سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶

  • کد خبر: ۳۱۹۹۵
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶
طبق آمار بدست آمده، دو مورد از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ماشین‌های داخلی و چینی که در رقابت تنگاتنگی باهم قرار گرفته‌اند، پژو ۲۰۶ (Peugeot ۲۰۶) تیپ ۵ و ام وی ام ۳۱۵ (MVM ۳۱۵) است که مهمترین دلیل رقابت بین این دو، رنج قیمت تقریبا یکسان، هاچ بک و اسپورت بودن آن‌ها است. با ما همراه باشید تا به مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ام وی ام ۳۱۵ بپردازیم.
 به گزارش شهرآرانیوز  در چند سال اخیر با ورود ماشین‌های چینی  همچون ام وی ام ۳۱۵ به ایران و استقبالی که مردم به دلیل قیمت پایین آن‌ها نسبت به سایر ماشین‌های خارجی داشتند؛ بر سر انتخاب خودرو داخلی همچون ۲۰۶ تیپ ۵ یا خودرو چینی، رقابت بزرگی در بازار خودرو به وجود آمد.

طبق آمار بدست آمده، دو مورد از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ماشین‌های داخلی و چینی که در رقابت تنگاتنگی باهم قرار گرفته‌اند، پژو ۲۰۶ (Peugeot ۲۰۶) تیپ ۵ و ام وی ام ۳۱۵ (MVM ۳۱۵) است که مهمترین دلیل رقابت بین این دو، رنج قیمت تقریبا یکسان، هاچ بک و اسپورت بودن آن‌ها است.

البته علاوه بر هاچ بک، نمونه صندوق‌دار هر دو آن‌ها هم به بازار ارائه شده است که ما در این مقاله تنها در مورد نمونه هاچ بک آن صحبت خواهیم کرد.

با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه همه جانبه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با MVM ۳۱۵ بپردازیم.

معرفی خودرو MVM ۳۱۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵
قبل از شروع به مقایسه و بررسی، بهتر است تا یک نگاه اجمالی به تاریخچه هر دو این خودرو‌ها بیندازیم و به عبارتی یک معرفی کلی در خصوص هر دو ماشین‌ها داشته باشیم.

 پژو ۲۰۶ تیپ ۵:
 
 
مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶
 
 
پژو۲۰۶ محصول شرکت فرانسوی پژو است که در اروپا و بعد‌ها در ایران به دلایل مختلف همچون قیمت مناسب، ظاهر زیبا و مصرف سوخت پایین مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این ماشین اسپورت محبوب برای چندین بار، عنوان «پرفروش‌ترین خودرو اروپا» را برای کمپانی پژو به ارمغان آورد.

از سال ۱۳۸۰ شرکت ایران خودرو،  شروع به تولید پژو ۲۰۶ کرده و تا همین امروز تولید آن با عنوان «پرفروش‌ترین خودرو هاچ بک داخلی» به قوت خود باقیست.


ام وی ام ۳۱۵:
 
مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶
در سال ۱۳۸۱ کمپانی مدیران خودرو با همکاری شرکت چری (chery international) چین، فعالیت خود را در زمینه تولید و مونتاژ خودرو‌های چینی در ایران آغاز کرد.

با ورود ام وی ام ۳۱۵ به بازار خودرو، توجه علاقه‌مندان به ماشین‌های هاچ بک که تا قبل از آن ۲۰۶ را به عنوان تنها هاچ بک خوب با قیمت مناسب می‌دانستند را به خود جلب کرد. در نتیجه ام وی ام ۳۱۵ بزرگترین رقیب ۲۰۶ شد و بخش بزرگی از بازار خودرو را به خود اختصاص داد.

بررسی و مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و پژو ۲۰۶ از لحاظ طراحی ظاهری:

طراحی ظاهری پژو ۲۰۶ تیپ ۵:
 
مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶
 
از سال ۱۹۹۸ که پژو ۲۰۶ به بازار خودرو جهانی عرضه شد، شاهد تغییر خاصی در طراحی ظاهری آن نبودیم. اما به جرات می‌توان گفت که ۲۰۶ به دلیل طراحی خاص و تناسب ظاهری آن، در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و هنوز هم طراحی این ماشین اصیل فرانسوی جذاب، تکرار نشدنی است.

