سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرز تهیه چیپس سیب زمینی حرفه ای و بی ضرر

  • کد خبر: ۳۲۸۵۸
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
طرز تهیه چیپس سیب زمینی حرفه ای و بی ضرر
چیپس و سیب زمینی سرخ کرده از تنقلات پرطرف داری هستند که هیچ جوره نمی‌توان قیدش را زد. از بد روزگار، پزشکان هم همیشه ما را از خوردن آن منع می‌کنند. برای همین،می‌خواهیم افزون بر پیدا کردن مسیری اقتصادی برای تهیه آن، چند روش حرفه‌ای هم برای تهیه نوع خانگی اش ارائه دهیم تا این تنقلات را با کمترین میزان زیان و ضرر نوش جان کنید.
امیر مقدم/ شهرآرانیوز - چیپس و سیب زمینی سرخ کرده از تنقلات پرطرف داری هستند که هیچ جوره نمی‌توان قیدش را زد. از بد روزگار، پزشکان هم همیشه ما را از خوردن آن منع می‌کنند. برای همین، در بیشتر مواقع، این عذاب وجدان خوردنش است که برایمان باقی می‌ماند! از این رو، در ستون «مقرون به صرفه» امروز، می‌خواهیم افزون بر پیدا کردن مسیری اقتصادی برای تهیه آن، چند روش حرفه‌ای هم برای تهیه نوع خانگی اش ارائه دهیم تا این تنقلات را با کمترین میزان زیان و ضرر نوش جان کنید.
ملیحه اسماعیلی باشریک، یکی از شهروندآشپز‌های شهرمان که به قول خودش این قدر چیپس و سیب زمینی سرخ کرده درست کرده که برای خودش صاحب سبک شده است، در ادامه توضیحاتی می‌دهد که خواندنش برای هیچ کس خالی از نکته نخواهد بود.

از قیمت‌ها چه خبر؟
قبل از اینکه سراغ اصل مطلب برویم، اجازه بدهید سری به قیمت‌ها بزنیم. حتم دارم با دیدن این تفاوت قیمت ها، بعد از این ترجیح می‌دهید خودتان در خانه چیپس و سیب زمینی سرخ کرده درست کنید تا اینکه این همه پول بی زبان را صرف خرید این تنقلات ساده کنید.
حرفه‌ای چیپس بپز
*نکته: اگر چیپس و سیب زمینی سرخ کرده زیاد درست می‌کنید یا میهمانی دارید و می‌خواهید در حجم بالا آن را درست کنید، توصیه می‌کنیم سیب زمینی موردنیازتان را کیسه‌ای و از میدان بار و روغن سرخ کردنی را هم در پیت‌های حلبی چندکیلویی و از فروشگاه‌های عمده توزیع روغن تهیه کنید. این طوری کلی صرفه جویی اقتصادی خواهید کرد.
حرفه‌ای چیپس بپز
*قیمت‌های ارائه شده برای تهیه تنقلات خانگی فقط شامل هزینه مواد اولیه (سیب زمینی و روغن سرخ کردنی) است و هزینه‌های جانبی مانند ادویه که بسیار ناچیز است و انرژی محاسبه نشده است.

چیپس:
سیب زمینی‌های سفت، تازه و سالم را انتخاب کنید. بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. با یک پوست کن یا چاقوی تیز آن‌ها را ورقه ورقه کنید، نه خیلی نازک ونه خیلی ضخیم. ورقه‌ها را به مدت نیم ساعت در یک کاسه آب سرد
قرار بدهید. بعد آب کشی و با یک دستمال تمیز نخی خشک کنید. این کار باعث می‌شود هم نشاسته سیب زمینی‌ها گرفته و هم هنگام سرخ کردن ترد شوند.
ظرف گودی را تا نیمه روغن (از روغن‌های بدون طعم استفاده کنید) بریزید و بگذارید خوب داغ شود. ورقه‌های سیب زمینی را داخل روغن بریزد و وقتی کمی خمیده و لبه‌های آن طلایی شد، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال مخصوص روغن گیری مواد غذایی قرار دهید. نمک و ادویه‌های دلخواهتان را تا قبل از سرد شدن چیپس‌ها به آن‌ها اضافه کنید.

سیب زمینی سرخ کرده:
برای پخت سیب زمینی سرخ کرده رستورانی، سیب زمینی‌های تازه، سالم، سفت و درشت را انتخاب و خرد کنید. بعد به مدت ۲ ساعت آن‌ها را درون آب یخ قرار بدهید. مقداری آب درون قابلمه‌ای بریزید. آب که جوش آمد، سیب زمینی‌های خلالی را به آن اضافه و بعد از ۳ دقیقه آبکش کنید. بعد هم مقداری آب سرد روی آن بریزید و بگذارید آب آن خارج و خشک شود. مانند روشی که برای
سرخ کردن چیپس توضیح دادیم، روغن را درون ظرفی بریزد و خلال‌ها را سرخ کنید. نیازی به طلایی شدن سیب زمینی‌ها نیست. می‌توانید آن‌ها را زودتر هم بردارید. بعد از گرفتن روغن اضافه سیب زمینی ها، تا هنوز گرم هستند، قدری نمک روی آن‌ها بپاشید. مراقب باشید وقتی سیب زمینی‌ها گرم هستند روی هم قرار نگیرند، چون خمیر می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->