استارت‌آپ‌ها پشت میز مدیریت هوشمند

  • کد خبر: ۳۱۴۴
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
استارت‌آپ‌ها پشت میز مدیریت هوشمند
معرفی بهترین سامانه‌های کاربردی مدیریت پروژه

گروه شهر هوشمند‌ - مدیریت پروژه را باید یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های راه‌اندازی هر استارت‌آپی به شمار آورد. زمانی‌که شما در‌حال راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار هستید، اگر به‌طور دقیق گام‌های مشخصی برای خود تعریف نکنید و زمان‌بندی و تقسیم وظایف مناسبی انجام ندهید، به‌سرعت همه‌چیز درهم خواهد ریخت و بعد از چندوقت شما می‌مانید و کلی کار‌های به‌سرانجام‌نرسیده و نیمه‌تمام. درنهایت هم این وضعیت منجر به شکست شما در کسب‌و‌کارتان خواهد شد. سیستم مدیریت پروژه امروزه بخشی جداناپذیر از کسب و کارهاست. همه ما از زندگی روزمره خود گرفته تا کار‌هایی که باید برای کسب‌و‌کارمان انجام دهیم، پروژه‌هایی داریم که باید آن‌ها را مدیریت و کامل کنیم. همه این پروژه‌ها نیاز به مدیریت دارند تا به‌درستی اجرا شوند. برای کسب‌و‌کاری که داریم این مدیریت باید بسیار عالی و در سطح پیشرفته انجام شود. بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کار‌های موفق دنیا برای مدیریت مجموعه خود از سامانه‌های مدیریت پروژه استفاده می‌کنند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین برنامه‌های مدیریت پروژه بپردازیم.

ترلو

نرم‌افزار مدیریت پروژه ترلو (Trello) در سال‌۲۰۱۱ توسط شرکت فاگ‌کریک ساخته شد. ترلو یک نرم‌افزار تحت وب است و به‌دلیل پشتیبانی کامل زبان فارسی، و محیط ساده و قابل فهم، یکی از نرم‌افزار‌های رایگان محبوب و پرکاربرد درزمینه مدیریت پروژه است. این برنامه همچنین به‌صورت نرم‌افزار موبایل و تبلت برای تمامی سیستم‌عامل‌ها طراحی شده است. ترلو یک نرم‌افزار منعطف، سریع و در‌عین‌حال ساده، برای مدیریت پروژه‌های کسب‌و‌کار است. با استفاده از آن می‌توانید آماری دقیق و شفاف از کلی‌ترین تا جزئی‌ترین بخش‌های اجرای پروژه را آماده و بایگانی کنید.
از دیگر ویژگی‌های ترلو مدیریت زمان است. هنگامی‌که انجام پروژه‌ای را شروع می‌کنید؛ به‌صورت خودکار، زمان ثبت‌شده، مدت سپری‌شده و زمان باقی‌مانده‌ای را که برای پایان بخش‌های مختلف پروژه لازم است، به شما یادآوری می‌کند.
نرم‌افزار مدیریت پروژه ترلو از سه بخش بورد، لیست و کارت تشکیل شده است.
بستر مدیریت پروژه‌ها که هدف اصلی و کلی شماست «بورد» نام دارد. بورد در‌واقع همان تخته وایت‌برد شماست، اما در‌قالب دیجیتال و تحت‌وب. از ویژگی‌های بارز بورد، پویا‌بودن آن است؛ به این معنا که قابلیت گسترش و تغییر را در تمام بخش‌های مدیریت پروژه داراست.
بخش‌های ترلو زیرمجموعه‌ای هستند و هر بخش تکمیل‌کننده بخش‌های دیگر است. لیست‌ها بخشی از بورد هستند که شما می‌توانید برای مدیریت و اجرایی‌کردن پروژه‌های کوچک و بزرگ، همه وظایف خود را در آن‌ها ثبت و طبقه‌بندی کنید. کارت‌ها تکمیل‌کننده بخش لیست در ترلو هستند. در کارت‌ها وظایف هر‌یک از اعضای تیم ثبت می‌شود. کارت‌ها از قابلیت جابه‌جایی بین لیست‌ها برخوردارند.
با ترلو می‌توانید مراحل انجام پروژه را در سه بخش Todo، Doing، Done تقسیم و برنامه‌ریزی کنید و به انجام پروژه نظم بدهید. بخش Todo شامل همه مراحل پروژه است که قصد انجام آن را دارید. Doing شامل بخش‌هایی از پروژه یا وظایف اعضای تیم است که در مراحل اجرا قرار دارند.
Done نیز بخش‌ها و وظایفی از پروژه را شامل می‌شود که به پایان رسیده است.

