اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرقت‌های سریالی با هویت پاکبانان شهرداری

  • کد خبر: ۳۱۸۷۶
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
سرقت‌های سریالی با هویت پاکبانان شهرداری
دستگیری مجرم سابقه داری که با سوء‌استفاده از لباس پاکبانان شهرداری مشهد به ۳۰ خودرو دستبرد زده ‌بود.
مهدی قرآنی / به گزارش شهرآرانیوز، محله خلوت بود و به غیر از یک‌مأمور پاکبان شهرداری که مردی میان سال بود شخص دیگری در خیابان نبود. ساعت از نیمه شب گذشته بود که مرد جوان به خانه رسید. ماشینش را کنار دیوار همسایه و همان جای همیشگی پارک کرد و بعد هم به خانه اش رفت. صبح با زنگ در خانه بیدار شد. پسر همسایه بود و به او خبر داد که شیشه خودرواش شکسته و در ماشینش هم باز است.
مرد خودش را به کوچه رساند. شیشه سمت راننده شکسته و خرده شیشه هایش روی صندلی راننده پخش شده بود. ضبط خودرو هم سر جایش نبود. مرد جوان موضوع را به پلیس گزارش کرد و تیمی دو نفره از مأموران کلانتری شفا برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
پرونده سرقت از خودروی مال باخته تشکیل شد و برای بررسی در اختیار دایره تجسس کلانتری قرار گرفت. با گشوده شده این پرونده تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت آغاز شد.

گزارش سرقت‌های دیگر به کلانتری شفا
گزارش‌های سریالی سرقت از داخل خودرو‌ها در منطقه تحت کنترل کلانتری شفا چند ماهی بود که به پلیس اعلام می‌شد و مأموران زمانی به محل می‌رسیدند که هیچ اثری از مجرم یا مجرمان نبود.
چون سرقت‌ها در دقایق بامدادی صورت گرفته بود نه کسی عاملان سرقت‌ها را دیده بود و نه دوربین مداربسته‌ای در محل‌های ارتکاب جرم توانسته بودند لحظه سرقت را ثبت کنند.
کار تحقیقات پلیسی این پرونده سرقت سریالی که احتمال می‌رفت متهمانش یکی باشند ادامه داشت تا اینکه شامگاه پنجشنبه مشت عاملان این سرقت‌ها برای قانون باز شد و مأموران کلانتری شفا در اقدامی ضربتی سارقان را جلب قانون کردند.

دستگیری پدر و پسر مشکوک
ساعت از نیمه شب گذشته بود و نوید روز پنجشنبه پنجم تیر را می‌داد که یک تیم گشتی از کلانتری شفا برای بررسی میدانی پا به چند خیابان در منطقه تحت حفاظت خود گذاشت.
خیابان‌ها در آن ساعت از شب خلوت بود و هرازگاهی یک خودرو دیده می‌شد. در این میان مأموران به یک خودروی سواری پراید مشکوک شدند. مأموران از راننده که مردی‌جوان بود خواستند که خودرواش را متوقف کند. خودروی پراید در کنار خیابان متوقف شد و مأموران برای بررسی مدارک راننده به سراغش رفتند. در کنار راننده مردی میان‌سال نشسته بود که او مدعی شد پدرش است. مأموران پس از بررسی مدارک راننده خودروی او را بازرسی کردند که مقداری ضایعات و یک باتری خودروی سنگین در آن کشف شد.
در این میان یک دست لباس مأموران پاکبان شهرداری از داخل صندوق عقب خودروی راننده مشکوک کشف شد. راننده مدعی شد که پدرش با او تماس گرفته و خواسته است که به دنبالش برود. مرد میان سال هم در اظهارات اولیه اش مدعی شد که مأمور شهرداری است، اما وقتی ضابطان قضایی از او خواستند مدرک پرسنلی اش را ارائه دهد به ضد و نقیض گویی افتاد. اظهارات ۲ مرد مشکوک موجب شد تا مأموران آن‌ها را به کلانتری شفا منتقل کنند. در بررسی مشخصات فردی مردمیان سال مشخص شد که او دارای چندین فقره سابقه کیفری سرقت است.

سرقت از خودرو‌های نا ایمن
مرد میان سال که متوجه شد بود مأموران دست او را خوانده اند به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به ده‌ها فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو‌های بدون سیستم دزدگیر و تجهیزات ایمنی اعتراف کرد.
متهم اصلی پرونده در توضیح لباس‌های مأموران شهرداری که از داخل خودرواش کشف شده بود گفت: برای اینکه کسی به من شک نکند لباس پاکبان‌های شهرداری را تن می‌کردم و در هنگام خلوتی خیابان به سراغ خودرو‌هایی که سیستم ایمنی ضعیفی داشتند می‌رفتم. پس از شکستن شیشه‌ها یا بازکردن در خودرو‌ها لوازم و قطعات قیمتی آن را سرقت و با خودروی خودمان فرار می‌کردیم.

سرقت از کامیون‌ها
فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم میان‌سال پرونده تاکنون به ۳۰ فقره سرقت از خودرو‌های سبک و سنگین اعتراف کرده‌است که تحقیقات ما برای کشف دیگر جرائم احتمالی از این افراد ادامه دارد. سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: متهم اصلی در بخشی از اعترافات خود گفته که به خودرو‌های سنگینی هم دستبرد زده است که اغلب این خودرو‌ها بدون تجهیزات ایمنی و دزدگیر بوده اند؛ بنابراین تأکید می‌کنم مالکان وسایل نقلیه به خصوص دارندگان خودرو‌های سنگین از جمله خاور و کامیون برای بالا بردن ضریب امنیتی خودروهایشان حتما از تجهیزات بازدارنده سرقت‌ها همچون دزدگیر، دستگاه جی. پی. اس، قفل پدال و فرمان استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->