تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

رد ادعای جنجانی درباره پایمال شدن خون شهدای منا

  • کد خبر: ۳۳۵۸
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
رد  ادعای جنجانی درباره پایمال شدن خون شهدای منا

«مرتضی رکن‌آبادی» برادر شهید رکن‌آبادی، دیپلمات سابق ایران در لبنان که جزو جان‌باختگان فاجعه منا بود، هم‌زمان با سالگرد آن حادثه و درحالی‌که ۸۸هزار ایرانی در حج حضور دارند، در برنامه تلویزیونی شبکه افق ادعای عجیبی کرد که به یکی از سوژه‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد. رکن‌آبادی مدعی شد اسناد و منابع موثقی دارد که نشان می‌دهد ایران برای باز شدن راه حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده است که در آن پذیرفته مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بوده‌اند. او گفته است: «واقعا تعجب‌آور است! مسئولان جمهوری اسلامی سال گذشته توافق‌نامه‌ای را در مذاکرات حج امضا کرده‌اند که بر اساس آن پذیرفته‌اند آنچه در منا اتفاق افتاد، مقصرش ایرانی‌ها بوده‌اند تا بتوانند راه حج را باز کنند. به این وسیله راه حج باز شد؛ یعنی روی خون شهدای منا پا گذاشته شد. اطلاع دقیقی دارم و اگر نیاز بود، حتما منبع را معرفی می‌کنم.» مرتضی رکن‌آبادی سال گذشته هم درباره نحوه شهادت و علت خارج شدن اعضای بدن شهید رکن‌آبادی از پیکرش ادعاهای جنجالی داشت. او در گفت‌وگو با روزنامه قانون گفته بود «بنده با کارشناسان امنیتی صحبت کردم. آن‌ها معتقد بودند به احتمال زیاد ایشان (شهید رکن‌آبادی) را ربوده‌اند و به او آمپول اعتراف زده‌اند و به این دلیل مغز ایشان را از بدن خارج کرده‌اند. درباره تخلیه بقیه اعضای بدن گفتند به احتمال زیاد او را با آمپول سمی شهید کرده‌اند و چون آثار آمپول‌ها در بدن می‌ماند، مغز و اعضا را از پیکر تخلیه کرده‌اند. درواقع می‌خواستند اثر انگشتشان را پاک کنند.» ادعاهــــای اخیر رکن‌آبادی بدون جواب نماند و خیلی زود حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین قاضی‌عسکر اظهارات مرتضی رکن‌آبادی را ادعایی نادرست خواند و گفت: تفاهم‌نامه حج موجود است و هرگز چنین چیزی در آن نیست.
قاضی‌عکسر، نماینده پیشین ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که پس از فاجعه منا و تعطیلی حج بر مذاکرات حج و به نتیجه رساندن آن نظارت مستقیم داشته، گفته است: «این یک دروغ مسلم است. نه نظام و نه مسئولان نظام هرگز حاضر نیستند عزتشان را با هیچ‌ چیزی معاوضه کنند. در این چند سال بحمدا... حج با عزت انجام شده است؛ دقیقا ضد آن چیزی که ایشان (رکن‌آبادی) اظهار کرده‌اند. در تفاهم‌نامه‌ حج ایران و عربستان دقیقا ذکر شده است که مسئله منا باید روشن شود و حقوق شهدا باید داده شود. آن‌ها (عربستان) هم آن را امضا کرده‌اند. ایشان (مرتضی رکن‌آبادی) در این‌باره فقط ادعا کرده است و هیچ‌گونه مدرک معتبری در اختیار ندارد. در تمام مذاکرات با وزیر حج عربستان و حتی امسال مسئله منا به‌جد پیگیری شده است. آن‌ها (عربستان) درباره مسجدالحرام اظهار می‌کنند که غرامت و دیه را پرداخت می‌کنند، ولی با کمال تأسف به دلیل تیرگی روابط، این پرداخت با مشکل مواجه شده است. دربــــاره حــــادثه منــا هم هنوز نگفته‌اند مقصر که بوده است، بلکه می‌گویند پرونده به نتیجه نهایی نرسیده و ما همیشه گله‌مند بوده‌ایم که چرا بعد از این چند سال که همه اسناد در اختیارشان قرار گرفته است، نظر نهایی را اعلام نمی‌کنند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->