حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است
سرخط خبرها

بررسی بازی The Last of Us 2 و حواشی عرضه آن در هفته های گذشته

  • کد خبر: ۳۲۳۶۷
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
بررسی بازی The Last of Us 2 و حواشی عرضه آن در هفته های گذشته
سرانجام در هفته های گذشته و پس از عرضه بازی last of us 2، شاهکار تازه ناتی داگ چشم گیمرها را به خود خیره کرد. البته تمام واکنش ها به این بازی مثبت نبود و کم نبودند افرادی که به شدت از داستان نسخه تازه «آخرین بازمانده از ما» ناراضی و حتی عصبانی بودند.

علیرضا وفایی نیا/ شهرآرانیوز - پاییز سال گذشته، زمانی که استودیو ناتی داگ از تریلر شش دقیقه ای گیم پلی The Last of Us 2 رونمایی کرد، کاربران شاهد چنان گرافیک خیره کننده ای بودند که تا کنون نظیرش را در هیچ عنوان دیگری تجربه نکرده بودند. حتی برخی شرکت های رقیب، ناتی داگ را متهم کردند که نسخه ای غیرواقعی و ادیت شده از گیم پلی بازی را به عنوان تریلر عرضه کرده است. اما سرانجام در هفته های گذشته و پس از عرضه این بازی، شایعات فراموش شد و شاهکار تازه ناتی داگ چشم گیمرها را به خود خیره کرد. البته تمام واکنش ها به این بازی مثبت نبود و کم نبودند افرادی که به شدت از داستان نسخه تازه «آخرین بازمانده از ما» ناراضی و حتی عصبانی بودند. با وجود این، حتی دسته ناراضی ها زمانی که حرف از گیم پلی و گرافیک بازی به میان می آید، شگفتی خود از کیفیت ساخته تازه ناتی داگ را پنهان نمی کنند.

 

تریلر بازی 

تعداد بازدید : 2455


روایتی بر محور خشم
داستان نسخه اول به شکلی تمام شد که خیلی از کاربران تولید نسخه دوم برای این بازی را پیش بینی نمی‌کردند. اما  نیل دراکمن، داستان نویس و برنامه نویس ناتی داگ، فکر های دیگری در سر داشت. ابتدا شنیده می شد که داستان نسخه دوم «آخرین بازمانده از ما» بر اساس انتقام بزرگ الی باشد. در نسخه اول این بازی، شیوع نوعی قارچ به نام «Cordyceps» باعث تغییر در ژنتیک انسان‌ها و تبدیل شدن‌شان به موجوداتی ترسناک شده‌بود اما داستان The Last of Us 2 بیش از آنکه در راستای انتقام باشد، کاملا در ضد آن حرکت می کند. ماجراجویی الی هم زمان او را متحول می کند و حتی زودتر از الی، ما به عنوان مخاطب هستیم که درگیر مؤلفه های اخلاقی جدیدی می شویم که پیش از این شاید کمتر به آن ها توجه کرده بودیم.در عنوان تازه می بینیم که ۵ سال از اتفاقات قسمت اول گذشته و الی با حفظ همان ویژگی های قبلی و فهمیدن حقایقی تازه درباره زندگی خود، دقیقا اخلاق های یک بازمانده سرسخت در دنیایی آخرالزمانی را پیدا کرده است.الی در داستان ماجراجویی ای را دنبال می کند که اصلا از نظر روحی برای آن آماده نیست و دقیقا این همان هدف اصلی سازندگان بازی است و کاری می کند که The Last of Us 2 یک تجربه غیرمنتظره و سخت از نظر روانی باشد.به همین دلیل، در بازی مجبور به انجام کارهایی می شویم و اتفاقاتی را تجربه می کنیم که دوستشان نداریم و حتی در بعضی از موارد آزاردهنده هستند. خشونت زیاد بازی و واقع گرایانه شدن درگیری ها هم در همین راستا انجام شده است و در هر لحظه ای که در سیاتل به عنوان محلی اصلی اتفاقات داستان حرکت می کنیم، متوجه می شویم که داستان حول محور چه چیز و دردناکی می گردد.

