پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عیارسنجی کسب‌وکار شهری توسط بخش خصوصی

  • کد خبر: ۳۱۸۷
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
عیارسنجی کسب‌وکار شهری توسط بخش خصوصی
تفاهم نامه نشان تجاری، میان شهرداری و انجمن مدیران صنایع امضا شد

فرزانه شهامت - همایش برندینگ دیروز هفتمین دوره برگزاری خود در خراسان‌رضوی را تجربه کرد. از تفاوت‌های آن با دوره‌های گذشته، تبادل یک تفاهم‌نامه میان محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، و رضا حمیدی، رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان، بود. به موجب تفاهم‌نامه یادشده، انجمن مدیران صنایع، اتاق فکر ارزیابی کسب‌و‌کار‌های شهری به شمار می‌رود و ممیزی بنگاه‌های اقتصادی مشهد را انجام می‌دهد.
استاندار خراسان رضوی هم در دقیقه‌های پایانی، خود را به مراسم رساند و ضمن دفاع از دولت، دغدغه‌های مدیریتی‌اش را با فعالان بخش خصوصی در میان گذاشت.

مدیریت ویژه
علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه در حق دولت جفا می‌شود گفت: دولت در شروع کار با بحران شدیدی مواجه بود. بنده آن زمان در استان دیگری خدمت می‌کردم. دپوی محصولات صادرت محور استان و گرفتاری‌های انتقال پول به داخل کشور را می‌دیدم. بلافاصله بعد از برجام، گشایش حاصل و قفل صادرات باز شد. همچنین توانستیم از 5/2 میلیارد دلار خطوط اعتباری در استان استفاده کنیم.
او اضافه کرد: چه کنیم که دیوانه‌ای مثل ترامپ آمد و با خروج از برجام، بقیه کشورها را هم به تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران تشویق کرد. نه‌فقط ایران بلکه به دیگر کشورها مثل روسیه، چین و هر جایی که بتواند دست‌درازی کند می‌کند. چه‌کار باید می‌کردیم؟ تسلیم آمریکا می‌شدیم و از عزت ایرانی می‌گذشتیم، آن‌هم با وجود خون 300هزار شهید که نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشور در دوران جنگ تحمیلی جدا شود؟
او سپس حرف‌هایش را معطوف به خراسان‌رضوی کرد و گفت: باور دارم که این استان با وجود شریف امام هشتم(ع)، ویژه است و لیاقت سبک مدیریتی ویژه را هم دارد.
رزم‌حسینی منظور خود از سبک مدیریتی ویژه را با «حذف تدریجی دولت دیوان‌سالار» روشن‌ کرد و افزود: کار سخت و حرف بزرگی است اما چاره‌ای نداریم. نسخه‌های قبلی مثل طرح تحول اداری جواب نداده است. راه اجرایی برای بی‌خاصیت کردن دولت دیوان‌سالار ایجاد نهادی قدرتمند، خارج از دولت است. 3 ماه است که نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی با حضور 100 شرکت نام‌دار برای توانمندسازی مردم کار خود را شروع کرده است، مردمی که سرمایه خرد دارند اما آموزش اقتصادی ندیده‌اند.
او تأکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در استان برای حذف دیوان‌سالاری دولت تلاش می‌کنم. در همین راستا اصلاح فرایندها را در استان شروع کرده‌ایم. شخص آقای رئیس‌جمهور و بخشی از بدنه دولت محترم به این رویه و نهضت یادشده در استان اعتماد و باور دارند.

مفهوم برند مشهد
زعفران، کیوان ساکت، پارک‌های آبی، شله، عثمان محمدپرست، غلامحسین شافعی، گردشگری سلامت، تولیدی‌های مانتو در خیابان ایثار، بازار رضا و ... این کلمات برایتان آشناست؟ سخنرانان مراسم واژه‌های یادشده را به کار می‌بردند تا بگویند مشهد در کنار برند زیارتی منحصر‌‌به‌فرد خود، برندها و سمبل‌های مادی و غیرمادی متعددی دارد که هر کدام بخشی از تصویر ذهنی از شهر را تشکیل می‌دهند.
یکی از این سخنرانان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد بود. شهریار آل‌شیخ گفت: برند مشهد، تصور و برداشتی است که دیگران از این شهر با تمام اجزای خدمات آن دارند. برندها تحت تأثیر رسانه است و الزاما با واقعیت انطباق ندارد. ترکیه برای مدیریت برداشت‌ها از این کشور، شهرداری‌ها را وارد کار کرده است. همچنین اعلام کرده است در فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی که در فلان شهر ترکیه فیلم‌برداری شود و جاذبه‌های شهر را نشان دهند، 50 درصد مشارکت مالی می‌کند. در نتیجه، می‌بینیم فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ساخته می‌شود که در آن زیبایی‌های ترکیه منعکس شده است. این دستاورد و دیگر موارد مشابه، نتیجه تعامل نهادهای متخلف در این کشور است.
او با تأکید بر اینکه اجزای یک برند روی هم رفته هویتی یکپارچه را تشکیل می‌دهند اضافه کرد: مدیریت برندینگ اجزا یعنی اینکه تصمیم بگیریم اهمیت کدام اجزا را پررنگ‌تر کنیم. موضوع برندینگ از حوزه‌های چالش‌‌برانگیز در تمام شهرهای گردشگر‌پذیر دنیا برای جذب بیشتر و مدیریت تصویر ذهنی از شهر است. به گفته وی، تسهیل فضای کسب و کار در بعد حقوقی، مالی و ... به جذب جامعه خلاق، پویا شدن اقتصاد شهر و تقویت برند مشهد منجر می‌شود.

