انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چگونه آرایشگاه مردانه راه‌اندازی کنیم؟

  • کد خبر: ۳۳۶۳۰
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
  • ۲
چگونه آرایشگاه مردانه راه‌اندازی کنیم؟
در این قسمت از صفر تا صد به سراغ شغل آرایش و پیرایش مردانه رفتیم. چرا؟ چون خیلی از ما با دیدن مغازه‌های شلوغ آرایشگاه مردانه به این فکر افتاده‌ایم که به سراغ راه‌اندازی این شغل کم‌سرمایه برویم.
سراج‌الدین شاهرودی/ شهرآرانیوز؛ در این مطلب به سراغ شغل آرایش و پیرایش مردانه رفتیم. چرا؟ چون خیلی از ما با دیدن مغازه‌های شلوغ به این فکر افتاده‌ایم که به سراغ راه‌اندازی این شغل کم‌سرمایه برویم.


چطور مغازه‌ای بگیریم؟

آرایشگاه مردانه شغلی است که به مغازه‌ای خوب در مکانی راهبردی برای دیده‌شدن نیاز دارد. سعی کنید با مشورت از کارشناسان بهترین مکان را برای مغازه در نظر بگیرید. پس مشخص است که مغازه شما هرچه در خیابان‌های اصلی و شلوغ باشد، از نظر جذب مشتری گذری راحت‌تر هستید. برای هرکاری از جمله آرایشگری، خرید مغازه قطعا به سود شما خواهد بود.
حواستان باشد که در نزدیکی آرایشگاه دیگری مغازه باز نکنید، زیرا مشتری‌های آن محل به همان جا می‌روند و شما نمی‌توانید در جایی که آرایشگاه قدیمی‌تری وجود دارد، خوب رشد کنید.
متراژ مغازه به خودتان بستگی دارد که با چند صندلی بخواهید شروع کنید، اما نظر اهل فن این است که برای شروع و حتی ادامه این کار، تنهایی کارکردن بهتر است، یعنی یک صندلی و یک آرایشگر. پس اگر تصمیمی ندارید شاگرد یا شریکی استخدام کنید، متراژ زیادی را نمی‌خواهد اجاره کنید. با یک صندلی برقی برای اصلاح و ۲ صندلی انتظار مشتری کارتان راه می‌افتد. برای هر صندلی اصلاح حدود ۶ مترمربع فضا احتیاج است. تا یادمان نرفته است این را هم بگوییم که حداقل متراژ مغازه‌ای که اتحادیه قبول می‌کند ۱۸ متر است. از ملزومات مغازه آرایشگری داشتن کف‌شور، دست‌شور و سرشور است که برای گرفتن مجوز بهداشت حتما به آن احتیاج خواهید داشت.


مرحله صفر: از کجا شروع کنم؟

برای شروع حتما به مدرک و آموزش آرایشگری نیاز دارید. حتی اگر این حرفه را به‌صورت تجربی هم بلد هستید، ناچارید که مدرک معتبری داشته باشید و بدون مدرک نمی‌توانید پروانه کسب بگیرید. برای آموزش آرایشگری فقط کافی است به مرکز فنی‌وحرفه‌ای سر بزنید و از فهرست آموزشگاه‌های مجاز آرایش مردانه یکی را انتخاب و در آن ثبت‌نام کنید. مدرک آرایشگری هم مثل گواهی‌نامه رانندگی پایه ۲ و یک دارد.
شما در ابتدا باید دوره پایه ۲ را بگذرانید و در صورت قبولی در آزمون عملی و تئوری نهایی می‌توانید آرایشگاه مردانه تأسیس کنید. اگر به‌دنبال جذب مشتری بیشتر و نرخ‌نامه قیمت بالاتری هستید، باید یک پایه بالا بروید. یعنی اگر بخواهید از اتحادیه نرخ‌نامه پایه یک را -که در آن قیمت بخش‌های مختلف بالاتر است- بگیرید، باید مدرک پایه یک و مغازه‌ای با استاندارد‌های مشخص داشته باشید که در ادامه به آن بخش‌ها خواهیم پرداخت.
تا اینجای کار شما برای آموزش پایه ۲ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای پایه یک باید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنید. آموزش پایه ۲ حدود ۳ ماه وقت شما را می‌گیرد و کار‌های جالبی مثل کار با قیچی روی هوا و پاره‌نکردن بادکنک و از این دست تمرین‌ها را در پیش رو دارید. آموزش پایه ۲ از آموزش پایه یک آرایشگری به لحاظ زمان و هزینه مفصل‌تر است.


