جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

آغاز کمک ۲۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مستأجران

  • کد خبر: ۳۲۲۱۴
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
آغاز کمک ۲۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مستأجران
رئیس بنیاد مستضعفان از آغاز پرداخت وام بدون بهره به مستأجران خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان ودیعه را بدون کارمزد و بسیار سریع در اختیار مستأجران قرار می‌دهیم. در بخش اجاره هم ۸۰ میلیارد تومان بلاعوض به مستأجران کمک می‌کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، پرویز فتاح در جمع خبرنگاران از کمک ۲۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مستاجران خبر داد و گفت: قرار بر این است که از امروز کمک نقدی بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشاتی که از سطح جامعه دریافت کردیم و فشاری که امروز در بحث معیشت بر روی مردم است که بحث هزینه‌های رهن و اجاره این فشار را مضاعف کرده، به این نتیجه رسیدیم که بنیاد هم باید در این شرایط به کمک مردم بیاید.

فتاح افزود: تامین این مبلغ رهن و اجاره برای کمیته امداد و سازمان بهزیستی بسیار سخت است بنابراین براساس بررسی‌هایی که انجام دادیم و درخواست کتبی این دو سازمان، بنیاد مستضعفان تامین اجاره ودیعه را برعهده گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کمک‌های بنیاد مستضعفان به مستاجران از امروز از طریق دو سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به جزئیات این کمک‌های بنیاد مستضعفان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان ودیعه را بدون کارمزد و بسیار سریع در اختیار مستاجران قرار می‌دهیم. همچنین در بخش اجاره هم ۸۰ میلیارد تومان بلاعوض به مستاجران کمک می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نحوه پرداخت و ساز و کار پرداخت این وام با تشخیص دو سازمان حمایتی ذکر شده انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: پول در صندوق کمیته امداد واریز می‌شود که بهزیستی هم دسترسی به این صندوق دارد. همچنین به غیر از مددجویان این دو نهاد حمایتی، مراجعین موردی هم می‌توانند از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

فتاح تاکید کرد: قرار ما بر این است هر چقدر که بنیاد کمک می‌کند، ۵۰ درصد آن مبلغ را هم کمیته امداد به عنوان آورده داشته باشد. به این معنا که سهم بنیاد در بخش ودیعه ۱۵۰ میلیارد تومان است و کمیته هم ۷۵ میلیارد تومان به ودیعه مستاجران کمک می‌کند.

وی افزود: تشخیص اینکه به کدام خانواده این تسهیلات داده شود، با دو نهاد حمایتی است و ما به آن‌ها اعتماد داریم، اما گویا سهم هر خانواده در بخش ودیعه تا سقف ۳۰ میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: از زمان شروع شیوع ویروس کرونا تا به امروز بنیاد مستضعفان ۵۷۰ میلیارد تومان به صورت نقد به دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی کمک کرده است و میزان کمک‌های بنیاد مستضعفان در حوزه‌های مختلف به ۱۳۸۰ میلیارد تومان رسیده است که یک‌سوم این مبلغ به این دو نهاد حمایتی اختصاص یافته است.

فتاح در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر کمک بنیاد مستضعفان به تامین اراضی طرح مسکن ملی دولت اظهار کرد: در این باره مذاکراتی را با آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشته‌ایم و اعلام کرده‌ایم که در هر نقطه‌ای که بنیاد زمین داشته باشد و وزارت راه و شهرسازی در آن منطقه برنامه احداث مسکن داشته باشد، آن اراضی را در اختیار دولت قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما با دولت موازی‌کاری نمی‌کنیم، تاکید کرد: طرح‌های ما هم مکمل طرح‌های دولت است و بنیاد هم برای قشر مستضعف و دهک‌های کم‌درآمد در حال مسکن‌سازی است و تامین زمین را هم برعهده می‌گیریم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هنوز وزارت راه و شهرسازی طرح دقیقی را به ما ارائه نکرده است که نسبت به آن طرح، اراضی موجود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

فتاح ادامه داد: هفته گذشته هم تفاهمی درباره تامین مسکن خانواده‌های دارای عضو معلول داشتیم و قرار بر این است که تمام مسکن خانواده‌های دارای دو عضو معلول به بالا را احداث کنیم.

منبع: ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->