معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

ذخیره سازی اطلاعات با لایه‌های فلزی دوبعدی

  • کد خبر: ۳۲۳۸۲
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
ذخیره سازی اطلاعات با لایه‌های فلزی دوبعدی
محققان موفق به ابداع سیستم جدیدی برای ذخیره سازی اطلاعات شده اند که داده‌ها را با سرعت بیشتر در فضایی محدودتر و با فشردگی بالاتر ذخیره می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، مزیت مهم دیگر این فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی برق است. فناوری مذکور مبتنی بر کدگذاری داده‌ها و ذخیره سازی آن‌ها بر روی صفحات کشویی ساخته شده از فلزات دو بعدی است.


با توجه به افزایش روزافزون تولید داده‌های دیجیتال در جهان، فناوری‌های فعلی ذخیره سازی اطلاعات موجب اشغال فضای زیاد و مصرف انرژی برق قابل توجه می‌شوند.


از همین رو فناوری‌های جدیدی باید جایگزین فناوری‌های فعلی شوند و لذا محققان دانشگاه‌های استنفورد، برکلی و تگزاس با همکاری یکدیگر سیستمی مبتنی بر استفاده از فلزی به نام تنگستن دیتلورید را ابداع کرده‌اند که در قالب آن صفحاتی بسیار باریک که تنها به اندازه سه اتم ضخامت دارند، در کنار یکدیگر هم قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: دومین رویداد ملی در حوزه نانو حسگرها برگزار می‌شود


زمانی که مقدار اندکی الکتریسیته از میان این صفحات عبور می‌کند، هر یک از لایه‌های آن‌ها مقداری به سمت بالا و پایین جابجا می‌شوند. این تغییر وضعیت و سازماندهی مجدد به گونه‌ای صورت می‌گیرد که ذخیره سازی و کدگذاری داده‌ها را در قالب صفر و یک ممکن می‌کند.


برای خواندن داده‌های ذخیره شده و دسترسی به آنها، از میدان مغناطیسی برای تشدید فعالیت الکترون‌ها در لایه‌های مختلف فلزات مذکور استفاده می‌شود و از این طریق ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات بر روی یک سطح فیزیکی کوچک ممکن می‌شود.


همچنین سرعت نگارش اطلاعات در حافظه‌های رایانه‌ای از این طریق ۱۰۰ برابر بیشتر می‌شود. پژوهشگران امیدوارند تجاری سازی این فناوری در آینده نزدیک ممکن شود.


منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->