تجهیزات اولیه چی لازمه؟

برای آرایشگاهی ساده تجهیزات مختلف ریزودرشتی را احتیاج دارید که در این بخش به تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم:
 
 

صندلی اصلاح

صندلی برقی اصلاح که از ملزومات آرایشگاه است، الان از حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
 

ماشین‌اصلاح

ماشین‌اصلاح یا همان موزر خودمان از وسایل مهم آرایشگاه است. شما باید دستگاهی را بخرید که هم کیفیت مناسبی برای شما و مشتری داشته باشد و هم استهلاک کمی برای استفاده طولانی‌مدت داشته باشد. اگر می‌خواهید آرایشگاه درجه ۲ بزنید، کارتان با همان موزر‌های ۲ رنگ زرشکی و خاکستری نوستالژیک راه می‌افتد، اما اگر به‌دنبال آرایشگاهی مدرن هستید، باید سر کیسه را شل کنید. ماشین‌اصلاح‌های جدید و مدرن، هم صدای کمتری دارند و هم کار با آن‌ها راحت‌تر است و البته گران‌تر هستند.

قیچی

قیچی در آرایشگاه ۲ نوع است: قیچی کوتاهی و قیچی حجم‌زن. قیچی‌ها رده‌های قیمتی مختلفی دارند. قیمت قیچی‌ها از حدود ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است.

شانه

شانه فید و شانه کوتاه‌کردن هم ۲ نوع شانه‌ای است که آرایشگر‌ها استفاده می‌کنند و قیمت چندانی ندارد.

سشوار

سشوار هم از دستگاه‌های مهم آرایشگاه شماست که باید از برند خوب استفاده کنید. سشوار از ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان است و شما به‌عنوان آرایشگر برای خرید سشوار باید به حجم باد سشوار توجه کنید.

افزودنی‌های مو

مواد خوشبویی هستند که هنگام استفاده از آن‌ها مو‌های شما حالت و فرم دل‌خواه می‌گیرد. این مواد تنوع زیادی در نوع و برند دارند، مثل چسب مو و چسب مات، تافت، ژل ویژه خط‌گیری و ۲ فاز که برای سشوارکردن مو استفاده می‌شود. اتحادیه هزینه استفاده از این افزودنی‌ها را در همان پول اصلاح دیده است و شما برای استفاده از این افزودنی‌ها نباید پول اضافه‌ای از مشتری بگیرید.



و، اما مجوز!

برای گرفتن پروانه کسب آرایشگری از اتحادیه باید اجاره‌نامه یا سند مغازه خودتان را در اختیار اتحادیه قرار دهید. اتحادیه هم با بررسی مغازه شما و ارجاع آن به چند اداره مثل بهداشت و اماکن، استاندارد‌های لازم که پیش‌تر آن‌ها را خواندید، بررسی می‌کند و پروانه شما را می‌دهد. حق عضویت اتحادیه آرایشگران سالانه ۹۰ هزار تومان است.
برای بهداشت هم شما کلاس آموزشی ۱۰ جلسه‌ای و ۳ آزمایش بهداشت مثل آزمایش انگل و هپاتیت را باید بگذرانید. برای گرفتن نرخ‌نامه آرایشگاه درجه یک علاوه بر مدرک پایه یک آرایشگری باید تجهیزاتی در مغازه خود داشته باشید که به‌اصطلاح مغازه شما آرایشگاه پایه یک باشد و نرخ اصلاح شما بالاتر باشد.
تجهیزات لازم برای آرایشگاه درجه یک شامل دستگاه UV برای ضدعفونی شانه‌ها و ابزار -استفاده از دستمال حوله‌ای برای شست‌وشوی سر- استفاده از ماشین‌اصلاح‌های حرفه‌ای و مدرن و طراحی شیک و مدرن مغازه است که اتحادیه را مجاب می‌کند به شما نرخ‌نامه پایه یک بدهد که در هر بخش حدود ۳۰۰۰ تومان از نرخ‌نامه درجه ۲ گران‌تر است.


چند ترفند که باید جدی بگیرید!

 
 

پخش موسیقی مناسب

مشتری معمولا هنگام اصلاح باید چند دقیقه‌ای بیکار بنشیند و حتی از روزمره‌ترین کار ممکن که بررسی‌کردن گوشی باشد هم محروم می‌شود. پس پخش موسیقی می‌تواند برای چند دقیقه‌ای او را سرگرم کند.
اما حواستان باشد که داشتن تلویزیون خیلی به مذاق مشتری‌ها خوش نمی‌آید، چون فکر می‌کنند شما با روشن‌بودن تلویزیون حواستان به کارتان نیست و از این گذشته شاید برای دیدن تلویزیون بخواهند سرشان را تکان دهند که این هم باعث به هم ریختن تمرکز شما می‌شود.
شامپو همه‌کاره: برای شست‌وشوی سر بهتر است از شامپویی استفاده کنید که با بیشتر مو‌ها سازگار باشد، مثلا شامپو‌های ایرانی مولتی‌ویتامین که برای مو‌های معمولی و چرب است، می‌تواند گزینه مناسبی به لحاظ سازگاری با موی بیشتر مشتری‌ها و قیمت باشد.
 


