جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

۱۲ سریال جدید در دست ساخت شبکه نمایش خانگی | فرار از تیغ سانسور صدا و سیما

  • کد خبر: ۳۲۹۴۳
  • ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
  • ۱
۱۲ سریال جدید در دست ساخت شبکه نمایش خانگی | فرار از تیغ سانسور صدا و سیما
سریال‌های «خون خورده»، «ناجور»، «سیاوش»، «مریخی‌ها»، «قبله عالم»، «خاتون»، «جسد‌های شیشه‌ای»، «گیسو»، «قورباغه»، «آمستردام» ۱۲ سریال جدید و در حال ساخت برای شبکه نمایش خانگی هستند که شاید زیر تیغ سانسور صدا وسیما بروند.
شکیبا افخمی راد/ شهرآرانیوز - شبکه نمایش‌خانگی چندی است به یکی از حوزه‌های مورد علاقه سینماگران تبدیل شده‌است به‌طوری که بسیاری از بازیگران و کارگردانان به سراغ این مدیوم آمده‌اند تا از طریق سریال‌های شبکه نمایش‌خانگی راه ارتباطی جدیدی با مخاطبانشان داشته‌باشند. در این بین درحالی که شبکه نمایش خانگی رفته رفته داشت پررونق می‌شد و مخاطبانی را پوشش می‌داد که نه اهل سینما رفتن و نه تماشای برنامه‌های رسانه‌ملی بودند، خبری مبنی بر واگذاری حق صدور مجوز برای ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما منتشر شد. اتفاقی که ثمره‌اش احتمالا همان محدودیت‌ها و یکسان‌سازی تولیدات دو بخش متفاوت و در نتیجه آن کاستن جذابیت سریال‌ها می‌شود که در تلویزیون با آن روبه‌رو هستیم.
محدودیت‌هایی که باعث شده بسیاری از بازیگران و کارگردانان مطرح در طی سال‌های اخیر هیچ‌وقت در قاب تلویزیون حاضر نشوند حال یا خودشان نخواسته‌اند یا رسانه‌ملی تصویر آن‌ها را ممنوع کرده‌است. به باور بسیاری از اهالی سینما، این تصمیم بخش بیشتری از مردم را به سمت تماشای فیلم و سریال‌های خارجی سوق می‌دهد. از این‌رو شبکه نمایش‌خانگی با کاهش مخاطب روبه‌رو می‌شود و بسیاری از سینماگران نیز از حضور در این عرصه منصرف خواهند شد. این درحالی است که شبکه نمایش خانگی می‌توانست در اوضاع اقتصادی فعلی کمکی برای فعالان سینمایی باشد. از سوی دیگر با این تصمیم سرنوشت فیلم‌هایی که در مرحله تولید و پیش‌تولید هستند در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌است. عده‌ای از تهیه‌کنندگان و سینماگران مانند هومن کبیری تهیه‌کننده سریال «گیسو» معتقدند که، چون پروانه ساخت را پیش از اعمال قانون جدید دریافت کرده‌اند مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.
عده‌ای نیز مانند کیومرث پوراحمد که فیلم‌نامه‌ای برای پخش در شبکه نمایش‌خانگی در دست دارند و هنوز پروانه ساخت برای آن نگرفته‌اند اعلام کرده اند که در صورت قطعی شدن صدور مجوز سریال‌ها از سوی صدا و سیما از ساخت اثرشان انصراف می‌دهند. با این حال همچنان ساخت برخی سریال‌ها در شبکه نمایش‌خانگی ادامه دارد و حتی دو فیلم‌ساز از گرفتن توافق اصولی از وزارت ارشاد برای ساخت سریال‌هایشان خبر داده‌اند. گویی هرکسی قصد داشته اثری برای این شبکه بسازد، تلاشش را می‌کند تا پیش از اجرایی شدن این قانون سریالش را به سرانجام برساند. شاید به این ترتیب سرنوشتش به صدا و سیما که معیارهایش در ساخت اثر بسیار متفاوت از آثاری است که در سینما و شبکه نمایش‌خانگی توزیع می‌شود، گره نخورد. در ادامه نگاهی داریم به آثاری که تا امروز درباره مراحل ساختشان اطلاع‌رسانی شده است. آثاری که امیدوارند از این تصمیم ناگهانی در امان بمانند.

