٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای بدهی آموزش و پرورش به اوقاف

  • کد خبر: ۳۱۹۰۶
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
ماجرای بدهی آموزش و پرورش به اوقاف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از بی‌توجهی به پرداخت بدهی چند ده میلیاردی آموزش‌و‌پرورش به اوقاف انتقاد کرد
بنیامین یوسف‌زاده / شهرآرانیوز، مال الاجاره یکی از ارکان مهم وقف محسوب می‌شود و به معنای عامل ادامه حیات یک موقوفه یا رقبه است. بدیهی است که دریافت این حق موقوفه ای، ضامنی برای تداوم وجود آن موقوفه و از همه مهم تر، اجرای نیت واقف طی زمان است. اما حقوق وقفی نیز مانند خیلی از حقوق دیگر، خیلی وقت‌ها آن چنان که باید و شاید، پرداخت نمی‌شود و حداقل در بعضی موارد با دیرکرد‌های بسیار زیاد همراه است. نمونه این دیرکرد‌ها را می‌توان در بدهی سازمان‌ها و ادارات مختلفی مشاهده کرد که از منبع عظیم وقف بهره می‌برند، اما در پرداخت دیون و حقوق وقفی اهمال می‌کنند. ماجرای بدهی شایان توجه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی به موقوفات مختلف در زمره همین چالش هاست که پس از سال‌ها هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است؛ موضوعی که قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی، نیز سال قبل به آن اذعان کرد. ماجرای این بدهی به موقوفات، به نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم کشیده شد و حجت الاسلام محمد احمدزاده که به بهانه تشریح برنامه‌های این مجموعه برای دهه کرامت و همچنین اعلام ویژه برنامه‌های چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم به جمع خبرنگاران آمده بود، از ارقامی میلیاردی سخن گفت که باید آموزش وپرورش به وقفیات پرداخت کند.
وی با بیان اینکه تسویه دیون آموزش وپرورش به موقوفات به هیچ وجه امکان پذیر نیست، ادامه داد: هر چند آموزش و پرورشی‌ها معتقدند باید این مجموعه از پرداخت حقوق موقوفات معاف شود، دیوان عدالت اداری با خلاف شرع دانستن این خواسته، عملا رأی به پرداخت حقوق موقوفات در این حوزه داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، رقم بدهی آموزش وپرورش به موقوفات این استان را چندده میلیارد تومان برشمرد و البته ارائه رقم دقیق این حقوق را نیازمند بررسی بیشتر دانست.
وی این نکته را نیز گفت که حقوق موقوفات هم برای آموزش وپرورش و هم برای افراد و نهاد‌های دیگر به نرخ روز محاسبه و دریافت خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های این مجموعه برای دهه کرامت ادامه داد: برنامه‌های عمومی دهه کرامت با شعار محوری «همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل بیت (ع)» شامل پخش نماهنگ با محتوای زیارت، استفاده از ظرفیت رادیو زیارت برای معرفی امامزادگان، راه اندازی کاروان شادی با نام «شمیم کرامت» در ۱۴ شهرستان، ضبط برنامه جشن رضوی با حضور سخنرانان و مداحان در ۴۰ بقعه متبرکه و پخش آن در فضای مجازی است.
حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست از برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ۱۰ رشته و ۹ منطقه استان خبر داد و گفت: امسال ۲۰۶۳ نفر از استان در این مسابقات شرکت کردند که علت کاهش تعداد شرکت کنندگان، شیوع کرونا و کاهش تعداد رشته‌های این مسابقه از ۱۶ به ۱۰ رشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->