سایر موارد
دکتر فرهادی‌پور، مشاور شهردار مشهد، نیز در سخنانی، مشهد را تنها شهر دارای برند در ایران دانست و تأکید کرد: کیفیت حکمرانی در شهر، سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و آثار تاریخی بر برند مشهد تأثیر گذار هستند. باید برای استفاده از این مؤلفه‌ها نقشه راه داشته باشیم
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: تولیدات با کیفیت مطلوب عامل مهمی در خنثی کردن تحریم‌های دشمنان است و می‌تواند در رشد تولیدات داخلی مؤثر باشد. علیرضا اشرف افزود: موانع کسب‌ و کار باعث شده ورود کالاهای ایرانی به دیگر کشورها با مشکل مواجه شود و نقش دولت در حذف موانع کسب و کار، حمایت از تولید مؤثر است.
رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی در بخش دیگری از این مراسم نیز گفت: برند خوب هویت یک کالا را مشخص و خریدار را قادر به‌ انتخاب می‌کند. رضا حمیدی با اشاره به‌ اینکه برند موفق سبب می‌شود خریدار در حین خرید قدرت انتخاب داشته باشد، بیان کرد: برند خوب حس وفاداری را در مخاطب ایجاد می‌کند؛ بنابراین شرکت‌ها باید به‌مسئله برندسازی به‌عنوان یک هدف طولانی‌مدت نگاه کنند.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی نیز گفت: ارتقای کیفیت تولید داخلی کمک ویژه به‌ حوزه حمایت از برند است. علی‌ غفوری‌مقدم اضافه کرد: امروز فهرست کالاهای ممنوعه در حوزه واردات با هدف حمایت از تولید داخلی در حال بزرگ‌تر شدن است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد نیز گفت: بخش خصوصی در مشهد با کمترین رانت توانسته رشد کند و نگاه من این است که خروجی این همایش‌ها باید حرکت به‌ سمت کار جمعی باشد. علی شریعتی‌مقدم به تقسیم مسئولیت اشاره و تأکید کرد: مثلث اقتصادی خود تبدیل به‌ برند می‌شود و ما باید برای بهبود فضای کسب و کار به‌دنبال یک نسخه ویژه باشیم و شرایط تولید را در خراسان‌رضوی ویژه ببینیم.
در ادامه رئیس کانون صادرکنندگان خراسان‌رضوی نیز گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برندهای معروفی داشتیم، اما نظام اقتصادی کوپنی، برند را از بازار و اقتصاد ایران حذف کرد. محمدحسین روشنک تأکید کرد: در پایان جنگ انگیزه‌ای به‌وجود آمد و به مسئله برند و درنتیجه پس از مدت‌ها به ایده تولید بدون کارخانه توجه شد. وی تولید بدون کارخانه را موجب توسعه بازار، آوردن سرمایه تجارت در حوزه تولید، بالا بردن ظرفیت تولید و کاهش بیکاری برشمرد و بیان کرد: وزارت صمت هنوز این موضوع را نشناخته و تنها یک موافق اصولی صادر شده؛ ما برای شناساندن این مسئله در تلاش هستیم، اما نتیجه‌ای نمی‌گیریم.
دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی نیز در این همایش گفت: حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی همانند سال‌های قبل با استقبال خوبی همراه بوده و در حوزه ارزیابی نیز واحدهای خوب و ارزشمندی شرکت کردند. امیرمهدی مرادی افزود: این همایش متناسب با شعار رونق اقتصادی برگزار شده و امسال نیز به نقش برندها در خلق این رویداد توجه شده و تلاش می‌شود محورهای همایش متناسب با شعارهای هر سال باشد. وی گفت: تمایل دولت به حمایت از برندهای بین‌‌المللی متمرکز شده و تعداد برندهای ما در این زمینه انگشت‌شمار
است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->