 

«خون خورده» اقتباسی از رمان یزدانی خرم

علی سرابی کارگردان و بازیگرِ نام‌آشنای تئاترِ ایران رمان «خون خورده» به قلم مهدی یزدانی‌خُرّم را به تهیه‌کنند‌گی علی سرتیپی تبدیل به سریال نمایش خانگی می‌کند. این کتاب در اسفند سال ۱۳۹۷ منتشر و تاکنون یازده بار تجدید چاپ شده و بازتاب‌های فراوانی را میان مخاطبان ادبیات فارسی داشته‌است. در خبری که در روز‌های پایانی اسفند سال گذشته درباره ساخت سریال علی سرابی منتشر شد نیز گفته شده‌بود: «حق ساخت این رمان از نشر چشمه خریداری شده و نوشتن فیلم‌نامه آن به دست تیمی به سرپرستی یزدانی‌خُرّم از هفته آینده آغاز خواهدشد. بنابر توضیح تهیه‌کننده، تولید اثر نیز از نیمه سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.» بعد از این خبر هنوز اطلاعات جدیدی از ساخت رمان «خون خورده» اعلام نشده‌است.

ساخت کمدی به نام «ناجور»

همایون اسعدیان کارگردان فیلم‌های سینمایی «بوسیدن روی ماه»، «طلا و مس» و «یک روز بخصوص» و همچنین سریال‌هایی، چون «راه بی‌پایان»، «بچه‌های خیابان» و «لحظه گرگ و میش» نیز تصمیم دارد با یک مجموعه طنز به نام «ناجور» به شبکه نمایش خانگی بیاید. بابک کایدان نیز این روز‌ها درحال نگارش فیلم‌نامه این مجموعه است. این سریال هفتمین تجربه کایدان در ژانر کمدی محسوب می‌شود. ایرج محمدی که پیش از این نیز سریال «مانکن» را در شبکه نمایش خانگی تهیه و تولید کرده، برای دومین بار به سمت ساخت سریالی در این رسانه رفته است. از این سریال هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده‌است.

«سیاوش»، سریالی با عوامل مشهدی

«سیاوش» سریالی است که چندی پیش پروانه ساخت آن به تهیه‌کنندگی مهدی یاری و کارگردانی و نویسندگی نیما اقلیما صادر شد و درحالی که مراحل فیلم‌برداری این فیلم پیگیری می‌شد خبری درباره تغییر کارگردان سریال «سیاوش» منتشر شد. گویا سروش محمدزاده سینماگر مشهدی و کارگردان فیلم‌سینمایی «چهارشنبه» جایگزین نیما اقلیما شده و مدتی است که او کارگردانی «سیاوش» را برعهده گرفته‌است. براساس خبر منتشر شده در فیلم‌نیوز، مراحل فیلم‌برداری این سریال این روز‌ها با حضور بازیگرانی، چون رضا کیانیان، بازیگر مشهدی، امیر جعفری و میلاد کی‌مرام، ادامه دارد. همچنین نیکی کریمی قرار بود به این پروژه اضافه شود که از حضور در «سیاوش» انصراف داد. لازم به ذکر است، هنوز جزئیاتی از داستان این سریال منتشر نشده است.

ناصرالدین شاه و همسرش «جیران»

حسن فتحی که با ساخت «شهرزاد» نقش مؤثری در جذب مخاطب برای شبکه نمایش‌خانگی داشت، دومین سریالش را برای این مدیوم می‌سازد. این مجموعه که «جیران» نام دارد مجوز ساختش را سال گذشته دریافت کرد. این روز‌ها نیز کار‌های پیش تولید این سریال انجام می‌شود و به زودی وارد مرحله تولید خواهد شد. داستان «جیران» را احسان جوانمرد که پیش از این فیلم‌نامه «بانوی عمارت» را نوشته بود به نگارش درآورده است. داستانی واقعی که درباره یکی از زنان ناصرالدین شاه به نام «جیران» است. چندی پیش سینمادیلی در خبری مدعی شده‌بود که نقش «جیران» برعهده پریناز ایزدیار و نقش ناصرالدین‌شاه بر عهده بهرام رادان خواهد بود. همچنین شبنم مقدمی، بابک حمیدیان و رعنا آزادی‌ور دیگر بازیگران این مجموعه هستند. باید دید با آغاز مراحل تولید سریال، حضور این بازیگران تأیید می‌شود یا نه.

