مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

وضعیت دلار در بازار‌های جهانی چگونه بود؟

  • کد خبر: ۳۲۱۰۳
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
وضعیت دلار در بازار‌های جهانی چگونه بود؟
ادامه روند بازگشایی کسب و کار‌ها در شهر‌های بزرگ آمریکای شمالی کماکان ادامه دارد و فاز دوم بازگشایی اقتصادی در نیویورک به عنوان قطب مالی و بانکی آمریکا باعث دلگرمی معامله‌گران شده است و شاخص دلار برای دومین روز متوالی تقریبا بدون تغییر باقی ماند.
به گزارش شهرآرانیوز، روند بازگشایی‌ها در کانادا نیز ادامه دارد و بخش بزرگی از کسب و کار‌ها در تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا اجازه یافتند تا پس از سه ماه تعطیلی بازگشایی شوند. با این حال سرعت بالای شیوع ویروس در برخی مناطق از جمله در تگزاس باعث بازگشت برخی از محدودیت‌ها شده است.

لری کودلو- مشاور اقتصادی ترامپ - گفته است احتمال بازگشت مجدد قرنطینه‌های سراسری در این کشور با وجود افزایش تعداد مبتلایان بسیار ضعیف است.

با تشدید تنش‌های آمریکا و چین و توقف بخشی از واردات محصولات آمریکایی و هم چنین اختلافات تجاری با اروپا، کسری حساب تجاری آمریکا مجددا در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ میلیارد دلار است تا جایی که در ماه می‌این کشور به گفته وزارت بازرگانی، ۷۴.۳ میلیارد دلار کسری تجاری داشته که این رقم ۳.۶ میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل است. طی این مدت آمریکا ۹۰.۱ میلیارد دلار صادرات و ۱۶۴.۴ میلیارد دلار نیز واردات داشته است.

یوکیو ایشیزوکی - استراتژیست ارشد بازار‌های ارز در موسسه " دایوا سکیوریتیز" - گفت: این احتمال وجود دارد که با موج دوم همه گیری در جهان مواجه شویم، اما آن طور که موضع‌گیری سیاست‌گذاران نشان می‌دهد، کسی قصد ندارد بار دیگر یک قرنطینه سراسری و طولانی را نظیر آنچه در فاز نخست با آن مواجه شدیم، اعمال کند.

از سوی دیگر صندوق بین‌المللی پول نیز با اشاره به تداوم بحران اقتصادی ایجادشده ناشی از کرونا، پیش‌بینی خود از متوسط رشد اقتصادی امسال کشور‌های جهان را به منفی ۴.۹ درصد کاهش داده است. این نهاد در گزارش قبلی خود متوسط رشد اقتصادی منفی سه درصد را پیش‌بینی کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا هم چنین با اشاره به خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا دستور داده است صدور ویزای مهاجرتی برای بخشی از مشاغل تا پایان امسال به حالت تعلیق در بیاید هر چند که برخی از کارشناسان نسبت به کمبود نیروی کار مورد نیاز در آمریکا به دنبال این تصمیم هشدار داده‌اند. با این تصمیم نیروی کار خارجی تحت زیر مجموعه " نیروی کار متخصص" و " مدیران با مهارت در زمینه خاص" نمی‌توانند ویزای کار آمریکا را دریافت کنند.

در قاره سبز، شاخص‌های کلان اقتصادی منتشره درباره کشور‌های اروپایی نشان دهنده این است که شرایط کماکان تا حد زیادی بد باقی مانده است؛ هر چند که بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است برنامه خرید اوراق قرضه خود را با ۶۰۰ میلیارد یورو افزایش به ۱.۳۵ تریلیون یورو خواهد رساند و این برنامه را تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.

ینس ویدمان- رئیس بانک مرکزی آلمان - در مصاحبه با روزنامه " آلگماینه تسایتونگ" با اشاره به بازگشت تدریجی میزان تولیدات به سطوح پیش از زمان بحران کرونا گفته است: در ماه‌های اخیر شاید با یکی از حادترین شرایط اقتصادی تاریخ خود مواجه شده بودیم، اما فکر می‌کنم به احتمال زیاد از سخت‌ترین شرایط موجود عبور کرده‌ایم. خبر خوب این است که اکنون در جایی قرار داریم که شرایط رفته رفته رو به بهبود رفته است.

