افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

گلباران شهر با ۸۰۰ هزار بوته گل در دهه کرامت

  • کد خبر: ۳۲۴۷۲
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
گلباران شهر با ۸۰۰ هزار بوته گل در دهه کرامت
همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع)، شهرمشهد نور باران می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، «مهدی یعقوبی» معاون خدمات شهری شهرداری مشهد و قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد درخصوص برنامه‌های پیش بینی شده مدیریت شهری برای ایجاد شور و نشاط رضوی افزود: با توجه به اهمیت شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، ویژه برنامه‌های مختلفی در این دهه تدارک دیده شده است و در سطح شهر مشهد اجرا خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا در پنج میدان اصلی شامل بسیج، بیت المقدس، شریعتی، فلسطین و امام خمینی، القاب امام رضا (ع) با گل نوشته‌هایی جانمایی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: در کنار این گل نوشته ها، تعدادی فرش گل نیز با مضمون «ولادت خورشید هشتم مبارک» در میادین انقلاب، جانباز، لچکی خیابان سعدی و آیلند محتشمی اجرا شده است.

یعقوبی به گلباران شهر با کاشت ۸۰۰ هزار بوته گل تابستانه به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) اشاره و بیان کرد: در همین راستا ۶۰ عدد فلاورباکس در مقابل مساجد منتخب متبرک با نام حضرت معصومه و امام رضا (ع) جانمایی می‌شود.

وی با اشاره به پاکسازی مبادی ورودی شهر در محور‌های قوچان و نیشابور بیان کرد: در ایام دهه کرامت، روزانه کلیه معابر منتهی به حرم مطهر از جمله خیابان شیرازی، نواب، طبرسی و امام رضا (ع) در ساعات اولیه شستشو می‌شوند.

نصب بیش از هزار و ۲۰۰ پرچم بزرگ بر روی پل‌ها و میادین


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به نصب بیش از هزار و ۲۰۰ پرچم بزرگ بر روی پل‌ها و میادین و آذین بندی نقاط مختلف شهر به طول ۱۸۰ هزار متر اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار آذین بندی شهر شاهد برگزاری جشنواره تخفیفات ۲۵ درصدی در فروشگاه‌های «شهرما»، جشنواره فروش میوه و تره بار اقلام منتخب به قیمت میدان بار خواهیم بود.

یعقوبی تصریح کرد: نصب سه هزار آویز ستونی، هزار و ۲۰۰ بیرقی، ۱۰۰ هزار ریسه با القاب امام رضا در سطح شهر، افزایش ساعت کاری مراکز راهنمای زائر، افزایش ساعت کار مرکز تلفن خدمات گردشگری ۳۱۳۵، از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت دهه کرامت است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از پنج هزار متر مربع اطلاع رسانی محیطی نیز با موضوع دهه کرامت، سه هزار و ۵۰۰ متر طول چراغ ریسه سوزنی و ۶ مورد المان تبریک عید آذین بندی شده با گل شاخه بریده و ۵۶ المان با عنوان «یا امام رضا (ع)» در سطح شهر مشهد اکران شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به استقرار خودرو‌های عملیاتی آتش نشانی در محدوده حرم مطهر در ایام دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: همچنین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این دهه اقدام به برگزاری مسابقه‌ای ویژه آتش نشانان سراسر کشور با موضوع امام مهربانی به صورت مجازی کرده است که در پایان به عنوان جایزه میزبانی از هشت خانواده آتش نشان را به عنوان زائر امام رضا (ع) طی سه روز برعهده خواهد داشت.

افزایش سرویس دهی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع)

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص ویژه برنامه‌های حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: احتمال افزایش سرویس دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری در شب میلاد امام رضا (ع) به مدت یک ساعت در خط یک و دو، برپایی پاتوق‌های فرهنگی هنری (گذر هنر درایستگاه‌های قطار شهری)، تقویت خطوط اتوبوسرانی در شب و روز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) با ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر وجود دارد.

یعقوبی بیان کرد: در صورت تایید ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، جشنواره گردشگری گناباد در بوستان کوهسنگی (آشنایی با سنن، آداب و رسوم و موسیقی)، برنامه کوه گشت با حضور شهروندان و همکاری هیات کوه نوردی در ارتفاعات جنوب، همایش دوچرخه سواری در ارتفاعات جنوب، جشنواره بازی‌های بومی محلی با همکاری هیات بازی‌های بومی محلی استان، جشنواره پرواز بادبادک‌ها در ارتفاعات جنوب، ویژه برنامه‌های فرهنگی در کوه پارک نیز برگزارخواهد شد.

مشهد نورباران می‌شود

همچنین، «محمد محسن مصحفی»، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت درخصوص اقدامات انجام شده این سازمان به مناسبت دهه کرامت و میلادامام رضا (ع) خاطرنشان کرد: اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی دستگاه‌های مسئول در این زمینه، باعث شد بسیاری از برنامه‌هایی که شهرداری، مردم و دیگر دستگاه‌ها برای دهه کرامت تدارک دیده بودند، با محدودیت روبرو شود.
وی اضافه کرد:، اما با این شرایط ویژه برنامه‌هایی برای ایجاد شور و نشاط در شهر مشهد در ایام دهه کرامت ازجمله برگزاری مراسم نورافشانی پیش بینی شده است.

مصحفی تصریح کرد: بر همین اساس چندین نقطه شهر مشهد در سه شب منتهی به میلاد حضرت رضا (ع) نورافشانی خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده روز چهارشنبه یازدهم تیرماه مراسم نورافشانی در مراکز فرهنگی الهیه، همت آباد و مرکز فرهنگی بهرمان، پنجشنبه دوازدهم تیرماه میدان جانباز، بوستان کوهسنگی، میدان امام حسین (ع)، میدان ۱۵ خرداد و میدان شهدا بین ساعت ۲۰-۲۲ اجرا می‌شود.

