گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس
سرخط خبرها

تکمیل پازل یحیی

  • کد خبر: ۳۲۳۹
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
تکمیل پازل یحیی
با جذب سروش رفیعی، فهرست ۶ سهمیه لیگ‌برتری شهرخودرو پُر شد

مرتضی اخوان - سروش رفیعی، آخرین تیر لیگ‌برتری شهرخودرویی‌ها شد؛ بازیکنی که بعد از آنکه در فهرست مازاد پرسپولیس قرار گرفت، با پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های لیگ‌برتری روبه‌رو شد؛ اما دست‌آخر این شهرخودرو مشهد بود که توانست ستاره پرسپولیسی‌ها را جذب کند. سروش رفیعی درحالی با قراردادی دوساله به تیم مشهد پیوست که به گفته یحیی گل‌محمدی، پازل تاکتیکی تیم شهرخودرو با جذب آخرین سهمیه لیگ‌برتری این تیم تکمیل شد. 6 ستاره لیگ‌برتری جدید شهرخودرو خراسان رضوی که در نقل‌وانتقالات پیش‌فصل به این تیم آمدند، از کجا، برای رفع کدام نیاز و با چه عملکردی راهی مشهد شدند؟

 

از کجا آمدند؟
سروش رفیعی، سیدمهدی رحمتی، فرشاد محمدی‌مهر، روح‌ا... باقری، فرشاد فرجی و اکبر منادی، 6 بازیکنی هستند که در نقل‌وانتقالات پیش‌فصل با سهمیه لیگ‌برتری به شهرخودرو پیوستند. رفیعی از پرسپولیس، رحمتی، باقری و محمدی‌مهر از استقلال، فرجی از نساجی و منادی از سایپا. نکته جالب دراین‌بین جذب 4 بازیکن از سرخابی‌های پایتخت است که می‌تواند مؤید عملکرد خوب تیم مشهد در فصل نقل‌وانتقالات باشد؛ بازیکنانی که از خط دروازه تا نوک حمله حاضرند و می‌توانند به تقویت تیم موفق فصل قلب شهرخودرو کمک کنند.

 

کدام پُست‌ها بازی می‌کنند؟
سیدمهدی رحمتی و اکبر منادی 2 سنگربانی هستند که جذب شهرخودرو شدند تا با تجربه بالای سنگربان سابق استقلال و تیم ملی و انگیزه گلر جوان، خط دروازه تیم مشهد را بیمه کنند. رحمتی در بازی‌های دوستانه اگرچه همچنان روی خروج از دروازه‌هایش ضعف سال‌ها بازی در مستطیل سبز فوتبال ایران را داشت، اما نشان داد می‌تواند خیال مدافعان را از بابت جمع‌کردن پشت‌سرشان راحت کند. دیگربازیکن جدید شهرخودرو، فرشاد محمدی‌مهر در پُست دفاع راست و فرشاد فرجی در خط دفاع است؛ 2 فرشادی که قرار است ضعف‌های خط دفاعی شهرخودرو را ترمیم کنند. سروش رفیعی و روح‌ا... باقری هم فاز هجومی تیم را تقویت می‌کنند. باقری در نوک خط حمله و رفیعی پشت‌سر او به‌عنوان هافبک هجومی و خلاق، با هدف تقویت فاز تهاجمی شهرخودرو جذب این تیم شده‌اند.

 

جانشین چه کسانی شدند؟
مهدی رحمتی و اکبر منادی جانشینان یوسف بهزادی و میلاد فراهانی در درون دروازه شهرخودرو شدند. هرچه بهزادی و فراهانی در فصل گذشته با عملکردشان نشان دادند که سنگربانانی کاملا معمولی هستند، رحمتی با کلکسیونی از تجربه و اکبر منادی با انگیزه‌های جوانی امیدهای جدید در خط دروازه شهرخودرو هستند. فرشاد محمدی‌مهر هم در سمت راست خط دفاعی جای خالی مرتضی منصوری را که به سپاهان رفت، پُر می‌کند. فرشاد فرجی هم قرار است کمک‌کننده مرادمند و نعمتی در قلب دفاع شهرخودرو باشد؛ مدافعانی که فصل قبل 90درصد بازی‌های شهرخودرو را به میدان رفتند و با توجه به حضور نماینده مشهد در پلی‌آف لیگ قهرمانان و احتمالا مرحله گروهی این مسابقات و جنگیدن در 3 جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان، به یک جانشین جدی نیاز دارند. حالا فرشاد فرجی همین جانشین جدی است. روح‌ا... باقری هم رقیب جدی یونس شاکری و حسین مهربان در خط حمله است. او حالا آمده تا دیگر شهرخودرو بابت تعویض مهاجم مشکلی نداشته باشد و دست یحیی در خط حمله پُر باشد؛ اما حکایت سروش رفیعی با همه بازیکنان جدید شهرخودرو فرق دارد. او به‌عنوان یک ستاره طردشده از ارتش سرخ پایتخت به مشهد آمده و انگیزه‌های زیادی دارد تا شایستگی‌های خودش را به مدیران و کادر فنی پرسپولیس اثبات کند. او ازحیث پُستی، جانشین محمد قاسمی‌نژادی است که به فولاد رفت؛ اما اگر قاسمی‌نژاد هم در مشهد می‌ماند، بعید بود در حضور سروش رفیعی به او بازی برسد. زوج سروش رفیعی و امین قاسمی‌نژاد می‌تواند زوج ترسناک شهرخودرو باشد که با رأس روح‌ا... باقری به خط آتش مرگ‌بار این تیم بدل شود.