در نمای کلی و با توجه به چراغ‌های پژو ۲۰۶، طراحی ظاهری آن برگرفته از یک کوسه خشمگین در جاده است. دستگیره‌های این پژو هاچ بک به دلیل طراحی قدیمی، همان نقطه ضعف طراحی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

طراحی در‌های ۲۰۶، فرصت مناسبی را برای سو استفاده سارقان فراهم می‌کند؛ زیرا که در‌های خودرو، هنگام بسته شدن با بدنه در یک راستا قرار نمی‌گیرند و یک فضای خالی بین در‌های ماشین و بدنه به وجود می‌آید.


طراحی ظاهری MVM ۳۱۵:
 
مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶


ام وی ام ۳۱۵ برعکس ۲۰۶ دارای ظاهری کاملا جدید در سبک خودرو‌های گران‌قیمت است، در واقع یکی از دلایلی که منجر به استقبال مردم از ام وی ام ۳۱۵ شد، ظاهر زیبا و به روز آن است. این خودرو در ایران با دو ظاهر متفاوت ارائه شده است؛ ظاهر جدید آن که عمری حدود چهار سال در بازار ایران دارد، منجر به فروش بیشتر و رقابت بسیار جدی‌تر با ۲۰۶ شد.

مدل فیس لیفت شده MVM ۳۱۵ با توجه به تغییرات چشم‌گیر در هر چهار چراغ و طراحی خطوط تیز جلو ماشین، ظاهری خشن و زیبا به خود گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های این ماشین می‌توان به استفاده از قفل برقی جهت باز و بسته کردن ماشین، جاگیری صحیح و بدون درز در قاب بدنه و دستگیره‌های جدید کششی اشاره کرد.

نتیجه: طبق بررسی انجام شده در این بخش و مقایسه دو خودرو، طراحی ظاهری MVM ۳۱۵ امتیاز بالاتری نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید که ظاهر ۲۰۶ به خصوص در میان قشر جوان، همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.


بررسی و مقایسه ۲۰۶ تیپ ۵ و mvm ۳۱۵ از لحاظ مشخصات فنی:
مشخصات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ام وی ام ۳۱۵
قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتون‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۴۹۷ سی سی
شتاب صفر تا صد ۱۱٫۶ ثانیه ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر/ سوپاپ ۴/۱۶، ۴/۱۶
جعبه دنده ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ۶٫۶ لیتر ۶٫۵ لیتر
حجم باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر

مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۵:

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارای موتور ۱۵۸۷ سی‌سی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه است که تولید ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را پشتیبانی می‌کند.

شتاب صفر تا صد آن، حدود ۱۱٫۶ ثانیه است که در نتیجه از شتاب‌گیری رضایت بخشی بهره می‌برد. از مشخصات فنی ۲۰۶ تیپ ۵ می‌توان به تعویض دنده نرم، فرمان تیز، مصرف سوخت کم، کارکرد خوب سیستم تعلیق و قابلیت مانور پذیری خوب اشاره کرد.


مشخصات فنی MVM ۳۱۵:


ام وی ام ۳۱۵ دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر است که تولید ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور دقیقه و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را پشتیبانی می‌کند. همچنین شتاب صفر تا صد آن، حدود ۱۲ ثانیه است که در نتیجه شتاب‌گیری آن نسبت به ۲۰۶ ضعیف‌تر است.

از مشخصات فنی MVM ۳۱۵ می‌توان به مصرف سوخت بیشتر، محدودیت توان موتور، عدم هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس، سواری نرم و پدال ترمز سنگین اشاره کرد.

