احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

بوروکراسی مانع اجرای طرح مثلث اقتصادی

  • کد خبر: ۳۲۲۸۹
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
بوروکراسی مانع اجرای طرح مثلث اقتصادی
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به استفاده نشدن بهینه از ظرفیت طرح توسعه مثلث اقتصادی انتقاد کرد و بوروکراسی اداری را مانع تحقق کامل این طرح در سبزوار دانست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی اصغر عنابستانی در نشست طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان سبزوار که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد گفت: باید با رفع ساختار‌های پیچیده اداری ارتباط بین تولیدکنندگان با دستگاه‌های اجرای و معین‌های اقتصادی تسهیل شود.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرصت مناسبی برای توسعه خراسان رضوی فراهم کرده که باید به رونق اشتغال در مناطق روستایی منجر شود.

این نماینده مجلس گفت: امروز مناطق روستایی گرفتار مشکلات بسیار هستند و باید فکر جدی و اقدام سریع برای حل مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اشتغال انجام شود.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نباید فقط در شعار باشد بلکه باید در عمل انجام شود و در این راستا نباید منابع کشور به علت قوانین و روند طولانی صدور مجوز‌ها هدر رود.

عنابستانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و محدودیت اعتبارات دولتی ادامه داد: یکی از راهکار‌های ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استفاده از  ظرفیت صندوق‌های خرد اشتغال در این مناطق است.

نماینده دیگر مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی در قالب معین‌های اقتصادی رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را بیشتر کرده است.

بهروز محبی افزود: در سال جهش تولید نباید شاهد تعطیلی برخی واحد‌های صنعتی به علت مشکلات حقوقی و اداری بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان سبزوار تعداد زیاد بیکاری جوانان تحصیل کرده است که یک علت آن آمایش نکردن رشته‌های تحصیلی و کسب مهارت‌های لازم است.

معین‌های اقتصادی سبزوار ۶۷۸ فرصت شغلی ایجاد کردند

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: معین‌های اقتصادی این شهرستان با اجرای ۲۴ طرح طی یک سال گذشته تاکنون در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی ۶۷۸ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

احمد برادران افزود: این فرصت‌های شغلی توسط شرکت تعاون روستایی مهرنشانی، بانک صنعت و معدن و مؤسسه کارآفرینی دکتر زرقانی در رشته‌های تولید تابلو فرش، فرش دست‌باف، کشاورزی و گیاهان دارویی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه روستا‌ها از اولویت طرح مثلث توسعه اقتصادی است و در این راستا تاکنون ۱۱۰ ستاد توسعه روستایی در سبزوار ایجاد و فعال شده است.

لازم به ذکر است، ۵۶ هزار و ۶۶ نفر در ۱۸۸ روستا و آبادی شهرستان سبزوار زندگی می‌کنند. شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتر‌ی غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->