آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها
رئیس سازمان غذا و دارو:

تولید «رمدسیویر» منوط به تأیید کمیته علمی کرونا/ تلاش ایران برای ساخت واکسن کرونا

  • کد خبر: ۳۳۳۷۰
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
تولید «رمدسیویر» منوط به تأیید کمیته علمی کرونا/ تلاش ایران برای ساخت واکسن کرونا
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اعطای مجوز به تولید داروی رمدسیویر منوط به تأیید کمیته علمی کروناست، گفت: در زمینه واکسن کرونا پابه‌پای دنیا کار می‌کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا شانه ساز در حاشیه هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی و نهمین همایش طلای سبز با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سهم تولید مواد اولیه و مکمل‌ها و اقلام وارداتی به شدت به نفع تولید بوده به طوری که واردات مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی از حدود ۱۷۵ میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ به ۷۲ میلیون دلار کاهش یافته و برنامه ما این است که این عدد به کمتر از ۳۰ میلیون دلار برسد.

وی افزود: تولید ما در حوزه مکمل‌ها از ۲۴ میلیون بسته در سال ۹۶ به ۱۰۵ میلیون بسته در سال ۱۳۹۸ ارتقاء پیدا کرده که امیدواریم امسال آن را به ۱۵۰ میلیون بسته ارتقاء دهیم که نشان دهنده تغییر سریع ما از واردات به سمت تولید است.

وی سیاست جدی سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید مواد اولیه در داخل کشور و تولید مواد حدفاصل دارویی عنوان و تصریح کرد: بر این اساس می‌توانیم حلقه‌های اقتصاد مقاومتی را با موفقیت ایجاد کنیم. این اقدام ارزبری ما را به کمتر از یک بیستم می‌رساند.

شانه ساز درباره روند تخصیص ارز نیز گفت: تخصیص ارز متوقف نشده است و با همه تنگنای که بانک مرکزی داشته ارز را تخصیص می‌دهد. طبق ۲.۵ میلیاردی که دیده شده همان درصد را دریافت می‌کنیم.

وی درباره وضعیت داروی رمدسیویر نیز گفت: این دارو هنوز وارد پروتکل درمانی کشور‌ها نشده است. در ایران سه الی چهار مورد از شرکت‌ها آمادگی برای تولید آن را اعلام کردند و حتی می‌توانیم مواد اولیه آن را هم در کشور تولید کنیم. منتظر هستیم تا زمانی‌که کمیته علمی کرونا به ما درباره مجوز‌های اعلام کنند. شرکت‌های ما پشت خط استارت آماده‌اند تا به محض اینکه تعداد و مجوز بیاید، تولید را آغاز کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تولید واکسن کرونا، گفت: ما داریم پا به پای دنیا کار می‌کنیم و چند شرکت ما در زمینه واکسن کرونا در حال فعالیت هستند. ما هم به عنوان سازمانی که باید مجوز دهیم، این آمادگی را داریم که به محض ارائه مدارک و مستندات، رسیدگی کرده و در اسرع وقت مجوز‌ها را صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ‌جا واکسن کرونا را نساخته است و سازمان بهداشت جهانی نیز از صرف زمان ۱۲ ماه و ۱۸ ماه برای ساخت آن صحبت می‌کند. ما هم گام به گام با دنیا پیش می‌رویم. اگرچه همه اطلاعات را به شدت از هم مخفی می‌کنند، اما در کشور ما هم شرکت‌های متعددی بر روی این موضوع کار می‌کنند و واقعا من به توان داروسازی کشور اعتقاد راسخ دارم که ما از بقیه دنیا چیزی کم نداریم و می‌توانیم جزو کشور‌های پیشرو باشیم.

شانه ساز درباره وضعیت ماسک و بحث صادرات ماسک، اظهار کرد: صادرات ماسک سه لایه هیچگاه آزاد نبوده است. زیرا ظرفیتمان در این حوزه متناسب با نیاز کشور است و بیشتر از نیاز کشور نیست، اجازه صادرات آن را ندادیم. صادرات ماسک N۹۵ قبلا آزاد بود، اما به دلیل وضعیتی که اکنون پیش آمده متوقف شده است.
 
 
منبع:تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->