«مریخی‌ها» اثری از جوان و قاسم‌خانی

رامبد جوان قرار است در تازه‌ترین فعالیت هنری‌اش اولین سریال ویژه نمایش خانگی خود را جلوی دوربین ببرد، به گزارش خبرگزاری برنا در این سریال ۵ خواننده مطرح کشور به عنوان بازیگران اصلی نقش‌آفرینی خواهند کرد. همچنین در خبر‌ها آمده که این سریال با دریافت موافقت اصولی در مرحله نگارش قرار دارد.
گویا ایرانسل سرمایه‌گذار سریال رامبد جوان است. پیمان قاسمخانی نیز که هم‌اکنون فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» را به‌عنوان کارگردان روی پرده سینما‌های کشور دارد و قرار است به‌زودی سریالی با نام «مریخی‌ها» را برای شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین ببرد.
سریالی که هفت ماه فیلم‌برداری آن زمان می‌برد و تهیه آن نیز برعهده محسن چگینی خواهد بود. گویا «مریخی‌ها» نیز نام موقت اولین سریال پیمان قاسم‌خانی است.

«قبله عالم»، روایتی طنز از دوران قاجار

«قبله عالم» سریالی طنز برآمده از اتفاق‌های تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار است که حامد محمدی کارگردانی آن را برعهده دارد. محمدی که تجربه نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های سینمایی از جمله «اکسیدان»، «چهارانگشت» و نویسندگی فیلم‌های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را در کارنامه دارد، با «قبله عالم» حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه خواهد کرد. «قبله عالم» براساس طرحی از خود حامد محمدی قرار است با درون‌مایه طنز رخداد‌های تاریخی دوران ناصرالدین شاه را به جامعه امروز پیوند بزند. با توجه به اینکه پیش تولید سریال «قبله عالم» نیز مانند بسیاری از پروژه‌ها به علت شیوع کرونا متوقف و ادامه آن به زمان پس از کرونا موکول شد، هنوز جزئیات دیگری درباره این سریال منتشر نشده‌است.

در انتظار «خاتون»

تینا پاکروان نیز به تازگی برای سریال «خاتون» پروانه ساخت گرفته است تا اولین کارگردان زنی باشد که در مدیوم شبکه نمایش‌خانگی سریال می‌سازد. «خاتون» این روز‌ها در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر قرار دارد و پاکروان علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این مجموعه را عهده‌دار است. همچنین چندی پیش باشگاه خبرنگاران‌جوان از قطعی شدن نقش‌آفرینی مهران مدیری، مزدک میرعابدینی و نگار جواهریان در «خاتون» خبر داده بود. لازم به یادآوری‌است که آخرین اثر پاکروان، فیلم سینمایی «لس‌آنجلس تهران» بود که نتوانست نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند.

«جسد‌های شیشه‌ای» سریال می‌شود

سال گذشته برخی از خبرگزاری‌ها از ساخت سریالی به کارگردانی مسعود کیمیایی برای شبکه نمایش‌خانگی خبر دادند. سریالی براساس رمان «جسد‌های شیشه‌ای» که نوشته خود مسعود کیمیایی است. این کتاب سال ۸۰ به چاپ رسیده و تا امروز ۲۶ بار تجدید چاپ شده است. هنوز مشخص نیست سریال جدید کیمیایی براساس چه زمانی و در کجا کار خودش را شروع کند، اما به گفته‌های محمدرضا نادری مجری پروژه، با پایان یافتن نگارش فیلم‌نامه «جسد‌های شیشه‌ای» بلافاصله پیش تولید آن شروع خواهد شد. نگارش فیلم‌نامه این سریال را میترا عرفانی و پیمان شیرخانی و به سرپرستی مسعود کیمیایی انجام می‌دهند. پیش‌تر نیز اعلام شده‌بود تا پایان بهار امسال نوشتن فیلم‌نامه پایان می‌یابد، اما هنوز خبری رسمی از این موضوع منتشر نشده‌است. لازم به‌ذکر است پروژه سریال «جسد‌های شیشه‌ای» به‌تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و هومن کبیری ساخته خواهد شد.

