوار بشید بعد نظر بدید
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
نه مشکل بی تعادلی! ؟
داداش ال ممد سوار شدی با 70 تا از یه پیچ ساده رد بشی بعد میفهمی تعادلش چجوریه
ناشناس
Netherlands
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
سلام. اون.آقایی.که.ساینا.را.برتر.میدونه.یک..بار.دور.موتور.ال.۹۰.را.از.نزدیک.دیده.که.هیچ.محدویتی.نداره
بهرم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
3
15
ابله تر از نویسنده این‌مطلب تو کره ی خاکی وجود نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
احتمالا خودش ساینا داره.
احمد
Russian Federation
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
6
بیچاره شرکت ورشکسته سایپا می خواد اشغالهایش را به ملت قالب کنه میاد با بهترین ماشین خارجی تولید داخلی ایران را مقایسه می کنه ‌که دل خریدشان بدبخت را بدست بیاره نادان تندر ۹۰ کجا ساینا کجا من الان ۹سال ال۹۰دارم یک ریال خرجش نکردم بهترین ماشین خارجی تولید داخلی ایران هست و خرجش فقط بنزین و روغن و تعویض تایر
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
8
اخه این کدوم ادم مخ تعطیله ک ال ۹۰ و با ساینا مقایسه کرده حتی ماشینایی مث زانتیا هم تو کیفیت به ال ۹۰ نمیرسه چه برسه به ساینا خخخ
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
3
5
خدا وکیلی تویی ک اینا نوشتی چی زدی فازت چیه ماشین اصل فرانسه 200 ملیونی و با ی اشغال پکیده ایرانی 30 ملیونی داری مقایسه میکنی خدا عقلت بده
××××××××
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
6
اول:تندر۹۰ بهتر تا ساینا است
دوم:اگه نمی‌تونید بخرید الکی بهونه نیاورد که خوب نیست
سوم:بهترین ماشین تندر۹۰
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
3
ال 90 جز ظاهر بد ترکیب عیب چندان مهمی نداره
حمید
Germany
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
3
ال ۹۰ اونم اتومات با ساینا مقایسه کردی ، چی زدی ، فازت چیه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
2
جک نوشته طرف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
4
یعنی خنده دار ترین مطلبی بود که میشد خوند
احتمالا نویستده ساینا داره
خادمیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
5
بنده یکدستگاه پارس تندر مدل 93 دارم و یکدستگاه ساینا مدل 95.
تندر 90 فقط دوجفت لاستیک و تسمه تایم و لنت براش عوض کرده ام و 130000 کیلومتر هم رفته، ولی بشنوید از ساینا که هرروز گیربکس خرابه،دنده عقب نداره، فرمونش سفته. قفل درش از روز اول خراب بود، صفحه کلاچش دائم باید عوض بشه حدود 100000 کیلومتر رفته. کلی داغی لوازم یدکی ساینا الان تو انباری خونه مون هست . ولی خدا برکت بده به ال 90.نظرم کاملا بی‌طرفانه هست.
محمد کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
دقیقا نظر من هم همینه خودم ال نود دارم تو هشت سال اصلا خرابی نداره عالیه عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
احسنت، عالی بود.
حامید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
1
لکسوس بخر .خخخخخ
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
0
من پراید مدل 89 داشتم فروختمش پارسال یک دونه ساینا صفر 98 تمام فول گرفتم. بعد از یک هفته به خاطر خرابی ها وضعف های کابین ان را فروختم دوباره یک پراید صفر 98 خریدم لاستیک پراید به تمام محصولات سایپا میرزه
مشکلات ساینا مصرف سوخت 15لیتر در 100کیلومتر
2. زوزه گیبوکس 3. تمام رینگ های ماشین تاب داشت
4.سنسور کلسیژن خراب بود 5.نمایشگر سوخت خراب بود
6.گمپرس کولر خراب بود وزوزه داشت7.دعدم وجود گل پخش کن مناسب که تابالا ماشین کثیف می شد 8. زیاد صدا داشتن فن داخل ماشین 9.فش فش باد اینه های بغل
10.جا به جا شدن کلاف های در بروی سرعت گیر که نشان از ضعف شاستی و کف اتو مبیل بوده 11.وجود صدای متور بیش از حد داخل کابین 12.در صندلی های عقب به هیچ عنوان احساس راحتی ندارد.
خلاصه من دنا پلاس توربو هم تراز با تند نود نمی دونم چه برسه با ساینا مقایسه کرد ساینا فقد روی کاغذ مشخصات داره ولی سواری نداره و لوازم ساینا مثل تندر هر دو بشدت گران هست در بخش لوازم ظاهرب ماشین
M
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
2
0
تمام ماشینهای ایرانی اشغال هستن، حتی اون ماشینهای خارجی مونتاژ ایران، همشون موتورشون پراید،فقط پالونش عوض شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
چرا شر میگی. من خودم یه مگان دارم از صدتا الانترا و سراتو وارداتی بهتره . در ضمن لطفا دیگه شر نگو فهمیدی الاغ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
خجالت کشیدن خوب است .باادب باش پادشاهی کن بد ادب باش هرانچه خواهی کن.خداوند نمیگوید بی دین یا کافر دشمن من هست .میگوید دروغگویان دشمن من هستن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
1
اخه بنده خدا ال نود با ساینا؟؟؟؟ ال نود مرگ نداره فقط بشین پشتش گازه بده همه اپشنایی گفتی میشه با ده ملیون رو ال نود بست و یکم ارتفاعو کم کن در حد یه تومن اسپرتش کن اما یه عمر خیالت راحته واقعا متاسفم برا این مقایسه
امیراحسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
اگه قابلیت های فنی رو در نظر بگیریم و تصور کنیم این مطلب از بُعد فنی نوشته شده ، قیمتش رو چیکار کنیم ؟! اختلاف قیمتش رو قبلش میدیدن بعد این مطلب رو منوشتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
همه ماشین های ایرانی به نسبت تولیدش خوب است ولی دعوا بر سر قیمت آن است که برای مردم ضعیف و کم درآمد مشکل ساز شده وهیچ مدیر و یامسولی به فکرشهروندان نیست وفقط به منافع و درآمد خود فکرمی کنند. ودرحد بورکراسی وشعار حرف می زنند. وقدرت کنترل ومهار را ندارند.
