اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

آمادگی اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در مشهد |طرح بافت اطراف حرم یک‌جانبه است

  • کد خبر: ۳۲۲۰۶
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
آمادگی اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در مشهد |طرح بافت اطراف حرم یک‌جانبه است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برابر گزارش‌ها، خراسان رضوی در مرحله هشدار قرار دارد و آمار مبتلایان و فوتی‌ها رو به افزایش است و ما در مدیریت شهری آمادگی دنبال کردن مصوبات ستاد کرونا را داریم.

لاله سادات کوثری|شهرآرانیوز- محمد رضا حیدری در نود و ششمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هفته قوه قضائیه را تبریک می‌گویم و یاد شهید بهشتی را گرامی می‌دارم‌. اندیشه‌های وی در قبل و بعد از انقلاب پیوند دین و آزادی دین و حقوق بشر و مردم‌سالاری بود.


وی اظهار کرد: در دهه کرامت قرار داریم. ولادت این برادر و خواهر بزرگوار و مهاجرت آن‌ها به ایران تأثیر بسزایی در تاریخ تشیع دارد. اکنون بیماری کرونا شاید اجازه نداده است مراسم جشن و سرور در این زمان برگزاری شود، اما تلاش همیشگی ما و مردم ترویج فرهنگ رضوی است.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: فضای اکران تبلیغاتی شهر در این موضوع برجسته شد، اما بهتر است در این زمینه‌ها موضوع تبلیعات شهری تنها مسئولیتش با شهرداری نباشد، زیرا نهادهای دیگری هم در این حوزه وظیفه دارند و برنامه‌ریزی‌ها و اکران‌ها اگر در زمان مناسبی انجام شود، راه برای بهانه‌گیران بسته می‌شود.


حیدری افزود: حوزه صنعت و معدن با موانع و مشکلات مواجه است. باید تولید داخلی را با حمایت پیش برد تا فضای کسب‌وکار دچار آسیب نشود.


وی ادامه داد: ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نام‌گذاری شده است. شهرداری مشهد هم اکنون روزانه ۱۱ میلیارد تومان هزینه اداره به همراه دارد.


وی تأکید کرد: روز قلم را پیش رو داریم و در قرآن کریم از این موضوع به قسم یاد می‌شود که برای همه نویسندگان و فعالان این عرصه آرزوی توفیق داریم.

 

وی گفت: طرح نوسازی اطراف حرم چند ماهی است که محل بحث است. تصمیماتی گرفته شده و موضع شورای شهر واضح است. این طرح سالی ۲/۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فرایند‌های قانونی را طی کرده و وزیر وقت آن را به‌عنوان یک دستاورد بزرگ به ملت ایران معرفی کرده است.


حیدری افزود: ۲ قطاع از این طرح در اختیار وزارت مسکن بود که بعد از ۲ دهه حالا به این نقطه رسیده‌اند. آنچه اجرا شده با خود نقطه کانونی در تناقص است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در ضرورت اصلاح طرح اتفاق نظر وجود دارد، اما نکته تأمل‌پذیر شیوه و روش برخورد است. ما درباره بازنگری مسئله‌ای نداریم، اما در نوع مواجهه گله داریم.

 

وی گفت: شورای عالی معماری یک‌بار رویکرد یک‌جانبه را در پروژه‌ای دیگر تجربه کرد و این طرح یک سال معطل ماند. متأسفانه رویکرد آمرانه و یک‌جانبه دوباره انجام شد.

 

حیدری اظهار کرد: ما در شورا طرحی که حقوق مردم از جمله ساکنان و مردم را نادیده بگیرد، اجرا نخواهیم کرد و بدعت‌های شورای عالی معماری و شهرسازی در این کار گداشته است که واقعا بی‌سابقه است. تشخیص تخلف را به مجموعه دانشگاهی واگذار کرده‌اند، درحالی‌که رویکرد مدیریت شهری و شورا بر اصلاح طرح تأکید دارد، اما باید تصمیم‌گیری در حوزه وظایف شورا پیش‌بینی شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->