منوچهر هادی این‌بار با «گیسو» می‌آید

فصل دوم سریال پرطرف‌دار «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی که سال ۱۳۹۶ منتشر شد این روز‌ها در مرحله انتخاب بازیگر و پیش‌تولید قرار داد. نام این سریال «گیسو» است و ملودرامی معمایی-جنایی با رویکرد‌های اجتماعی از جمله پول‌شویی دارد و اکثریت بازیگران آن همان بازیگران فصل اول سریال عاشقانه هستند. تا به امروز نیز حضور محمدرضاگلزار، ساره بیات، حسین یاری و هومن سیدی در این مجموعه قطعی شده‌است. به گفته هومن کبیری تهیه‌کننده «گیسو» با توجه به آنکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط جدید روند تولید را کند و هزینه تولید را کمی افزایش می‌دهد احتمالا «گیسو» مهر امسال توزیع شود. او همچنین یادآور شده که مجوز «گیسو» سال ۹۸ صادر شده‌است، از این‌رو قوانین جدید نمی‌تواند شامل حال آن شود.

پرش «قورباغه» برای شبکه نمایش‌خانگی

«قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی مراحل تولیدش از تمامی سریال‌هایی که ساختشان برای شبکه نمایش‌خانگی قطعی شده، جلوتر است. فیلم‌برداری این سریال که اوایل سال گذشته شروع و از اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا متوقف شده‌بود، مدتی پیش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد و به پایان رسید. با پایان یافتن فیلم‌برداری نیز تدوین سریال شانزده قسمتی «قورباغه» به صورت فشرده ادامه دارد تا به زودی اولین تجربه سیدی در شبکه نمایش‌خانگی در اختیار مخاطبان قرار گیرد. نویدمحمدزاده و صابر ابر از جمله بازیگران اصلی «قورباغه» هستند. این دو با سریال هومن سیدی اولین حضورشان در شبکه نمایش‌خانگی را تجربه خواهند کرد. همچنین این سریال، چهارمین همکاری نوید محمدزاده با هومن سیدی بعد از فیلم‌های «سیزده»، «خشم و هیاهو» و «مغز‌های کوچک زنگ زده» است. سیدی در این اثر از بازی سحر دولتشاهی، فرشته حسینی و آناهیتا افشار نیز استفاده کرده است.

سریالی از «آمستردام»

سریال «آمستردام» به کارگردانی مسعود قراگوزلو نیز برای شبکه نمایش‌خانگی ساخته می‌شود. سریالی که نامش یادآور سریال «آمستردام جدید» از محصولات شبکه ان. بی. سی است، ولی به لحاظ مضمونی این دو سریال هیچ ربطی به یگدیگر ندارند. براساس خبر منتشر شده در سایت سینمانیوز، ریحانه پارسا که بازی در سریال «پدر» و فیلم سینمایی «خوب بد جلف ٢؛ ارتش سری» را در کارنامه دارد یکی از بازیگران اصلی این مجموعه است. او با نسیم ادبی و هنگامه قاضیانی در «آمستردام» هم‌بازی می‌شود. آرش ظلی‌پور مجری تلویزیون نیز دیگر بازیگر «آمستردام» بود که چندی پیش با انتشار پستی از حضور در این سریال انصراف داد. به گفته او تصویربرداری «آمستردام» با شروع کرونا متوقف شده و قرار بوده با برداشته شدن محدودیت‌ها دوباره فیلم‌برداری آن آغاز شود، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله نداشتن پروانه ساخت، کار به عقب افتاده‌است. او همچنین به این نکته اشاره کرده که با دریافت پروانه ساخت، فیلم‌نامه دچار تغییرات زیادی شده و قرار است با پیش‌تولید دوباره تصویربرداری این سریال که احتمالا به «رخ» تغییر نام خواهد داد، ادامه پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Maryam
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
سلام. من بخاطر علاقه و استعدادی که تو بازیگری دارم به دفاتر سینمایی رفتم گفتن فعلا باید به عنوان هنرور حضور داشته باشید چند بار رفتم گفتن باهاتون تماس میگیریم ولی نگرفتن الانم چندماهه از طریق تست آنلاین عکس و ویدئو تو چند سایت فرستادم بازم خبری نشد من واقعا نمیدونم برای بازیگر شدن چرا باید اینهمه اذیت بشم هم ظاهر خوبی دارم هم استعداد و علاقه فقط پول و پارتی ندارم که ظاهرا الان فقط همین دو مورد رو کسی داشته باشه میتونه موفق بشه. آیا واسه یه کارگردان مهم نیست که یکی عشق واستعداد به بازیگری داشته باشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->