یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان 
سرخط خبرها

معاون وزیر بهداشت: اوج ابتلا به کرونا هنوز اتفاق نیفتاده است

  • کد خبر: ۳۲۵۶۳
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
معاون وزیر بهداشت: اوج ابتلا به کرونا هنوز اتفاق نیفتاده است
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که هیچ کدام از استان‌های کشور عاری از کرونا نیستند و اوج ابتلا به کرونا هنوز در استان‌های سفید اتفاق نیفتاده است و نگرانی‌ها بیشتر برای این استان‌هاست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ قاسم جان‌بابایی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با تاکید بر لزوم هم‌افزایی برای مدیریت و کنترل شیوع کرونا اظهار کرد: اگر مهار بیماری اتفاق نیفتد، هر قدر هم زیرساخت‌ها را زیاد کنیم، وقتی بار بیماری زیاد شود، قدر مطلق مرگ و میر و سوز و داغ خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا بیماری نیست که وضعیت ابتلا به آن امروز قرمز و فردا سفید شود، بلکه هنوز در پیک اولش است، ادامه داد: تجربه جهانی نشان می‌دهد هر ساختاری که در جامعه آزاد می‌شود، این بیماری به شکل سینوسی افزایش می‌یابد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: این بیماری تا آخر امسال میهمان ماست و تعریف وضعیت‌های قرمز، نارنجی و سفید برای استان‌ها و شهرستان‌ها از نظر ابتلا به کرونا نیز نسبی است و اتفاقاً نگرانی ما در مورد استان‌های سفید بیشتر است، زیرا اوج شیوع در آن‌ها هنوز اتفاق نیفتاده است.

جان‌بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین خطر این بیماری برای سالمندان است و کودکان نیز از نظر چرخه انتشار مهم هستند، هر استان باید با توجه به رفتارشناسی خاص خود، نسخه متفاوتی برای مدیریت شیوع ویروس بپیچد.

وی با تاکید بر لزوم اعمال دقیق پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مجتمع‌های تجاری و واحد‌های کسب و کار اضافه کرد: اگر کسی کسب و کاری را راه انداخته که دستور‌العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کند، باید تعطیل شود تا برای دیگران الگوسازی رفتاری شود و باید تغییر رفتار‌ها به عنوان شاخص تاثیرگذار در افزایش آمار مبتلایان مدیریت شود. زمانی که کشور آلوده ویروس است، هیچ استانی نمی‌تواند بگوید که وضعیت سفید دارم و سفید باقی می‌مانم.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->