دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اصل ۹۰ قانون اساسی؛ مسئولیت و نظارت جدی برای مبارزه با فساد دارد

  • کد خبر: ۳۲۶۰۱
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
اصل ۹۰ قانون اساسی؛ مسئولیت و نظارت جدی برای مبارزه با فساد دارد
عضو کمیسیون اصل ۹۰، گفت: باتوجه به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مسؤولیت مستقیمی در ارتباط با مبارزه با فساد دارد باید بر حوزه نظارت به صورت جدی ورود کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام نصرالله پژومانفر در ارتباط با برنامه مجلس در حوزه مبارزه با فساد، عنوان کرد: در یک بخش مجلس باید به ضعف‌هایی که در حوزه قانونگذاری وجود دارد ورود کند و قوانین لازم در این خصوص را شکل دهد.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر حوزه نظارت هم تاکید و تصریح کرد: به خصوص کمیسیون اصل ۹۰ که مسؤولیت مستقیم در ارتباط با این موضوع دارد باید ورود کند و به صورت ویژه به فساد بپردازد.

 

پژمانفر تصریح کرد: به ویژه با این رویکرد که بتواند فضای ناامنی را برای متخلفین فراهم کند و رونق بخشد، همچنین، احساس آرامش را برای مردم در مواجه با مفسدین ایجاد کند.

 

وی یکی از مسائل جدی که فضای ناامیدی را ذهن مردم رشد داده را وجود فساد در بخش‌های مختلف کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه با توجه به اینکه این فساد تبدیل به یک فساد گسترده می‌شود، حاکمیت باید در دفاع از حقوق مردم و مراقبت از حقوق عامه، بتواند موضوع انگیزه را برای ارتکاب مجدد فساد برای دیگران کاهش دهد.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰، ضمن بیان این نکته که برخورد منطقی و قاطعی موجب می‌شود فساد مجددا ادامه پیدا نکند، اضافه کرد: چنانچه برخورد‌ها ضعیف، سست و با تاخیر صورت گیرد زمینه‌های فساد رشد می‌دهد.

 

پژمانفر اضافه کرد: برخورد با مفسدین دو اثر در جامعه دارد اول اینکه مجرم به سزای عمل خود می‌رسد و دوم اینکه سبب می‌شود یک ترس و نگرانی در مجرمین و دیگر افراد که درصدد ورود به این تخلف هستند، ایجاد شود.

 

وی این موارد را منوط به قوانین دقیق و قوتی که قوه قضاییه در این ارتباط با این موضوع می‌تواند داشته باشد، دانست.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->