نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال
سرخط خبرها

همه در انتظار نتیجه راستی‌ آزمایی

  • کد خبر: ۳۳۲۲۳
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
همه در انتظار نتیجه راستی‌ آزمایی
غیبت خودخواسته استقلال و فولاد در بازی‌های این هفته لیگ برتر فوتبال، مهم‌ترین اتفاق حال حاضر فوتبال کشور است؛ دوتیمی که با ادعای داشتن بازیکنان کرونایی از رویارویی با تیم‌های پارس جم جنوبی و نساجی قائمشهر خودداری کردند تا حالا چالشی بزرگ و جدی لیگ را تهدید کند.
غیبت خودخواسته استقلال و فولاد در بازی‌های این هفته لیگ برتر فوتبال، مهم‌ترین اتفاق حال حاضر فوتبال کشور است؛ دوتیمی که با ادعای داشتن بازیکنان کرونایی از رویارویی با تیم‌های پارس جم جنوبی و نساجی قائمشهر خودداری کردند تا حالا چالشی بزرگ و جدی لیگ را تهدید کند. حالا همه در انتظار جواب تست بازیکنان این ۲ تیم هستند، تست‌هایی که دیروز با نظارت مسئولان سازمان لیگ و زیرنظر ایفمارک انجام شده تا مشخص شود تستی که ۱۳ بازیکن استقلال و ۱۶ بازیکن فولاد را کرونایی اعلام کرده، درست است یا خیر؟ مثبت‌اعلام‌شدن تست‌ها ممکن است کل برگزاری لیگ را تحت‌تأثیر خود قرار دهد و حتی باعث تعطیلی بازی‌ها شود، ولی اگر همه یا بخشی از این تست‌ها مثبت نشود، باید آماده حاشیه و جنجالی دیگر در فوتبال کشور باشیم.


مسئله تست‌ها
مسئله تست‌های کرونا از همان زمانی که قرار شد تمرینات تیم‌ها برای ازسرگیری مسابقات آغاز شود، حاشیه‌ساز بود. در ابتدا هیچ آزمایشگاه یا آزمایشگاه‌هایی برای انجام تست که در چارچوب پروتکل‌های اعلامی باشد، به باشگاه‌ها معرفی نشد تا چالش و حرف‌وحدیث در نتیجه تست‌ها از ابتدا جای خود را پیدا کند. تداوم این روند حالا با حواشی تست‌های استقلال و فولاد نشان می‌دهد هنوز این ضعف در اجرای سازوکار‌های تست‌گیری و نبود نظارت لازم، هنوز وجود دارد. با این شرایط فولادی‌ها که در اولین بازی بعد از شروع دوباره مسابقات، میزبان استقلال بودند، طبق نظر و برآورد سازمان لیگ، پروتکل‌های مدنظر را ۱۰۰ درصد رعایت کردند. دستور راستی‌آزمایی تست‌های مثبت باشگاه‌های استقلال و فولاد درحالی است که تاکنون برای هیچ‌کدام از آزمایش‌های صورت‌گرفته در باشگاه‌های دیگر این اتفاق رخ نداده است. طبق پروتکل اعلامی، زمانی که ۲۵ درصد از اعضای یک تیم تست کرونایشان مثبت باشد، بازی‌های تیم لغو می‌شود و نفرات باید به قرنطینه بروند.


