تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

پیشنهادهای جدید بازگشت محدودیت‌ها روی میز استاندار خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۳۱۹۷۵
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
پیشنهادهای جدید بازگشت محدودیت‌ها روی میز استاندار خراسان‌رضوی
در پی افزایش موارد بستری مبتلایان به کرونا و اعلام وضعیت قرمز در خراسان‌رضوی، قرار است تصمیمات جدیدی در جلسه آینده ستاد مقابله با کرونای استان اتخاذ شود. این در حالی است که با واگذاری اختیارات تصمیم‌گیری به استان‌ها، پیش‌بینی می‌شود برخی محدودیت‌ها به مشهد بازگردد.
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز - چهارشنبه ۴ تیرماه بود که معاون وزیر بهداشت از احتمال بازگشت محدودیت‌ها خبر داد و گفت: شنبه هفته گذشته ۳۱ خرداد، تصمیمی در ستاد ملی کرونا گرفته شد و بر اساس آن به استان‌هایی که در شیوع بالای کرونا هستند، اختیار داده شد که بتوانند تعطیلی داشته باشند. شش یا هفت استان درخواست مدیریت کرونا و اجازه تعطیلی و بازگشت محدودیت‌ها را داشته‌اند که وزارت بهداشت این درخواست را تایید کرده و قرار شده پس از ابلاغ به وزارت کشور، بسته شدن اماکن عمومی در این استان‌ها اعمال شود.

بر اساس اعلام دکتر علیرضا رییسی، این اقدام نوعی تعطیلی و اعمال محدودیت موقت است. اجرای دستورالعمل فاصله‌گذاری و اعمال محدودیت‌ها نوعی فاصله‌گذاری پویا است که جلوی شیوع ناگهانی کرونا را می‌گیرد.


احتمال تغییر سیاست‌ها در ستاد مقابله با کرونای خراسان‌رضوی

در همین حال مدیر توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی از احتمال تصمیم‌گیری‌های جدید در جلسه آتی ستاد مقابله با کرونای استان خبر داده و بار دیگر بر اجرای بخش‌نامه دورکاری گروه‌های حساس در ادارات مشهد تأکید کرده است.

کوکب موسوی با اشاره به بخش‌نامه ابلاغی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره دورکاری کارکنان، می‌گوید: در این بخش‌نامه ساعات اداری در تمام کشور یکی شده و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ اعلام شده بود، اما بخش‌نامه بعدی امور استخدامی و وزارت کشور، دست استان‌ها را با توجه به وضعیت کرونا در هر منطقه باز گذاشته‌اند.


او در واکنش به افزایش موارد بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های مشهد، اظهار می‌کند: درخواست‌ها باید در ستاد مقابله با کرونای خراسان‌رضوی مطرح شود و چنانچه دانشگاه علوم‌پزشکی تأیید کرد که سیاست‌ها باید تغییر کند، پیشنهادات در ستاد بحث و بررسی شده و در نهایت تصمیم‌گیری خواهد شد.

دورکاری گروه‌های حساس و مادران شاغل دارای فرزند خردسال اولویت است

این مسئول استانداری درباره اعمال محدودیت‌ها و تغییر احتمالی ساعات کاری می‌گوید: در این باره باید موارد پیشنهادی در ستاد مقابله با کرونای استان مطرح شود و در نهایت تصمیم‌گیری شود، اما در رابطه با دورکاری چیزی تغییر نکرده و همچنان بیماران آسیب‌پذیر و مادران شاغل دارای فرزند خردسال در اولویت ظرفیت دورکاری ادارات هستند.

به گفته موسوی، بهر حال ناگزیریم بر اساس اینکه قرار است دست‌کم یکسال تا یکسال و نیم دیگر با این ویروس دست و پنجه نرم کنیم، برنامه‌ریزی کنیم و به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مدیران و کارکنان و سایر افراد جامعه مهم و ضروری است.


پیشنهادات جدید علوم‌پزشکی مشهد در اختیار استاندار خراسان‌رضوی قرار می‌گیرد

از سوی دیگر دکتر حمیدرضا رحیمی، دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا از آماده کردن برخی پیشنهادات برای طرح در جلسه آتی ستا مقابله با کرونای خراسان‌رضوی خبر می‌دهد که قرار است در اختیار رزم‌حسینی، استاندار قرار گیرد.

او با اشاره به مذاکرات صورت گرفته رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با مقام عالی وزارت بهداشت، می‌گوید: بر این اساس مقرر شده جمع‌بندی خود را بر اساس آمار بستری‌ها و مراجعات به مراکز درمانی به استانداری اعلام کنیم، زیرا برخی تصمیمات در حیطه اختیارات استاندار است، اما برخی دیگر جنبه ملی دارد.

رحیمی اضافه می‌کند: تا درباره محدودیت‌ها صحبت می‌کنیم، همه تصور می‌کنند اماکن مقدسه و حرم مطهر مورد نظر است، در حالی که تا این لحظه مشکلی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها نداشته‌ایم و بحث اصلی ما توجه مردم در رعایت این اصول است و برخی رفتار‌های اجتماعی در چنین شرایطی مانند برگزاری مجالس عروسی و عزا از پایه اشتباه است.

روز شنبه ۷ تیر، دکتر لاری، سخن‌گوی وزارت بهداشت اعلام کرده است: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری به کووید۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->