قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

جزئیات وام مستاجران هفته آینده اعلام می‌شود |وام به حساب صاحب‌خانه واریز نمی‌شود

  • کد خبر: ۳۳۲۳۷
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
  • ۴
جزئیات وام مستاجران هفته آینده اعلام می‌شود |وام به حساب صاحب‌خانه واریز نمی‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: براساس برنامه اعلام شده ابتدای هفته آینده جزئیات دقیق وام مستاجران اعلام خواهد شد. این پول به حساب صاحب‌خانه واریز نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر راه و شهرسازی اخیرا در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره چگونگی ثبت‌نام وام مستاجران در سال ۹۹ سخن گفت. محمد اسلامی در این‌باره گفته است: «این مبلغ به عنوان کمک به پول پیش (مبلغ ودیعه) آنان است که با هماهنگی بانک‌های عامل در اختیار مالک (موجر) قرار می‌گیرد و مستاجران فقط کارمزد آن را پرداخت می‌کنند. مبلغ تسهیلات مستاجران در اختیار مالک خانه قرار می‌گیرد و مستاجران تنها سود و کارمزد آن را پرداخت می‌کنند.» این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که مشاوران املاک و انبوه‌سازان از جزئیات این وام برای مستاجران اطلاعاتی ندارند.

 

در همین حال معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که مبلغ وام برای مستاجران چقدر در نظر گرفته شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: مصوبه نهایی وام مستاجران هنوز تصویب نشده است. براساس برنامه اعلام شده ابتدای هفته آینده جزئیات وام مستاجران اعلام خواهد شد.

 

محمود محمودزاده افزود: رقم وام مستاجران هنوز مشخص نیست. این رقم بستگی به تامین منابع از سوی دولت دارد. مکانیزمی در این مصوبه قید می‌شود و پول به حساب صاحب‌خانه واریز نمی‌شود و مستاجر باید سود پول را پرداخت کند. به این دلیل که پرداخت سود پول به نفع مستاجران است و هزینه کمتری را برای آن‌ها می‌تراشد.

 

وام مستاجران قیمت اجاره‌بها را کاهش می‌دهد؟


در عین حال دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران درباره تاثیر وام مسکن مستاجران به تجارت‌نیوز گفت: این طرح به طور پایلوت برگزار می‌شود و برنامه آن هنوز نهایی نشده است.

 

رامین گوران اوریمی در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی در سطح دنیا پرداخت وام برای مستاجران می‌تواند اقدامی برای کنترل قیمت‌ها باشد. چنانچه این وام برای مستاجران نهایی شود از افزایش بی‌رویه قیمت اجاره مسکن جلوگیری می‌شود.

 

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی حداکثر افزایش اجاره‌بها در شهر تهران ۲۵ درصد، در ۷ کلانشهر ۲۰ درصد و در سایر شهر‌ها ۱۵ درصد اعلام شده است. حال باید منتظر تصویب نهایی این برنامه از سوی دولت بود و دید که آیا واقعا پرداخت وام اجاره مسکن برنامه جدی دولت است؟

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
1
2
آخه تناقض به اين خفني در يک متن ساده؟!!!!!!!:

مبلغ تسهیلات مستاجران در اختیار مالک خانه قرار می‌گیرد و مستاجران تنها سود و کارمزد آن را پرداخت می‌کنند.»

مکانیزمی در این مصوبه قید می‌شود و پول به حساب صاحب‌خانه واریز نمی‌شود و مستاجر باید سود پول را پرداخت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
باسلام خداوند به تمامی مستاجرین لطف و صبر عنایت بفرماید من که یواش یواش میخواهم چادر در خیابان بزنم چون 5 ماهه که بیکارم و اجارهام مانده 6ملیون رهن داشتم که اون هم تمام میشه اقای روحانی به دادمردم برسید چون همه باید چادر بزنند متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
چرا ایران هم مثل بقیه کشورها نگفت که قرارداد های مستاجران تمدید شود برای یک سال حقئق ها ثابت و کمه اون وقت اجاره هاو رهن سز به فلک کشیده خود املاکی ها به مالکین میگند قیمت بالا خونه ها رو بدهند بهتر است چرا دولت مثل بقیه نگفت حداقل الان که در صد مشخص شده باید با همین درصد بمونند تو خونه ها مستاجرین چه گناهی کردند خونه ای که پارسال 20 تومن بوده الان رهنشو خود املاک کرده 240 تومان چرا و روی چه حسابی این دلالای مسکن رو دولت باید مجازات کنه تا این قیمت ها واهی رو روی خونه ها نزارند دلال هایی که بویی از انسانیت نبردند و به فکر سود خودشون هستند.
ناشناس
Netherlands
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
1
0
فقط خدا به دادمون برسه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->