نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دختران سایپا به لیگ برتر فوتبال نزدیک شدند

  • کد خبر: ۳۳۶۶
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
  • ۱
دختران سایپا به لیگ برتر فوتبال نزدیک شدند
پایان مرحله نخست لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان کشور با مشخص‌شدن ۴ تیم برتر

مژده رنگیان - تیم فوتبال دختران سایپا مشهد موفق شدند به مرحله نهایی لیگ دسته‌یک کشور صعود کرده و خود را برای صعود به لیگ برتر آماده کنند.
مرحله نخست لیگ دسته‌یک فوتبال زنان، امسال در 3 شهر با حضور 10تیم به‌صورت هم‌زمان پیگیری شد که از گروه‌یک، 2 تیم و از گروه2و3 هر کدام یک تیم به مرحله نهایی صعود کردند تا درنهایت هفته آینده از میان این 4 تیم برگزیده، 2 تیم اول و دوم به لیگ برتر صعود کنند.
در گروه‌یک 4 تیم آویسا خوزستان، جندی‌شاپور دزفول، ملی‌پوشان شهرکرد و شاهین کرمان به میزبانی شهرکرد به میدان رفتند. آویسا خوزستان امسال یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بوده و در ترکیب خود از چند چهره لیگ‌برتری همچون فروغ موری، سارا ظهرابی‌نیا، فاطمه عزیزی و رقیه شهبازی بهره‌مند است. این تیم با 2 پیروزی پرگل خود مقابل دزفول و شهرکرد به مرحله نهایی صعود کرد. نکته جالب تصمیم شاهین کرمان بود که در دیدار سوم از رویارویی با شاگردان فروزان سلیمانی خودداری کردند و سومین پیروزی نیز برای آن‌ها به ثبت رسید. دومین تیم صعودکننده، جندی‌شاپور دزفول بود.
گروه2 نیز در تهران با حضور 3 تیم نجف‌آباد اصفهان، البرز و افراز تهران پیگیری شد. نجف‌آباد باوجود اینکه در گروه خود مدعی صعود به مرحله بعدی بود، حریف افراز تهران نشد و افراز راهی مرحله نهایی شد.

 

جشنواره گل نارنجی‌پوشان در لیگ
اما در گروه3، خراسانی‌ها در بجنورد به‌مصاف یکدیگر رفتند؛ سرخ‌پوشان اترک، پارس نواب مشهد و سایپا مشهد. درحالی امسال لیگ دسته‌یک بانوان برگزار شد که در سال‌های قبل خراسان هیچ نماینده‌ای در فوتبال لیگی کشور نداشته است و امسال در کمال تعجب و البته خوش‌حالی، 2 تیم همشهری از مشهد وارد مسابقات شدند.
در روز اول بازی‌ها، پارس نواب مقابل سرخ‌پوشان اترک نتوانست موفق حاضر شود و 4بر0 شکست را پذیرفت؛ درحالی‌که دختران سایپا از روی سکوها بازی حریف روز آینده خود را تماشا می‌کردند تا بتوانند خود را برای مقابله با تیمی که شناختی از آن نداشتند، آماده کنند.
روز دوم نارنجی‌پوشان سایپا برای اولین‌بار درحالی به میدان رفت که پارس نواب با لباس دوم خود که به رنگ آبی بود، در زمین حاضر شده بود. باوجود سرعت زیاد باد در زمین طی این چند روز، دختران سایپا جشنواره گل را به نمایش گذاشتند و بیشترین تعداد گل این مسابقات را به ثمر رساندند. این دیدار درحالی 11بر0 به پایان رسید که گل‌های این دیدار را شبنم بهشت با 5 گل، افسانه چترنور با 3 گل، فاطمه عباسی، سارا دیدار و مریم ایزدپناه هرکدام یک گل به ثمر رساندند.
روز سوم، کار برای سایپا مشهد از سرخ‌پوشان اترک آسان‌تر بود. آن‌ها حتی با یک تساوی هم می‌توانستند راهی مرحله بعد شوند؛ اما اترکی‌ها نیاز صددرصدی به پیروزی داشتند. دوشنبه نیز وزش باد شدید کار فوتبالیست‌ها را کمی سخت کرده بود؛ اما مشهدی‌ها در بازی دوم خود نیز جشنواره گل خود را به راه انداختند و 8بر2 قاطعانه به پیروزی رسیدند و به‌عنوان سرگروه راهی مرحله نهایی شدند. در این بازی نیز شبنم بهشت 3 گل، افسانه چترنور 2 گل و مریم ایزدپناه، نسترن محمدخانی و الهه افشاردوست هرکدام یک گل برای سایپا گل‌زنی کردند.