تحلیل‌گران بانک "بارکلی" در یادداشتی نوشتند: انتظار ما این است که بازار ارز کماکان بین اخبار مثبت ناشی از بازگشت تدریجی سطح فعالیت‌های اقتصادی و اخبار منفی احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا گیر کنند و احتمالا این وضعیت، خیلی زود به پایان نخواهد رسید.

از سوی دیگر با بازگشایی مجدد کسب و کار‌ها شاهد اوج‌گیری شیوع کرونا بوده‌ایم و در برخی از نقاط چین محدودیت‌های رفت و آمدی مجددا به اجرا درآمده‌اند تا جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا که طبق اعلام مقامات بهداشتی چین دارای برخی رفتار‌های متفاوت از ویروس اولیه آن است گرفته شود. طبق اعلام مقامات چینی ویروس کرونای جدید از طریق اروپا وارد چین شده است.

تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۱۸ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۵۰۱ هزار و ۳۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشور‌های مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۱۲۸ هزار و ۱۵۹ نفر، برزیل با ۵۷ هزار و ۱۰۳ نفر، انگلیس با ۴۳ هزار و ۵۱۴ نفر، ایتالیا با ۳۴ هزار و ۷۱۶ نفر و فرانسه با ۲۹ هزار و ۷۷۸ نفر بوده است.

جین فولی، کارشناس مسائل ارزی در " روبو بانک" گفت: بازار‌ها بین جریان مختلفی از اخبار گیر کرده‌اند. از یک سو شاهدیم که بانک‌های مرکزی جریان عظیمی از نقدینگی را به بازار‌ها تزریق کرده‌اند و از سوی دیگر تنش‌های ژئوپلتیکی به سطوح کم سابقه‌ای رسیده است که می‌تواند عواقب ناگواری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز تقریبا بدون تغییر نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۴۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۴ دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

مخالفت برخی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نظیر هلند، دانمارک، سوئد و اتریش با طرح پیشنهادی فرانسه و آلمان تاکنون مانع از آن شده است تا بسته یک تریلیون یورویی حمایتی از اقتصاد‌های اروپایی در برابر ویروس کرونا به مرحله اجرا درآید. از سوی دیگر مرز‌های اتحادیه اروپا هنوز به روی شمار زیادی از کشور‌ها بسته باقی خواهد ماند که این مساله روی تجارت خارجی و جریانات سرمایه‌ای موثر خواهد بود.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند بدون تغییر نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۳۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۱ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۲ به ۱.۱۲۱ دلار رسید.

کریس تورنر - تحلیلگر بازار ارز در موسسه "‌ای ان جی گلوبال"- گفت: در طول شش هفته اخیر شاهد آن بوده ایم که بانک مرکزی اروپا باق در قدرت به حضور خود در بازار‌های مالی ادامه داده است و این حضور نیرومند باعث دلگرمی معامله‌گران شده است. در صورتی که شاهد حمایت‌های بیشتر باشیم ممکن است نرخ برابری یورو در مقابل دلار با افزایش محسوسی همراه شود.

ارز‌های آسیایی

در آسیا نرخ برابری ارز کماکان تحت تاثیر سیاست‌های بانک‌های مرکزی قرار دارد. رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که با وجود افزایش شدید مخارج دولتی این کشور کماکان سیاست مازاد بودجه را هدف گذاری کرده است. بانک مرکزی ژاپن از ماه مارس تاکنون در مجموع حدود ۱۴.۴ تریلیون ین نقدینگی به اشکال مختلف به بازار‌های مالی تزریق کرده است تا از پیامد‌های اقتصادی ویروس کرونا بکاهد.

از سوی دیگر بانک مرکزی چین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۲۰ میلیارد یوان دیگر نقدینگی به بازار‌ها تزریق خواهد کرد که بخش بزرگ این کار از طریق عملیات بازخرید (ریپو) صورت خواهد گرفت.

در معاملات بازار‌های ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۰۷.۱۸۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۵۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۷۷ یوان چین اعلام شد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->