کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زمان برگزاری کنکور منوط به نظر ستاد ملی کرونا شد

  • کد خبر: ۳۳۳۶۵
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
  • ۲
زمان برگزاری کنکور منوط به نظر ستاد ملی کرونا شد
عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که برگزاری نحوه و زمان برگزاری کنکور منوط به نظر ستاد ملی کرونا شد.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روز گذشته ما با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان جلسه‌ای داشتیم.

وی افزود: در این جلسه بحث مفصلی در خصوص زمان برگزاری کنکور و نحوه آن بحث و تبادل نظر کرده و نظر دوستان را اخذ کردیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: اگرچه وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی خیلی در کنکور دخیل نیستند، اما ما نظر آن‌ها را اخذ کردیم.

نادری ادامه داد: امروز هم در کمیسوین، با وزیر علوم و معاونان آن‌ها و همچنین رئیس سازمان سنجش جلسه مفصلی داشتیم و یکی از مباحثی که بنده به طور جدی مطرح کردم این بود که برای زمان و نحوه برگزاری کنکور تعیین تکلیف شود.

وی با اعلام اینکه امسال ۱۸۷ هزار داوطلب دکتری، ۶۹۴ هزار داوطلب کارشناسی ارشد و یک میلیون و ۱۴۵ هزار داوطلب کنکور سراسری داریم، عنوان کرد: طبیعتاً ۲۶ تیرماه برای کنکور دکتری، دوم تا ۳ مرداد برای کنکور کارشناسی ارشد و ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه برای کنکور سراسری مشخص شده است.

نادری بر همین اساس اضافه کرد: موضوعی که در جلسه امروز مطرح شد این بود که بنده خلاصه‌ای از درخواست‌های داوطلبان را ارائه کردم چرا که بنده در شبکه‌های اجتماعی روز‌های اخیر مطالبی در این خصوص منتشر کردم که برای هرکدام از این مطالب بالای ۲۵۰۰۰ نظر دریافت کردیم که همگی دغدغه اساسی داوطلبان آزمون‌ها بوده است و این نشان می‌دهد که حساسیت‌ها بالاست.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در این خصوص هم تیم ما یک دسته بندی در دانشگاه تهران انجام داده بود و در این جلسه آلترناتیو‌های این موضوع مورد بحث قرار گرفت؛ اما وزیر نظر وزارت علوم بر تاریخ‌های خود برای برگزاری آزمون‌ها مصر است البته سازمان سنجش نیز بر این موضوع مصر است.

نادری ادامه داد: البته بحثی که در جلسه مطرح شد این بود که برای آزمون دکتری تمهیداتی اندیشیده شده و یک متر و ۶۰ سانتیمتر فاصله داوطلبین خواهد بود و برای تفتیش هم تمهیداتی اندیشیده شده که بر اساس آن تفتیش به صورت فیزیکال نباشد و تبدیل به صورت الکترونیکی انجام شود و از دستگاه‌های مختلف کمک گرفته شده است؛ بنابراین بحث دکتری -باتوجه به اینکه تعداد آن‌ها هم کمتر است- حل شده و در همان تاریخ خود برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: برای کنکور کارشناسی ارشد و سراسری قرار بر این شد که نظر ستاد ملی کرونا هم اخذ شود و اگر نظر ستاد ملی کرونا بر این بود که به تعویق بیفتد، ما هم در مجلس همین را دنبال خواهیم کرد، اما اگر هم ستاد ملی کرونا نظر دیگری داشت با نظر آن را جلو خواهیم رفت.

وی بیان کرد: در مجموع قرار بر این شد که طبق نظر ستاد ملی کرونا به عنوان مرجعی -که نظر می‌دهد کنکور خطرناک است یا خیر- پیش برویم.

وی با بیان اینکه هنوز نظر ستاد را در این خصوص اخد نکردیم، خاطرنشان کرد: در بحث امروز کمیسیون برگزاری آزمون‌های سراسری یک دست نبود، اما ما هم در کمیسیون دنبال این هستیم که اگر واقعاً خطری برای دانشجویان وجود دارد این موضوع به تعویق بیفتد، اما وزیر علوم مباحث خود را مطرح کرد و نهایتاً مقرر شد ما اجازه دهیم نظر ستاد ملی کرونا ملاک قرار بگیرد و هر نظری را که اعلام کرد طبق نظر آن‌ها عمل خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص سخنان اخیر وزیر علوم مبنی بر اینکه آزمون سراسری در بهمن ماه و در مورد مشخص برگزار می‌شود گفت: خیر این گونه نیست، اگر جناب وزیر آن را اعلام کردند شاید اشتباه کردند، البته ما پس از ارائه سخنرانی وزیر، مفصل بحث کردیم چرا که آقای غلامی جلسه را برای یک نشست دیگر ترک کرد؛ بنابراین ما با حضور ریاست سازمان سنجش بحث جلسه را به طور مفصل ادامه دادیم و نهایتا مقرر شد که نظر اصلی منوط به اخذ نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود.

نادری در خاتمه اعلام کرد که برگزاری نحوه و زمان برگزاری کنکور منوط به اخذ نظر ستاد ملی کرونا شد.
 
 
منبع:فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
1
با درود از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهشمندیم سلامت داوطلبین را در اولویت قرار دهند با توجه به جمعیت کثیری که در آزمون ارشد و کنکور سراسری شرکت میکنند آزمون ها را در زمان دیگر برگزار نمایند تا مشکلی برای سلامت داوطلبین و خانواده هایشان ایجاد نشود با سپاس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
الان چی شد؟چرا پاسکاری میکنید؟!به خدا بچه های مردم هم آدمن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->