پی‌گیر

برنامه «پی‌گیر» از بهترین نرم‌افزار‌های مدیریت پروژه آنلاین ایرانی است که فعالیت خود را از سال‌۱۳۹۳، در‌راستای خدمت‌رسانی به کسب‌وکار‌ها آغاز کرده است. با پی‌گیر می‌توانید مجموعه مختلفی از فعالیت‌ها را براساس تخصص به افراد تیم خود بسپارید، از زمان صرف‌شده در هر کار با جزئیات کامل آن آگاه شوید و آن را مدیریت کنید.
در مقایسه با سایر نرم‌افزار‌های مدیریت پروژه ایرانی، پی‌گیر امکانات کامل‌تری در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد، از انعطاف چشمگیری برخوردار است و به شما اجازه می‌دهد که بتوانید تمام فرایند‌های کسب‌و‌کارتان را در آن اجرا کنید. علاوه‌بر‌این، محیط کاربری آن برای تمام فارسی‌زبانان کاملا کاربرپسند است. در این نرم‌افزار از لحظه شروع به کار، تقویم فارسی برای کاربران قابل استفاده است. در این برنامه، افزونه‌هایی مانند سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی، سامانه ارتباط ایمیلی، مدیریت حضور و غیاب، مدیریت اسناد و ارتباط با پیام‌رسان تلگرام، برای شما فراهم شده است. بخش مدیریت اسناد این برنامه برای مدیریت بهتر اسناد و فایل‌هایی است که روی سامانه پی‌گیر بارگذاری می‌شود. از‌جمله قابلیت‌های این بخش، ساختار درختی اسناد در هر پروژه، امکان نسخه‌بندی اسناد، ثبت تاریخچه نسخه‌ها، امکان قفل اسناد و سطل زباله قابل بازیافت است. در حالت ابری این برنامه، اطلاعات شما در فضای ابری و روی زیر‌ساختی امن ذخیره‌سازی خواهد شد و هر زمان به اینترنت دسترسی داشته باشید، دستیابی به اطلاعات ازطریق پی‌گیر امکان‌پذیر خواهد بود. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که به موضوع حفظ و نگهداری اطلاعات نزد خود حساس هستید و با ذخیره‌سازی ابری میانه خوبی ندارید، می‌توانید با کمی هزینه بیشتر، از بسته‌های محلی پی‌گیر استفاده کنید و اطلاعات خود را روی زیرساخت شخصی خود نگهداری کنید.

تسکولو

در پاییز ۹۲ نرم‌افزار تحت وب ایرانی تسکولو (Taskulu) فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه‌بر نسخه وب، این برنامه به‌صورت نرم‌افزار روی همه سیستم‌عامل‌های موبایل قابل استفاده است.
در اجرای یک پروژه با استفاده از تسکولو می‌توان به‌راحتی فهرست وظایف ایجاد و آن‌ها را مدیریت کرد و مانند ترلو، این کار‌ها را در سه بخش‌Todo، Doing، Done قرار داد. وجود این مراحل، پیگیری وضعیت انجام فعالیت‌ها توسط اعضای تیم را سریع‌تر و آسان‌تر کرده و از دوباره‌کاری در مراحل اجرایی پروژه جلوگیری می‌کند. به‌طور‌کلی تسکولو به‌عنوان یک نرم‌افزار مدیریت پروژه کارآمد با توانایی ارتباط تیمی، گامی مهم برای انجام و مدیریت پروژه‌های کسب‌و‌کار شما ست.
با تسکولو می‌توانید لحظه‌به‌لحظه با اعضای تیم ارتباط برقرار کنید و زمانی را که صرف انجام پروژه می‌شود، ثبت و براساس آن گزارش‌های کاری دقیقی برای خود تهیه کنید.
از دیگر قابلیت‌های این سامانه پیوست‌کردن و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های کاری لازم برای اجرای پروژه بین اعضای تیم، ثبت دیدگاه و گفتگو‌های گروهی و خصوصی است.
استفاده از تسکولو و عضویت در آن ابتدا برای همه کسب‌و‌کار‌ها رایگان و بعد از مدتی استفاده از آن برای سطوح مختلف دسترسی نیازمند پرداخت هزینه است.
سطوح مختلفی برای استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه تسکولو در‌نظر گرفته شده که سطح پایه آن برای کسب‌و‌کار‌های نوپا و کوچک که دارای ۱۰ کاربر یا کمتر هستند، کاملا رایگان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->