 

عملکرد فصل قبلشان چطور بوده ؟
مهدی رحمتی فصل گذشته برای استقلال 16 بار و 1440دقیقه به میدان رفت؛ فصل سیاهی که اختلافات درون‌باشگاهی و جنگ تمام‌نشدنی او با سنگربان جوان این تیم سیدحسین حسینی، سبب شد تا رحمتی تا آستانه خداحافظی از دنیای فوتبال هم پیش برود، اما این اتفاقات به‌جای خداحافظی از فوتبال، او را به تصمیمی دیگر واداشت. رحمتی قید استقلال را زد و برای اثبات دوباره‌اش راهی مشهد شد. در سوی دیگر اکبر منادی، گلر جوان سایپا، فصل قبل 12 بار و 1053 دقیقه برای نارنجی‌پوشان به میدان رفت؛ دروازه‌بانی که عملکرد قابل‌قبولی با توجه به شرایط سنی‌اش در سایپا داشت و به‌همین‌خاطر موردتوجه شهرخودرویی‌ها قرار گرفت. فرشاد محمدی‌مهر، دیگربازیکن جدید شهرخودرو، با 8 بازی و 656 دقیقه حضور در میدان برای استقلال نتوانست عملکرد چندان قابل‌قبولی داشته باشد و هیچ‌گاه مورداعتماد مربیان فصل گذشته استقلال قرار نگرفت. او با امیدهای فراوان فصل قبلش از پارس به تهران آمد تا در استقلال بدرخشد؛ اما این اتفاق هرگز رقم نخورد. ولی برخلاف محمدی‌مهر، دیگر فرشاد شهرخودرو در طول فصل گذشته عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشت. فرشاد فرجی در نساجی 25 بار و به‌مدت 2234 دقیقه بازی کرد، یک‌بار پایش به گل‌زنی باز شد و 3 بار هم پاس گل داد؛ عملکردی درخشان که او را به مشهد آورد. سروش رفیعی در پرسپولیس 17 بازی به‌مدت 1077 دقیقه انجام داد و تنها یک‌بار پایش به گل‌زنی برای سرخ‌پوشان باز شد. آمار نه‌چندان‌خوبی که شاید به‌خاطر همین بود که کالدرون قید او را زد و ترجیح داد از میان نام‌های پُرآوازه خط هجومی ارتش سرخ، سروش را خط بزند. روح‌ا... باقری در استقلال شرایط خاصی داشت. او در نیم‌فصل اول عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و 12 بار برای استقلال به میدان رفت، 2 گل زد و یک مهاجم پُرجنب‌وجوش و خوش‌نقش نشان داد؛ اما به‌یک‌باره در نیم‌فصل دوم با بی‌مهری و قهر مربیان تیم مواجه شد و تا پایان فصل به بازیکنی نیمکت‌نشین بدل شد. باقری حالا به‌دنبال احیای خود در شهرخودروست.

 

امیدواری به هارمونی درخشان
شهرخودرو در جذب بازیکنان بر اساس نیازهایش عملکرد خوبی در فصل نقل‌وانتقالات داشته است؛ از خط دروازه تا خط آتش. اگر دفاع چپ خالی شهرخودرو را فاکتور بگیریم، تیم یحیی گل‌محمدی در سایر پُست‌ها حداقل 2 بازیکن خوب در اختیار دارد. مسئله‌ای که می‌تواند ضرباهنگی دیدنی به فوتبال روی زمین و مالکانه تیم یحیی بدهد. باید دید لیگ برتر پیش‌رو محقق‌کننده آرزوهای شهرخودرویی‌ها و فوتبال‌دوستان مشهدی خواهد بود؟ آیا ستاره‌های جذب‌شده از آسمان لیگ برتر می‌توانند شهرخودرو97 را به رستگاری بالاتر در سال98 برسانند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->