کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صرفه‌جویی ارزی ۹۵ هزار دلاری با تولیدات یک واحد فناور در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۲۶۸۰
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
صرفه‌جویی ارزی ۹۵ هزار دلاری با تولیدات یک واحد فناور در خراسان رضوی
معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: از محل تولید برد‌های کوره‌های القایی توسط یک واحد فناور زیر مجموعه مرکز رشد این دانشگاه، ۹۵ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی شد.
به گزارش شهرآرانیوز،علیرضا اسکندری افزود: بومی‌سازی و تولید برد‌های کوره‌های القایی، توسط این شرکت فناور برای صنایع ذوب و فولاد کشور موجب این میزان صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به این که این واحد فناور با عمر یک سال و نیم خود با تولید این برد‌ها که دارای نمونه خارجی هم هست اقدام موثری در حمایت از صنایع داخلی در شرایط تحریم کرده است ادامه داد: با توجه به وابستگی و نیاز صنایع داخل به تولید، نصب و اورهال توسط شرکت‌های خارجی، بومی‌سازی و تولید این برد‌ها ارزشمند و در جهت کسب استقلال کشور است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: نمونه خارجی این دستگاه فقط روی یک دستگاه قابلیت استفاده دارد، اما نمونه بومی‌سازی شده قابل کاربرد در کوره‌های مختلف صنایع مختلف است.

اسکندری افزود: فاصله زمانی ساخت نمونه اولیه تا نمونه عملیاتی ظرف ۶ ماه انجام شده و به کشور‌های همجوار همچون عراق و افغانستان هم ارسال و عقد قرارداد برای ساخت این دستگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: تولیدات این واحد هنوز در سطح یک هسته فناور و به تعداد محدود انجام می‌شود و هنوز فضای فیزیکی برای تولید انبوه را ندارد، اما این شرکت و فعالیت‌های موثر آن می‌تواند برای سایر دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای الگوی خوب و موثری باشد، زیرا علاوه بر رفع نیاز داخل کشور به این فناوری، اشتغال ایجاد شده و ظرفیت موجود در این زمینه برای کشور بسیار مهم است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: سال گذشته این واحد، ۷۰۰ برد تولید کرده است و برای بازسازی و به روزرسانی (اورهال)، تولید و نصب در مجموع معادل ۹۵ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی کرده است.

اسکندری افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز این واحد قرارداد اورهال ۳۰ دستگاه، تولید، نصب و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه در داخل کشور و برای هر یک از کشور‌های افغانستان و عراق یک اورهال و ساخت یک دستگاه را امضا کرده است.

مرکز رشد دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد از سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و تا کنون تعداد ۹ هسته فناور، پنج واحد فناور و یک شرکت دانش بنیان زیر مجموعه این مرکز است.

منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->