۱۹ تیر؛ افتتاح فاز سوم جلوخان فردوسی

  • کد خبر: ۳۲۰۱۷
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۱۹ تیر؛ افتتاح فاز سوم جلوخان فردوسی
جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره طرح راهبردی توس دهم تیرماه برگزار خواهد شد
به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته چهل و هفتمین نشست کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با بررسی ۳ دستور کار برگزار شد که یکی از آن‌ها افتتاح فاز سوم جلوخان فردوسی بود.
در این جلسه، اعضا به بحث و ارائه نظر درباره تملکات محدوده منفصل توس (زمین چهاربرج، ارگ کهن دژ، زمین سفالقان) پرداختند و گزارش‌هایی درباره ساخت مجسمه‌های این محدوده ارائه شد. از دیگر موضوعات طرح شده، بررسی گزارش‌های برنامه‌های فرهنگی توس برای روز ۱۹ تیر، سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص آبادانی توس، بود.
مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس در این‌باره به شهرآرا گفت: بحث و تبادل نظر و ارائه گزارش در این موارد، از بخش‌های مهم جلسه است؛ بر همین مبنا مقرر شد در روز ۱۹ تیر، مراسم افتتاحیه پروژه جلوخان فردوسی برگزار و کلنگ زنی پروژه کهن دژ انجام شود.
به گفته او در این روز با برگزاری «جشن مهان»، از هنرمندانی که درباره فردوسی اثر مهمی داشته اند، قدردانی خواهد شد.
ریاضی درباره طراحی و نصب مجسمه‌ها افزود: نصب ۸ مجسمه در این محدوده در برنامه است که ۳ تا از آن‌ها در تاریخ ۱۹ تیرماه نصب خواهد شد. فراخوان طراحی ۳ مجسمه دیگر نیز انتشار یافته است و هنرمندان تا ۱۵ تیر برای ارسال آثار خود زمان دارند. ۳ مجسمه سنگی و برنزی نیز با فاصله زمانی بیشتر در آن محدوده طراحی و نصب می‌شود.
او همچنین درباره جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره تصمیم‌گیری برای طرح راهبردی توس گفت: این جلسه روز سه شنبه دهم تیرماه برگزار خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->