پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

وارد بازار طلای آب شده نشوید | خرید طلا با کارت ملی انجام شود

  • کد خبر: ۳۱۹۴۱
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
وارد بازار طلای آب شده نشوید | خرید طلا با کارت ملی انجام شود
رئیس اتحادیه طلا و جواهر: در حال حاضر تقاضا در حوزه طلای آب شده بیشتر از حوزه مصنوعات طلاست.
به گزارش شهرآرانیوز، آیت محمد، ولی امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در حداقل ۴ الی ۵ ماه اخیر ویروس کرونا همه اصناف به خصوص طلا و جواهر را دچار مشکل کرده است، به گونه‌ای که در صنعت طلا تعطیلی کامل ایجاد شد. در واقع ویروس کرونا کل دنیا را در بر گرفته که ما هم از این قاعده مسثتنی نیستیم و صنعت ما را دچار رکود کرد که همچنان اثر آن را می‌بینیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا جواهر سکه افزود: آثار شیوع این ویروس را حتی در قیمت اونس جهانی نیز می‌بینیم که می‌توان یکی از دلایل نوسانات را همین ویروس دانست.

محمدولی گفت: اصناف به خصوص صنعت طلا و جواهر وظایف خود را انجام می‌دهند؛ اما در حال حاضر وظیفه دولت و سازمان‌های زیر مجموعه دولت این است که کمک حال اصناف باشند و از لحاظ مالیات، بیمه، چک‌های برگشتی و … به نوعی به اصناف کمک کند تا این معضل را بتوانیم پشت سر بگذاریم و به روال گذشته بازگردیم.

وی افزود: هر آنچه که نوسان ایجاد شود کسبه دچار مشکل می‌شوند؛ اما صنعت طلا و جواهر به قدری خود را آماده کرده که بتواند به بازار آرامش دهد. نوسانات طلا به درد ما نمی‌خورد بلکه زمانی به نفع صنعت ماست که مبادله و داد و ستد انجام شود.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۷ تیر ۹۹

محمدولی با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: علت اینکه مالیات بر ارزش افزوده بیشتر خود را در صنعت طلا نشان داده این است که باید ۹ درصد کل را از مصرف‌کننده گرفت و به سازمان امور مالیاتی داد، به همین دلیل برخی از کسبه نتوانستند خود را با این شرایط وفق دهند و برخی مجبور شدند تعطیل کنند. مالیات بر ارزش افزوده به صورت غیرکارشناسی وارد این حوزه شد. نمایندگان سازمان امور مالیاتی و نمایندگان مجلس از این موضوع دفاع می‌کردند، اما وقتی نتایج و نحوه اجرا را دیدند متوجه شدند که این قانون ایراداتی دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا جواهر سکه اظهار داشت: ۸۰۰ هزار تومان پول طلای خام است اگر اجرت را در نظر بگیریم در برخی از موارد به بالای ۹۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد و ۹ درصد این مبلغ مقدار بالایی است که موجب رکود در صنعت طلا می‌شود. مالیات بر ارزش افزوده، زمانی به نفع صنعت است که اصل قیمت طلا معاف شود؛ اگر این موضوع اجرا شود رونق به بازار باز می‌گردد. البته ما انتظار داشتیم که از اول سال ۹۹ این مساله اجرایی شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
 

مردم وارد حوزه طلای آب شده نشوند

 
در ادامه، محمدولی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا منظور از اپلیکشن معاملات طلا، همان سامانه‌ای است که وزارت صمت در موضوع آئین‌نامه ماده ۱۴ قانون‌مبارزه با پولشویی باید اجرایی می‌کرد؟ گفت: شاید حدود ۳ یا ۴ سال است که در مورد مبارزه با پولشویی استارت این کار خورده و به همه اصناف اعلام کردند که خریدار و فروشنده هر معامله باید مشخص باشد و با توجه به گران قیمت بودن طلا، این موضوع در این بازار بیشتر مورد توجه است.

این مقام مسئول افزود: ما از اصناف خواهش می‌کنیم، در هر معامله‌ای که انجام می‌دهند مشخصات افراد درج و حتماً خرید با کارت ملی انجام شود.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنم که به حوزه طلای آب شده وارد نشوند. در حال حاضر تقاضا در این حوزه بیشتر از حوزه مصنوعات طلاست که امیدواریم این رویه تغییر کند.
 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->