کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

بگو رفیق‌هایش را بیاورد!

  • کد خبر: ۳۲۱۵۴
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
بگو رفیق‌هایش را بیاورد!
حجت الاسلام محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی
یکی از بخش‌های مهم دادگاه اکبر طبری آنجا بود که در دفاع از خود درباره اتهام دریافت ۸ میلیارد تومان رشوه گفت: (نقل به مضمون) «۸ میلیارد که چیزی نیست؛ من رفیق‌هایی دارم که اگر ۸۰۰ میلیارد تومان هم بخواهم، به من می‌دهند، اصلا کل لواسان را به نامم می‌کنند! این‌ها مثل برادران من هستند، اگر شما چنین رفیق‌هایی ندارید، مشکل خودتان است!» این مضامین و عبارات متهم به دلیل خاص بودن و جذابیتش بسیار مورد توجه قرار گرفت و فیلم آن بار‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دیده شد، اما نکته مهمی که در آن وجود داشت، اعتمادبه‌نفس عجیب و پشت‌گرمی حیرت‌انگیز متهم به روابط و رفاقت‌هایش (حتى در حال محاکمه) بود. این حالت رفتار و این لحن بیان، خود به‌تن‌هایی نشان می‌داد که با چه اطمینان و اعتمادی سال‌ها هرچه خواسته‌اند، کرده‌اند و با چه خاطر جمع و خیال راحتی به‌آسانی و سادگی همه قوه‌قضاییه را در اختیار گرفته‌اند! بله، او حق دارد چنین بگوید. زیرا با همین رفیق‌ها دهان همه را بستند و روزگار همه را سیاه کردند. پشتشان به هم گرم بود و دست در دست هم داشتند و پا به پای هم می‌آمدند. همه‌جا آدم کاشته بودند و هرکسی را به شکلی «به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی» آلوده کردند و همراه ساختند و اگر نشد، به‌راحتی از سر راه خود برداشتند و کنار گذاشتند. این دلگرمی موقت و سرگرمی مختصر البته در تجربه همه مفسدان و طاغیان تاریخ بوده و هست. غفلت از خدا و بی‌رحمی به مردم زمینه‌ساز وابستگی به باند و گروه و دار و دسته‌هاست و کسی که باد نخوت و تکبر در سرش می‌پیچد و قدرت عدالت یا نظارت قانونی هم بر سرش نمی‌کوبد، به‌طور طبیعی باید فرعون‌وار از توهم سلطنت و خدایی فریاد «أنا ربکم الأعلى» سر دهد! همه قارون‌ها و فرعون‌ها دلشان را به رفیق‌هایشان خوش می‌کنند و پشتشان را به همراهی گروه و باندشان گرم می‌دارند و همواره در ذهن و زبانشان این مضمون هست که «من رفیق‌هایی دارم که...» و تصور می‌کنند که با این رفیق‌ها تا پایان جهان خواهند رفت! آنان گمان می‌کنند که، چون رفیق‌هایشان مثلا قدرت دارند، با اشاره‌ای ۸۰۰ میلیارد برایشان واریز کنند یا سند مالکیت کل یک منطقه را به نامشان بزنند، پس دیگر هیچ راهی در برابرشان مسدود نمی‌ماند و هیچ دری برایشان بسته نخواهد بود! خداوند به این ادعا و خیال کودکانه پاسخ داده است و چه قدرتمند و چه زیبا و چقدر ساده و چقدر روان؛ «بگو رفیق‌هایش را بیاورد، ما هم مأموران عذاب را می‌آوریم! فلیدع نادیه، سندع الزبانیه!» خداوند مثل ما کم‌حوصله و بی‌صبر نیست. سنت الهی مهلت دادن به مفسدان و طغیانگران است (در هر لباس و منصبی که باشند) تا فرصت شرکت در آزمایش بزرگ خداوند را پیدا کنند و قرار هم نیست که همه مجازات و عذابشان در دنیا باشد.
خداوند حساب و کتاب خطای مفسدان در دنیا را به انسان‌ها واگذار کرده است تا با سامان بخشیدن به نظام‌های سیاسی، اجتماعی و یافتن راهکار‌ها و سازوکار‌های حقوقی و قانونی راه را بر فساد و طغیان ببندند؛ همان طور که با تدابیر معماری و دانش شهرسازی از خسارت‌های سیل و زلزله جلوگیری می‌کنند. اما اصل مجازات و عذاب مفسدان و خائنان را خداوند برای آخرت نگاه داشته است و آن قدر به این وعده قطعی و حقیقت روشن اطمینان دارد که با آرامش و حوصله تهدید می‌کند:بگو رفیق هایش را بیاورد، ما هم مأموران سخت گیر و خشن عذاب را خواهیم آورد تا ببینیم رفیق هایش در مقابل آن اقتدار و عظمت چه می‌توانند بکنند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->