ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

تسلا خودرو‌های با باتری معیوب به مشتریان فروخت

  • کد خبر: ۳۲۱۳۲
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
تسلا خودرو‌های با باتری معیوب به مشتریان فروخت
طبق گزارشی جدید تسلا سری نخست خودرو‌های «مدل اس» را با باتری‌های معیوب که خطر آتش سوزی داشته اند، بارگیری کرده و به مشتریان فروخته است.
به گزارش شهرآرانیوز، گزارشی جدید نشان می‌دهد نسخه‌های اولیه خودروی «مدل اس» تسلا با باتری‌های معیوب که خطر آتش سوزی همراه داشتند، بارگیری شده بودند.

در این گزارش توضیح داده شده که تسلا برای صرفه جویی در هزینه‌ها این بخش خودرو را به طور سرسری ساخته بود. زیرا این شرکت تصمیم داشته تا اواسط ۲۰۱۲ میلادی خودرو‌ها را بارگیری کند و موقعیت خود را به عنوان یک تولید کننده انبوه اتومبیل‌های برقی در بازار تثبیت کند.

این درحالی است که در تحقیق سالانه کیفیت خودرو‌های جدید «جی دی پاور» تسلا در رتبه آخر قرار گرفته بود و کمی پس از آن سامان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا تحقیقاتی را درباره اختلال در نمایشگر لمسی خودرو‌های اولیه مدل اس تسلا آغاز کرده بود.

طبق گفته‌های ۳ کارمند سابق تسلا و ایمیل‌ها و اسناد شرکتی، ۲ مشکل اساسی درباره پک باتری خودروی «مدل اس» وجود داشته است. نخست آنکه یک شرکت پیمانکار به تسلا هشدار داده بود که آلومینیوم به کاررفته در سیم پیچ خنک کننده باتری احتمال دارد ترک بخورد و سوراخ شود. این امر به نشت مایع سردکننده باتری منجر می‌شد. علاوه بر آن انتهای سیم پیچ نیز مشکلاتی داشت و یک کارمند آن را شبیه یک نخ آویزان توصیف کرده بود. این مشکل نیز باتری را در معرض خطر نشتی قرار می‌دهد.

تسلا تا پایان ۲۰۱۲ میلادی در مراحل مختلف تولید با سیم پیچ‌های مشکل دار دست و پنجه نرم می‌کرد. مدیریت ارشد شرکت نیز نسبت به این مشکل هشدار داده بود، اما خودرو‌ها همچنان با باتری‌های معیوب فروخته می‌شدند.

البته تاکنون تسلا تغییراتی در «مدل اس» به وجود آورده تا خطر آتش سوزی را کاهش دهد.
 
منبع:مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->