حمید
Germany
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
آخه خجالت نمی کشی کسی که این دو تا ماشینو مقایسه کردی
چی با چی.
بگو ال نود تموم شده میخایم ساینا بفروشیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
0
فقط ۴۰۵ سلطان جاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
2
1
طراحی ساینا کجاش دلچسب هست من نمیدونم تندر رو باید سوار شد و فهمید چقدر دلچسب و خوش تیپ هم هست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
1
من ساینا مدل۹۷ دارم واقعا تعادلش سر پیچ‌ها خیلی بهتر ازتندر نود هست شتاب خوبی هم داره نسبت به ۲۰۶تیپ ۲بهتره همه این ماشینارو من داشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
اخه ادم عاقل انگار داری اسب رو با خر مقایسه میکنی ساینا با اون موتور قرازه که درجا کار کردنش سر ادمو میخوره کولر که کولر پراید از ساینا بهتره بدنش هم خوب از جنس حلبی ساخته شده چیه ساینارو با تندر مقایسه میکنی
رضا مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
1
مقایسه غیر معقولانه ای است خودرو ال نود فرانسوی که یکی از باکیفیت ترین خودروهاست با ساینا قابل مقایسه نیست.
محمد رضا
Romania
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
2
0
بیشتر کامنتارو میخوندم معلوم بود اکثر رو تعصب ال 90 شاه شاهان میدونن . من الان تیبا ( که همه چیش همون سایناست ) دارم به لحاظ قدرت و شتاب نسبتا خوبه . رانندگی نرم و لذت بخشی داره . پشت ال 90 نشستم زیاد باهاش نرفتم در همون مقدار کم تفاوتی به اون صورت احساس نکردم . شما به لحاظ اطلاعات فنی دو تا ماشینو ببینین فرقای زیادی با هم ندارن . اما اینجوری جا افتاده که همش میگن ال 90 خیییلی بهتره . تو کامنتا همه کسایی که ال 90 بهتر میدونستن فقط میگفتن این چه مقایسه ایه ولی هیچ دلیلی نگفتن که بفهمیم واقعا ال 90 چه فرقای بزرگی داره که خییییلی بهتر از تیباست! شاید ایمنیش یکم بیشتر باشه شاید شتابش یکم بیشتر باشه شاید کیفیت موتورش بهتر باشه و بعضی چیزای دیگه ولی در کل برتری خیییلی زیادی نداره . هر چیزی که قیمتش بالا بود دلیل به بهتر بودنش نیست. معلومه ال 90 بهتر از ساینا و تیباس مثلا دو سه درجه بهتر ولی تو جامعه رواج دادن که مثلا 10 درجه بهتره . در مورد ال 90 زیادی بزرگنمایی شده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
سلام من خودم ساینادارم باجناقم ال نودمدل ۹۰داره اصلاخدایش یه مقایسه بدوناعادلانه است ال ۹۰اینگاردیروزازشرکت تحویل گرفته وبدنه وموتورومصرف و قدرت عالی ۹ساله داره کار میده فوق العاده است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
1
تندر۹۰ با ساینا اصلا به هیچ وجه قابل مقایسه نیست اصلا
ال۹۰ فرانسوی کجا این ساینا که همون پرایده کجا
ال۹۰ از همه لحاظ خیلی سر تره یه چرخش شرف داره به صدتا ساینا

ال۹۰ اتفاقا ظاهرش هم خیلی بهتره از ساینا هس
من ال۹۰ ندارم پژو ۴۰۵ دارم ولی به جرات میگم ال۹۰ خیلی بهتره
این ساینا مگه از کمپانی شرکت مرسدس بنز آلمان اومده که میگید عجب ماشینیه ؟ این ساینا ادمین جان همون پرایده من سوار شدم که میگم الانم ۴۰۵ دارم من قبل پژو عه ساینا داشتم که میگم
پس تعصبب نباشید لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
وقتی مدیریت خودروسازی دست انسانهای نالایق باشه از ساینا بهتر نمیشه تولید کرد.
وگرنه هم نیروی کار خلاق و با استعداد داریم و هم منابع اولیه غنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
0
تیبا و تیبا ۲ وساینا ورانا آشغالن در برابر تندر پژو پارس پژو۲۰۶ چی میزنی داداش
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
0
تندر بجز و موتور و گیربکس واقعا هیچی نداره و از بابت آپش یکی از فقیر ترین خودروهاست در حد پیکان از رده خارج و از نظر قیافه هم واقعا زشت و زمخت و دل بهمزن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->