 

کمک بزرگ باتجربه‌ها
سایپا در این مسابقات با هدف صعود به لیگ برتر، به‌جز بازیکنان بومی از بازیکنان خارج از استان نیز بهره‌مند شده است که توانستند در این مرحله کمک بزرگی به تیم دختران مشهد باشند و 15 گل را برای این تیم به ثمر رساندند. شبنم بهشت، اسما اباذری و افسانه چترنور، بازیکنان تیم شهرداری سیرجان در لیگ برتر هستند و مریم ایزدپناه نیز به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم پیوست. یک بازیکن لیگ‌برتری مشهدی نیز در این جمع حضور دارد؛ سمیرا رستمی، دروازه‌بان تیم ملوان بندرانزلی در لیگ برتر. دیگربازیکنان بومی این تیم فاطمه عباسی، نسرین واعظی، عاطفه کاشف‌نیا، نفیسه و نسترن محمدخانی، سارا دیدار، الهه افشاردوست، زهرا شاه‌مردان، مریم حسینی، سمانه فرجی، شرمین افخمی، فاطمه محمدی و آناهیتا زینلی هستند.
پیش‌از‌این قرار بود شادی مهینی، سرمربی تیم ملی جوانان، دختران استان را در این مسابقات همراهی کند و تا پای قرارداد نیز رفت؛ اما به‌دلیل داشتن مسئولیت المپیاد رده‌های پایه کشور این موضوع منتفی شد و حسن‌زاده، از مربیان تهرانی، که سابقه هدایت تیم ملی و استقلال تهران را در کارنامه دارد، بازیکنان را در این رقابت‌ها هدایت کرد.

 

تقویت سایپا با جذب چند بازیکن دیگر
حالا زینلی، مدیر باشگاه سایپا، درباره حضور تیمش در جمع 4 تیم برتر کشور و شانس صعود به لیگ برتر می‌گوید: پیش‌از‌این اعلام شده بود که 25مردادماه مرحله نهایی در تهران برگزار می‌شود که گویا این زمان به تعویق افتاده است و احتمالا با دوسه روز تأخیر برگزار شود؛ اما هنوز شهر میزبان اعلام نشده است.
او ادامه داد: در مشهد چند جلسه تمرین خواهیم داشت و در این مدت باید برای تقویت تیم و چند پست مدنظر، بازیکن جذب کنیم. ظرفیت 2 بازیکن لیگ‌برتری داریم و از بازیکنان مشهدی هم یکی‌دو بازیکن دیگر در کنار خودمان در مرحله نهایی خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هستی خوش امد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
1
هستی خوش امد هستم برای فوتبال نظر میدم من یکی از بازیکنان تیم سایپا هستم بعضی از بچه ها رو میشناسم فاطمه عباسی مربی ما هست که بالا گل زده و از دوستانم فاطمه مربی نه یکی دیگه و اناهیتا و افسانه و سنا ووشرمین وسرکار خانوم میرزی رو هم میشناسم و اقای زینعلی و تیمم رو تشویق میکنم و امید وارم همیشه پیروز باشیم قدم قدم به سقف ارزو ها
تیم سایپا مشهد بانوان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->