«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

وضعیت قرمز کرونا در مشهد و احتمال بازگشت محدودیت‌ها | لزوم توقف مراسم‌های عروسی و عزا

  • کد خبر: ۳۱۹۲۷
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
وضعیت قرمز کرونا در مشهد و احتمال بازگشت محدودیت‌ها | لزوم توقف مراسم‌های عروسی و عزا
دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: در وضعیت قرمز مشهد، مراسم‌های عروسی و عزا بیشترین سهم را دارند.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر حمیدرضا رحیمی گفت: متأسفانه به‌علت رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی و مشهد، در حال بازگشتن به شرایط شیوع گسترده کرونا در اسفندماه سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: نصف جمعیت خراسان رضوی در مشهد است و تغییر آمار استان، متکی به وضعیت این شهر است. متأسفانه در روز‌های گذشته نزدیک به ۴۰ درصد از مراجعه‌های سرپایی به مراکز بهداشت در مشهد مثبت اعلام شده است، یعنی از ۵۰۰ مراجعه، ۲۰۰ مراجعه مثبت اعلام می‌شود که شرایط را سخت می‌کند. همچنین، روزانه حدود ۴۰۰
نفر بیمار مبتلا به کوید 19 به اورژانس بیمارستانهای مشهد مراجعه می کنند.


حرم مطهر مشکل فعلی ما نیست


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در واکنش به برخی اعتراضات مطرح شده نسبت به بازگشایی اماکن متبرکه همچون حرم مطهر رضوی تصریح کرد: موضع شفاف دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره شرایط حرم مطهر این است که میزان دغدغه مدیران آستان قدس کمتر از ما نیست و در واقع مشکل ما به هیچ وجه حرم امام رضا (ع) نیست، زیرا تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی با جدیت رعایت می‌شود و برخلاف برخی شیطنت‌ها، حرم مطهر هیچ آسیبی به وضعیت مشهد وارد نمی‌کند و از این حیث نگرانی نداریم.

رحیمی معضل کنونی در افزایش مبتلایان و بستری بیماران و حتی فوتی‌های مشهد را افزایش مراسم‌های عقد و ترحیم بیان و خاطرنشان کرد: بار‌ها دکتر بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، اعتراض خود را به برپایی مجدد مراسم ترحیم و عقد اعلام کرده‌اند و هشدار‌های لازم را به اطلاع استاندار محترم رسانده‌ایم.
 
ریاست دانشگاه چندی پیش در نامه‌ای رسمی به مهندس رزم‌حسینی، استاندار محترم خراسان رضوی، ضمن اعلام آخرین آمار و شرایط حاکم، نگرانی خود را از وضعیت موجود اعلام کرده‌اند و خواستار برخورد جدی با برپایی هرگونه مراسم عروسی و ترحیم شده‌اند. وقتی در یک عروسی، عروس خانم یک‌تنه ۷۵ نفر را به کرونا مبتلا کرده است، آیا ضرورتی در برگزاری این مراسم‌ها وجود دارد؟

دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونای خراسان رضوی درباره چگونگی اعلام وضعیت قرمز در شهر‌ها و استان‌ها گفت: از زمان اعلام وضعیت قرمز کرونا، شهر یا استان هدف به‌مدت ۳ روز در حالت قرمز است، بنابراین اگر در گزارش سخن‌گوی وزارت بهداشت نام یک شهر یا استان به‌عنوان وضعیت قرمز اعلام شود، به‌معنای آن است که تا ۳ روز بعد نیز شرایط تغییری نخواهد کرد. خراسان رضوی استانی است که میزان بروز کرونا در آن پایین و شیوع کرونا در آن زیاد است.


محدودیت‌ها بازخواهد گشت


رحیمی در پایان به مراسم‌های میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: براساس اعلام استانداری، ۲۵ نقطه برای برپایی جشن‌های میلاد امام رضا (ع) تعیین خواهد شد که در صورت اجازه اجرای این برنامه‌ها از سوی ستاد استانی کرونا، تمام ضوابط اجرایی مانند برنامه‌های شب قدر خواهد بود.
همچنین در صورتی که میزان بستری‌ها و آمار مبتلایان روند افزایشی خود را حفظ کند، براساس اختیارات استانی و ملی، تمام محدودیت‌های کرونایی بلافاصله اعمال خواهد شد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->