 


بیشتر بخوانید: با مادربزرگِ گیمر‌های دنیا آشنا شوید: پیرزن ۹۰ ساله‌ای که نامش در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده + ویدئو


 

بررسی بازی The Last of Us 2 و حواشی عرضه آن در هفته های گذشته


انقلاب در گیم پلی
برخلاف داستان که در مقایسه با قبل کاملا دچار تحول شده، تحولاتی که در گیم پلی The Last of Us 2 رخ داده است کاملا همسو با قسمت قبلی است. البته این موضوع به آن معنا نیست که گیم پلی مانند گذشته ثابت مانده بلکه بازی با پیشرفت انیمیشن های شخصیت ها، طبیعی تر شدن مکانیک کار با اسلحه ها و تنوع بیشتر به روزرسانی ها و شکلی که می توانید گیم پلی را ادامه دهید، به یک اکشن ماجراجویی تقریبا بدون اشکال تبدیل شده است.فیزیک برجسته بازی باعث شده است طراحی بازی آن در مقایسه با گذشته کمی متفاوت شود. عبور از محل هایی که در آن ها حضور دارید اکثرا ملزم به حل کردن یک چالش محیطی با استفاده از ابزارهای مختلف مثل طناب و بالا رفتن از سکوهاست که خودش کمک می کند همیشه سرگرم بمانید، اتفاقی که نوع برجسته تر آن را پیش از این در Half-life 2 هم دیده بودیم. در کنار چالش های محیطی، طراحی دشمنان بازی هم خارق العاده است. موجودات مبتلاشده شامل کلاس های جدیدی می شوند که چه از نظر سرعت عمل چه از نظر قدرت، شما را حسابی به چالش خواهند کشید به طوری که تجربه بازی روی درجه سختی متوسط هم می تواند چالش برانگیز و اضطراب آور باشد.به لطف پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی، در مقایسه با نسخه قبلی، مبارزات با انسان ها هم جذاب تر شده است. شما ٢ گروه متفاوت را در داستان ملاقات می کنید که هرکدام از آن ها نحوه مبارزه مخصوص به خودشان را دارند. آن ها با همکاری با یکدیگر سعی می کنند شما را تحت فشار قرار بدهند. تحت فشار به این معنا که در صورت مبارزه مستقیم با گروهی از دشمنان انسان، باید دائما مکانی را که در آن حضور دارید تغییر دهید و راهبردهای مشخص و از پیش برنامه ریزی شده ای برای پیروزی داشته باشید.در همین مبارزات هم استفاده از محیط نقش بسزایی دارد. پنهان شدن در چمن ها و زیر خودروها یا تعویض کاورها به سرعت، همگی، کارهایی هستند که برای پیشروی در داستان The Last of Us 2 باید در آن ها خبره شوید.


در مجموع، ناتی داگ برای هر لحظه و هر راهی که طی می کنید برنامه ریزی کرده است و همه دشمنان و موانعی که سر راه شما قرار می گیرند، در راستای سوق دادن شما به سمت حس و تجربه ای مشخص هستند.


قیمت های باورنکردنی
اگر می خواهید بازی تازه ناتی داگ را تجربه کنید، منطقی ترین راه از نظر قیمت، تهیه نسخه دیجیتال است. با توجه به نوسان های قیمت دلار، هم اکنون با هزینه ای حدود ۴٠٠ هزار تومان می توانید نسخه دیجیتال این بازی را برای کنسول پلی استیشن ۴ تهیه کنید و از تجربه آن لذت ببرید.


