اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

کمیسیون ماده ۱۰۰ در پایان راه هوشمندسازی

  • کد خبر: ۳۲۰۱۸
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
کمیسیون ماده ۱۰۰ در پایان راه هوشمندسازی
یکی از بخش‌هایی که شهروندان در حوزه شهرسازی با آن مواجه اند، فرایند‌های مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ است؛ مدیران شهری به منظور شفاف شدن و تسریع روند اجرای فرایند‌های گوناگون این کمیسیون، از سال گذشته به دنبال هوشمندسازی آن برآمدند و براساس وعده‌ها قرار است تابستان امسال، مرکز مانیتورینگ هوشمند نظارت بر ساخت و ساز‌ها در شهرداری مشهد راه اندازی شود.
علیرضا ظهیری / شهرآرانیوز، یکی از شعار‌هایی که مدیریت شهری مشهد، از زمان آغاز به کار خود در سال ۹۶ بار‌ها بیان کرده، هوشمندسازی فرایند‌های مختلف شهرداری بوده است. تاکنون برخی از این فرایند‌ها هوشمندسازی شده و در مشهد، شهرداری الکترونیک نیز راه اندازی شده است تا شهروندان به صورت شفاف، قانونمند، دقیق و سریع، شاهد به سرانجام رسیدن درخواست‌های شهری خود باشند. یکی از بخش‌هایی که شهروندان در حوزه شهرسازی با آن مواجه اند، فرایند‌های مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ است؛ مدیران شهری به منظور شفاف شدن و تسریع روند اجرای فرایند‌های گوناگون این کمیسیون، از سال گذشته به دنبال هوشمندسازی آن برآمدند و براساس وعده‌ها قرار است تابستان امسال، مرکز مانیتورینگ هوشمند نظارت بر ساخت و ساز‌ها در شهرداری مشهد راه اندازی شود.
دراین راستا مدیر کل نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه از سال گذشته، همه اقداماتی که عوامل نظارت بر ساخت و ساز‌ها در مناطق انجام می‌دهند بر بستر الکترونیک صورت گرفته است، افزود: برمبنای فرایند جدید، اگر قرار است اخطاری برای ساختمانی صادر شود، بر بستر الکترونیک انجام می‌گیرد یا اگر قرار است دستور قضایی صادر شود، زیرساخت‌های الکترونیکی این اقدام، آماده و این آرا به صورت هوشمند صادر می‌شود.
مسعود ایاز افزود: در راستای تکمیل فرایند الکترونیکی شدن اقدامات مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰، قرار است مرکز کنترل مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی ایجاد و اقدامات این حوزه شهرداری پس از ایجاد این مرکز به صورت سیستمی رصد شود؛ در صورتی که اشکالی در فرایند ایجاد شود، از طریق سیستمی، رصد و گزارش‌ها به مسئول مربوط داده خواهد شد.

رصد دقیق حریم مشهد
وی با بیان اینکه با افتتاح این مرکز همه اقدامات در مناطق شهرداری کنترل می‌شود، افزود: علاوه بر این، در حوزه حریم شهر مشهد، از سال گذشته، توسط پهپاد برداشت‌های میدانی داشته ایم. با افتتاح مرکز کنترل، در فواصل زمانی مختلف، حوزه حریم نیز رصد می‌شود و در صورتی که با تصاویر قبلی مغایرت داشت، موضوع تحلیل خواهد شد تا اگر ضعف در مناطق باشد، با سرعت زیاد رفع شود.
ایاز افزود: همچنین قرار است امسال روی خودرو‌های گشتی حوزه نظارت بر ساخت و ساز دوربین نصب و تصاویر این دوربین ها، در زمان رصد و پایش و همچنین در زمان انجام اقدامات ثبت شود تا اگر نیاز به تقویت اقدامات باشد، این کار با دقت بیشتری صورت گیرد.
وی تأکید کرد: از سال گذشته، موضوع خرید تجهیزات مرکز مانیتورینگ کنترل تخلفات ساختمانی در دستور کار قرار گرفته و بخشی از این تجهیزات نیز خریداری شده است. براساس برنامه ریزی ما و در صورتی که مشکلی در فرایند خرید تجهیزات به وجود نیاید، این مرکز در نیمه ابتدایی امسال به بهره برداری خواهد رسید تا صددرصد فرایند کمیسیون ماده ۱۰۰ و نظارت بر ساخت و ساز شهرداری هوشمند و الکترونیکی شود.
مدیر کل نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد افزود: یکی از بستر‌های ورودی گزارش‌های ما در موضوع کنترل و نظارت بر ساخت و ساز، گزارش‌های مردمی است و سعی خواهد شد گزارش‌های مردمی از ۱۳۷ و نرم افزار «چشم شهر» نیز به این مرکز وصل شود.
وی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی کنترل و نظارت بر ساخت وساز‌ها گفت: اقدامات دستی، سرعت و دقت را کاهش می‌دهد و اگر این مرکز ایجاد شود، سرعت و دقت دستورات و اقدامات افزایش خواهد یافت.

هر ملک، یک پرونده
وی با اشاره به اینکه در سال حدود ۶ هزار فقره پروانه ساختمانی صادر می‌شود، به تعداد پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۳ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل شد؛ ۸۰ درصد این پرونده‌ها منجر به صدور رأی جریمه و ۲۰ درصد آن‌ها منجر به صدور رأی قلع شد.
ایاز تأکید کرد: برای هر ملک که ساخت و ساز انجام می‌دهد، یک پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل می‌شود.
وی تأکید کرد: برای ما در کمیسیون ماده ۱۰۰ فرقی ندارد که ملکی که در آن تخلف ساختمانی انجام شده متعلق به چه شخص و نهادی است؛ ما مکلف به اجرای قانون هستیم و پای قانون هم ایستاده ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->