سرپرست استقلال: برای کسانی که «شو» اجرا کردند، متأسفم
سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: برای دوستانی که شوی دیشب (یکشنبه‌شب) را اجرا کردند، متأسفم؛ چون تیم‌هایشان را داخل زمین بردند و گرم کردند و بعد از آن هم بیانیه دادند و گفتند به فیفا شکایت می‌کنیم. سعید رمضانی اظهار کرد: ۲ روز است دارم از مسئولان سازمان لیگ سؤال می‌کنم این ۲۵ درصد را از کجا و بر چه مبنایی قانون کرده‌اند، ولی هیچ‌کس جواب‌گو نیست و جوابی ندارند که بدهند. وی ادامه داد: اگر می‌خواهند بگویند مسابقات به هر قیمتی باید برگزار شود، ایرادی ندارد؛ ولی فقط یک نفر مسئولیت این کار را برعهده بگیرد. اگر ستاد کرونا مسئول است، این را اعلام کند و اگر سازمان لیگ یا فدراسیون پزشکی‌ورزشی مسئولیت دارد، بگویند تا ما در جریان باشیم. عجیب است که آقایان می‌خواهند از ما راستی‌آزمایی کنند. این حرف‌ها دردناک است و ما را آزار می‌دهد. به قول معروف نمی‌دانیم بخندیم یا گریه کنیم. خنده ما از گریه غم‌انگیزتر است.


سرپرست فولاد: راستی‌آزمایی تست‌ها، توهین به وزارت بهداشت است
سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: راستی‌آزمایی، توهین به وزارت بهداشت محسوب می‌شود و اتهام بزرگی به جامعه پزشکی کشور و ستاد مبارزه با کروناست. سیدمحمد علوی درباره اظهارنظر برخی از مسئولان تیم‌ها درباره مهندسی اظهار کرد: مگر ما دوست داریم بازیکنان خودمان یا دیگران آلوده شوند؟ کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند، جواب وجدانشان را چه می‌دهند؟ حرف ما یکی بوده چه موقعی که سوم یا ششم هستیم. مسئله ما رتبه نیست، سلامت جامعه مهم است. وی درباره آخرین وضعیت تیم و تست‌های کرونا گفت: تمام اعضایی که تستشان مثبت شد، صبح امروز (دیروز) در آزمایشگاه مشخص‌شده ازسوی سازمان لیگ، دوباره تست دادند. ما چیزی برای پنهان‌کاری نداریم و در کمال صداقت انجام می‌دهیم؛ اما این کار نوعی توهین به آزمایشگاه‌های قبلی است که از وزارت بهداشت مجوز داشتند. این راستی‌آزمایی، توهین به وزارت بهداشت محسوب می‌شود و اتهام بزرگی به جامعه پزشکی کشور و ستاد مبارزه با کروناست.


جریمه سنگین فیفا برای جعل
اگر ادعای فولادی‌ها و استقلالی‌ها در کرونا داشتن بازیکنانشان ساختگی باشد، طبق قوانین فیفا آن‌ها دست به جعل زده‌اند و مجازات‌های سنگینی در انتظارشان است. ناظر سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا دراین‌رابطه به مهر گفت: ماده۲۱ فصل سوم آیین‌نامه انضباطی فیفا صراحتا عنوان کرده است که هر کسی در فعالیت‌های مربوط به فوتبال، سندی را جعل، مدرک معتبری را تحریف یا از یک مدرک جعل و تحریف‌شده استفاده کند، با جریمه مالی و محرومیت حداقل از ۶ بازی یا مدتی که کمتر از ۱۲ماه نیست، جریمه خواهد شد.
وی همچنین افزود: مجازات‌های سنگین فیفا درمورد جعل به اینجا ختم نمی‌شود و در صورت جدی‌تربودن تخلف، مجازات سنگین‌تری به‌منظور اثرگذاری سراسری اعمال خواهد شد.
ایمان فرزین با اشاره به موارد مشابه در دیگرکشور‌ها گفت: در لیگ روسیه تیم روستوف به‌دلیل ابتلای چندین بازیکنش به کرونا قرنطینه شد و با بازیکنان تیم جوانان خود به میدان رفت و با دریافت ۱۰ گل شکست خورد، اما اعتراضشان به فیفا تاکنون بی‌نتیجه مانده است، چراکه اصل بر برگزاری مسابقات و تمکین از قوانین و مقررات جاری فوتبال جهان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->