مصفحی به فضا آرایی انجام شده در سطح شهر به مناسبت دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای این سه هزار آویز ستونی، هزار و ۲۰۰ آویز بیرقی بی آر تی و هزار و ۲۰۰ آویز بیرقی در سر درب مغازه‌ها نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت سازه شمسه و ٢۵٠ پایه ستون شهری با درج القاب حضرت رضا (ع) روی پل‌ها نصب و فضای عمومی شهر نیز با ١٠٠ هزار متر ریسه آذین بندی شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به پیش بینی اجرای دو هزار سرود به مناسبت دهه کرامت اشاره و گفت: این سرود‌ها با مشارکت موسسه آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در برخی نقاط پرتردد شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

مصحفی تصریح کرد: در این ایام همچنین ۵۳ عدد قاب عکس شهری با تصاویر خادمان امام رضا (ع) از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهر اکران شده است.

وی با اشاره به مشارکت هیئات مذهبی برای فضا آرایی محلات بیان کرد: ۵۰ هزار ریسه نوری با هدف افزایش چراغانی معابر شهری در این ایام مبارک در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفته و در شهر نصب شده است.
اکران حدود ۳۰۰ استرابورد، بیلبورد در دهه کرامت با شعار «هر چه دارم از تو دارم»

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اکران حدود ۳۰۰ استرابورد، بیلبورد در دهه کرامت با شعار «هر چه دارم از تو دارم» از دیگر اقدامات مدیریت شهری ویژه این ایام بوده که توسط اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری مشهد انجام شده است.

مصحفی به اکران ویدئو‌های ویژه دهه کرامت در تمامی تلویزیون‌های شهری و مترو با هدف افزایش نشاط اجتماعی اشاره و اظهارکرد: درکنار این اقدامات ۲۰ هزار پرده الوان نیز برای تزئین و فضا آرایی شهر به هیئات مذهبی تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: توافق با شرکت سروش برای پخش گسترده ویدئو‌های دهه کرامت در صدا و سیمای مراکز استان‌ها از روز سه شنبه و انتشار گسترده ویدئو‌های دهه کرامت در شبکه‌های اجتماعی سراسر کشور از روز دوشنبه از دیگر برنامه‌های روابط عمومی شهرداری مشهد برای گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت است.
 
همچنین «حسین حسامی»، مدیر هسته گزینش و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد نیز درخصوص اقدامات انجام شده مدیریت شهری به مناسبت دهه کرامت اظهارکرد: پیش از آغاز دهه کرامت تمامی چراغانی‌های سطح شهررفع نقص و از شب اول آغاز دهه کرامت روشن شده اند.
وی افزود: در کنار چراغانی و آذین بندی شهر شست و شوی روزانه معابر به ویژه معابر منتهی به حرم مطهر، نصب یا رضا (ع) به صورت المان نوری در خیابان‌های امام رضا (ع)، شیرازی، نواب صفوی و طبرسی مورد توجه قرار گرفته است.

نصب ۳۴ عدد شمسه با نام مبارک امام رضا (ع) با استفاده از نور و شاخه‌های گل

مدیر هسته گزینش و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: همچنین در این ایام ۳۴ عدد شمسه با نام مبارک امام رضا (ع) با استفاده از نور و شاخه‌های گل، ۱۴ عدد المان گل و پنج المان گل ویژه در مناطق منتهی به حرم مطهر جانمایی و نصب شده اند.

حسامی به چاپ ۱۰۰ هزار پوستر با مضامین مرتبط با دهه کرامت و میلاد حضرت رضا (ع) اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۴۰ هزار پوستر برای توزیع میان شهروندان و نصب روی شیشه خودرو‌ها تحویل هیئات مذهبی شده است، همچنین ۲۵ هزار پوستر نیز تحویل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار متر ریسه نیز از سوی معاونت مالی و پشتیبانی تهیه و برای آذین بندی ۴۰ محور اصلی تحویل ۴۰ هیئات مذهبی مشهد شده است.

مدیر هسته گزینش و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین با همکاری آستان قدس و شهرداری مشهد ۵۰ ون مجهز به سیستم صوتی خواهند شد تا در ایام دهه کرامت به همراه گروه‌های سرود و مداح به صورت سیار در نقاط مختلف شهرحضور پیدا کرده با اجرای سرود و مداحی شورو ونشاط رضوی را در شهر افزایش دهند.

حسامی ادامه داد: درکنار این اقدامات ۵۰۰ تشکل مردمی نیز با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد و استان نسبت محله آرایی اقدام خواهند کرد. همچنین ۲۰ هزار عدد پارچه الوان با همکاری مساجد معابر محوری در شهر نصب و درکنار آن چراغانی و پرده‌های عرضی نیز با همکاری شهرداری مشهد و سپاه شهر را به مناسبت دهه کرامت آذین خواهند بست.

اکران شهری ۲۶۸ بیلبورد و استرابورد

همچنین در بخش تبلیغات محیطی و اکران شهری ۲۶۸ بیلبورد، عرشه پل و استرابورد، ۶۷ تلویزیون شهری و قطارشهری، چاپ و توزیع ۱۸۰ هزار پوستر و تولید ۲۲ ویدئو و کلیپ و انتشار در سیمای خراسان رضوی و شبکه‌های اجتماعی پر بازدید کشوری انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->