نتیجه: با نگاهی به مشخصات فنی ذکر شده در بخش بالا، به راحتی می‌توان تشخیص داد که ۲۰۶ تیپ ۵ عملکرد بهتری نسبت به ام وی ام ۳۱۵ دارد. در کل خودرو‌های چینی از مهندسی فنی قوی بهره نمی‌برند و بیشتر تمرکز خود را در راستای طراحی خوب و راحتی ماشین قرار می‌دهند.

بررسی و مقایسه از لحاظ طراحی فضای داخلی:

طراحی فضای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵:
 
مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶



آپشن‌های استفاده شده در کابینه داخلی پژو ۲۰۶، طبق اصول ساخته شده و مواد استفاده شده در ساخت با توجه به مبلغ آن، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

۲۰۶ تیپ ۵ از تجهیزاتی همچون آینه‌های برقی، سیستم صوتی خوب، صندلی‌های راحت، قابلیت فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی ایربگ‌ها، نمایش اطلاعات ماشین در نمایشگر، دستگیره کنترل ضبط ماشین در کنار فرمان و تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می‌برد.

بزرگترین ایرادی که می‌توان به فضای داخلی ۲۰۶ گرفت، فضای کم صندلی‌های عقب است که بیشتر مناسب کودکان است و فضای راحتی را برای بزرگسالان، مخصوصا در مسیر‌های طولانی فراهم نمی‌کند.

نکته: در تمامی این سال‌ها، کابینه داخلی ۲۰۶ همانند ظاهر بیرونی آن هیچ تغییری نداشته و به همان شکل روز اول است.
طراحی فضای داخلی MVM ۳۱۵:
 
مقایسه دو هاچ بک، ام وی ام ۳۱۵ باپژو ۲۰۶



فضای داخلی ام وی ام ۳۱۵ به گونه‌ای طراحی شده است که با طراحی بیرونی در هماهنگی کامل باشد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خودرو گذاشته است. اما از لحاظ کیفیت ساخت آنچنان جالب نیست و پس از مدتی کابینه ماشین به سر و صدا می‌افتد.

راننده این خودرو به پنل دکمه‌های تنظیم آینه و شیشه بصورت یک‌جا دسترسی دارد که روی درب سمت راننده قرار گرفته است، در صورتی که ۲۰۶ همچین قابلیتی ندارد. صندلی‌های عقب دارای فضای مناسبی است و بزرگسالان هم می‌توانند در آن احساس راحتی کنند.

ام وی ام ۳۱۵ فاقد نمایشگر، سیستم تهویه اتوماتیک، دکمه‌های کنترل ضبط قابل دسترس و سطح مناسبی روی داشبورد جهت قراردادن وسایل است.

نتیجه: فضای داخلی MVM ۳۱۵ زیباتر و بزرگتر است، ولی آپشن‌های آن نسبت به ۲۰۶ بسیار کمتر است.



نتیجه گیری نهایی:
ما در بررسی بالا سعی کردیم تا با بررسی و مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و ۲۰۶ تیپ ۵، شما را با معایب و مزایا هر کدام آشنا کنیم تا با توجه به سطح نیاز و علاقه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

از لحاظ فنی، آپشن، سرعت، شتاب و قدرت ۲۰۶ گزینه بهتری است و بیشتر مناسب استفاده برای زوج با یک کودک است و، اما ام وی ام ۳۱۵ علاوه بر زیبایی ظاهری و داخلی، فضای راحتی را در اختیار راننده و سرنشینان خودرو قرار می‌دهد و گزینه خوبی برای استفاده خانوادگی است. حال انتخاب شما کاملا بستگی به اولویت‌تان دارد.

همچنین با افزایش قیمت خودرو در چند سال اخیر، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ام وی ام ۳۱۵ هم از این قائده مستثنی نبوده و درگیر آن شدند؛ اما همچنان هر دو، جز ماشین‌های ارزان‌قیمت با کارایی خوب شناخته می‌شوند. این دو خودرو در بازار خودرو با یک رنج قیمتی به فروش می‌رسند، اما در نظر داشته باشید که ۲۰۶ کمی ارزان‌تر از MVM ۳۱۵ است.
منبع:دیجیاتو
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->