شلوار جین بپوشید

اگر حس بد تیغ‌تیغ‌شدن بدنتان بعد از آرایش به‌دلیل ریزه‌مو‌هایی که به لباستان چسبیده است شما را اذیت می‌کند، این را بدانید که وقتی شما آرایشگر شوید، هر روز با این حس سروکار خواهید داشت. پس بهتر است برای اینکه کمتر مو به بدن شما برسد، از لباس‌هایی با پارچه‌های ضخیم مثل جین استفاده کنید. لباس‌های کارتان را هم باید مکرر بشویید، اما برای اینکه در این شست‌وشو‌ها کمتر آسیب ببیند، از سرکه استفاده کنید که از پوسیدگی لباس شما جلوگیری می‌کند.
 


ساعت شلوغی

شاید یکی از چالش‌های شما این باشد که ساعت‌کاری از چند تا چند باشد. باید این را بگوییم که ساعت‌کاری‌تان به محل مغازه و قشر مشتری‌ها بستگی دارد. مثلا اگر جایی باشید که مشتری‌هایتان بیشتر کارمند باشند، شب‌ها شلوغ‌تر است و برعکس اگر جایی باشید که بیشتر مشتری‌ها کاسب باشند، ظهر و عصر‌ها شلوغ است. مثلا در محدوده‌هایی مثل آزادشهر که همه نوع قشری هستند، هرچقدر باز باشید به نفعتان است، چون همیشه مشتری ثابت و حتی مشتری گذری هم دارید.
 


جوان‌تر‌ها را جذب کنید

معمولا مشتری اصلی آرایشگاه‌ها که خیلی هم برای مو‌های خود هزینه می‌کنند، قشر جوان هستند. برای جلب این مشتری‌ها باید اول مغازه شیک داشته باشید و اینکه مدل‌های متنوعی بلد باشید. نکته شایان توجه این است که اگر مشتری‌های ساده و سن بالا داشته باشید، جوان‌تر‌ها شاید رغبت نکنند که سمت شما بیایند، چون فکر می‌کنند شما آرایشگاه سنتی هستید. پس سعی کنید برای جلب نظر جوان‌ها مغازه خود را مدرن جلوه دهید.
 


صندلی اجاره‌ای

اگر حرفه آرایشگری را بلدید، اما پول راه‌اندازی یک مغازه را از صفر ندارید، می‌توانید در آرایشگاه‌هایی که سالنی هستند و چند صندلی دارند، یک صندلی اجاره کنید و درصدی از درآمد خود را به صاحب سالن بدهید. این کار باعث کسب تجربه شما هم می‌شود.
 


جابه‌جا نشوید

تغییر مکان آرایشگاه اصلا به صلاح نیست. شما با تغییر مکان مغازه خودتان حتی اگر به‌جای بهتری هم بروید، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۸۰ درصد مشتری‌های خود را از دست می‌دهید و این به‌دلیل گرفتاری مردم است که نمی‌خواهند اصلاح سر، وقت آنان را زیاد تلف کند.
 
 

سرطان ریه

استفاده از ماسک که الان در شرایط کرونا برای آرایشگر‌ها الزامی است، بهتر است همیشه باشد. آرایشگر‌ها مدام در معرض ریزه‌مو و مواد اسپری مو هستند که خطر ابتلا به سرطان ریه را در آن‌ها افرایش می‌دهد. واریس و دیسک کمر هم از جمله آسیب‌های بدنی است که شاید یک آرایشگر در ابتدا خیلی به آن توجه نکند، اما شما در طول کار آرایشگری شاید کیلومتر‌ها راه بروید و اصلا متوجه نشوید و در طولانی‌مدت پا‌ها و کمرتان دچار مشکل شود.
 


ورکشاپ بروید

برای اینکه آرایشگر حرفه‌ای شوید، حتما نیازی نیست که از طریق فنی‌وحرفه‌ای مدرک بگیرید. به‌ویژه به‌جای مدرک پایه یک می‌توانید به ورکشاپ‌های بین‌المللی که معمولا در تهران برگزار می‌شود بروید و با وقت کمتر کلی راهکار و مدل جدید بیاموزید و در عمل حرفه‌ای درجه یک شوید که مدرکتان در خارج از کشور هم اعتبار داشته باشد.
 



لیست قیمت

 

ماشین اصلاح

ماشین اصلاح سر و صورت بابیلیس: ۱ میلیون و ۷۴۷ هزارتومان

ماشین اصلاح سر و صورت وال دیزاینر بی سیم: ۳ میلیون و ۹۹۹ هزارتومان

ماشین اصلاح سر پرومکس: ۶۴۰ هزارتومان
 
 

صندلی آرایشگاه

یونیت آرایشگاهی برقی صنعت نواز مدل SN-۳۲۳۶: قیمت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان

صندلی برقی آرایشگاهی پویا صنعت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان
 


سشوار

سشوار حرفه‌ای پرومکس ۲۰۰۰ وات: ۷۸۸ هزارتومان

سشوار حرفه‌ای ساپر ۲ هزار وات: ۴۹۰ هزارتومان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
ممنون عالی بود خیلی بدردم خورد مطالب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
0
باسلام آیا داهی هست ک بدون کارت پایان خدمت مغازه بزنی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->