اما اگر از علاقه مندان به خرید نسخه های فیزیکی بازی ها هستید، بهتر است بدانید الان اصلا وقت مناسبی برای خرید این بازی نیست. نسخه فیزیکی بازی به تازگی عرضه شده و با توجه به اینکه الان در مرکز توجه تمام گیمرهای دنیا قرار گرفته است، فروشندگانی که دیسک های بازی را دارند، قیمت های عجیبی برای فروش آن اعلام می کنند به طوری که اگر بخواهید دیسک نسخه استاندارد بازی را بخرید، باید مبلغی بین یک میلیون و ٨٠٠ هزار تا ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان هزینه کنید.اوضاع درباره نسخه کالکتور (کلکسیونی) بازی وحشتناک تر است. در وضعیت فعلی، قیمت این مدل از نسخه بازی گاهی تا حدود ٧ میلیون ۵٠٠ هزار تومان هم می رسد، رقمی که از قیمت فعلی پلی استیشن ۴ هم ۵/١ میلیون تومان گران تر است. با توجه به قیمت صدوهفتاددلاری این نسخه، انتظار می رود در صورت ورود انبوه آن به ایران بتوانید آن را با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان خریداری کنید. قیمت نسخه استاندارد بازی هم با توجه به برچسب شصت دلاری، نباید از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشتر شود.

 

بررسی بازی The Last of Us 2 و حواشی عرضه آن در هفته های گذشته


معترضانی که شمشیر را از رو بسته اند
راه های مختلفی وجود داشت تا ناتی داگ بتواند دنباله داستان «آخرین بازمانده از ما» را به شکلی پیش ببرد تا نظر گیمرهایی را که نسخه اول را تجربه کرده بودند به خوبی جلب کند. اما این بازی ساز تصمیم گرفت ریسک بزرگی را انجام دهد و عنوانی غیرمنتظره از نظر داستانی پیش روی کاربران قرار دهد. همین مسئله هم در روزهای ابتدایی عرضه، The Last of Us 2 را با حاشیه های فراوانی روبه رو کرده است و در اتفاقی عجیب، تا لحظه تنظیم این گزارش، بیش از ٧۶ هزار کاربر به این بازی نمره منفی داده اند تا میانگین نمره آن به عدد باورنکردنی ۴/۴ از ١٠ سقوط کند. اعتراض ها به داستان بازی تا جایی پیش رفته است که عده ای از کاربران پویشی برای اعتراض به بازی تشکیل داده اند. آن ها در حال امضا کردن متنی هستند که در آن از سازندگان بازی در استودیوی ناتی داگ می خواهند داستان The Last of Us 2 را به طور کامل بازسازی کند.اعتراض به داستان The Last of Us 2 حتی قبل از انتشار رسمی بازی آغاز شد. مدتی پیش شاهد لو رفتن اطلاعات زیادی از داستان بودیم که بخش مهمی از روایت این بازی را لو می داد. بعضی از کاربران اعتقاد داشتند اتفاقاتی که طی قسمت دوم رخ می دهد، کاملا برخلاف چیزی است که در The Last of Us  می بودند و به همین دلیل نمی توان این بازی را دوست داشت.آن ها می خواهند اتفاق تأثیرگذاری که در ابتدای بازی رخ می دهد و چرخش ناگهانی داستان در نیمه دوم، به طور کامل تغییر کند و با روایتی شبیه به چیزی که پیش از این در The Last of Us  دیده بودیم طرف شویم. جالب است که تا لحظه تنظیم این مطلب بیش از ۱۲ هزار نفر پویش مربوط به تغییر در داستان The Last of Us 2 را امضا کرده اند. هدف اصلی هم رسیدن به ۱۵ هزار امضاست که احتمالا به زودی به آن خواهند رسید.


فارغ از اینکه اهل بازی های بقا محور هستید یا نه، یا اینکه اصلا داستان و فضای بازی «آخرین بازمانده از ما ٢» را می پسندید یا مثل خیلی دیگر از کاربران به آن اعتراض دارید، باید قبول کرد که قطعا ساخته تازه استودیوی ناتی داگ انقلابی تازه در گرافیک و مخصوصا گیم پلی بازی های ویدئویی است، عنوانی که بدون شک نمی توان اهل بازی های ویدئویی بود و از تجربه کردن آن چشم پوشید. شاید تنها عاملی که بتواند شما را در تجربه این بازی دودل کند، اوضاع آشفته این روزهای دلار و -به تبع آن- قیمت عجیب و به شدت گران این بازی باشد.با اینکه در روزهای گذشته تریلر و گیم پلی این عنوان تقریبا تمام صفحات وب سایت های مربوط به فناوری و بازی را پر کرده است، اگر هنوز موفق به تماشای تصاویری از The Last of Us 2 نشده اید،

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->