نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دولت بخش خصوصی را آزاد بگذارد

  • کد خبر: ۳۳۷۶۴
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
دولت بخش خصوصی را آزاد بگذارد
تأکید رئیس انجمن مراکز کارآفرینی استان بر ضرورت اعتمادسازی بین دولت و بخش خصوصی
ملیحه فلاح/ شهرآرانیوز - «اعتمادسازی تنها راه خراب کردن دیوار به وجود آمده بین بخش خصوصی و دولت است. اکنون در حال ایجاد کلونی‌هایی هستیم که از طریق ایجاد انگیزه، آموزش، حمایت و به‌وجود آوردن بستر‌های مناسب برای افراد نوآور، بتوانیم یک ایده خام را به یک ایده بازارپذیر تبدیل کنیم. دولت می‌تواند با حمایت از بخش خصوصی، اعتمادسازی و به دنبال آن ایجاد انگیزه کند تا به تدریج این دیوار فرو بریزد. دولت باید در کنار نظارت دقیق و حمایت، بخش خصوصی را آزاد بگذارد تا بتواند کار خود را انجام دهد.» این بخشی از سخنان رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی خراسان رضوی در سومین جلسه عصرانه کارآفرینی در دفتر معین اقتصادی شهرستان مشهد بود.

به گفته محمود جانی‌درمیان اکنون ما در لابه‌لای سنت و مدرنیته قرار گرفته‌ایم و هر روز عده‌ای به علت جایگزینی فناوری از کسب‌وکار‌های سنتی خارج و به جمعیت بیکاران اضافه می‌شوند. حالا این را به زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که هرروز به ظرف متقاضیان اشتغال افزوده می‌شوند اضافه کنید. اگر در این افراد انگیزه در راستای نوآوری و کارآفرینی ایجاد نکنیم، به‌مرور بر تعداد بیکاران متقاضی اشتغال افزوده می‌شود و شکست خواهیم خورد.

او که به عنوان رئیس کانون انجمن‌های مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور نیز فعالیت دارد در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم از فضای سنتی به مدرنیته برسیم، باید به موازات تغییر تفکر، بستر را نیز آماده کنیم گفت: اگر دولت در جایگاه تسهیلگر از کارآفرین‌ها حمایت کند، در این عرصه موفق خواهیم شد. تسهیلگری به معنی پرداخت وام و تسهیلات نقدی نیست. اگر بستر برای کارآفرین آماده باشد، به تدریج همه سرمایه‌های خرد و کلان به سمت آن‌ها خواهد رفت.

جانی‌درمیان با بیان اینکه اگر به یک ایده خوب نگاه بازاری نداشته باشیم، شکست خواهیم خورد افزود: اکنون در تلاشیم کلونی‌هایی را در داخل شهر راه‌اندازی کنیم تا از طریق ایجاد انگیزه، آموزش، حمایت و ایجاد بستر‌های مناسب برای افراد نوآور، یک ایده خام به یک ایده بازارپذیر تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه نکته مهمی که به دنبال اجرای مثلث اقتصادی به وجود آمد جمع‌آوری و تجمع اطلاعات است اظهار کرد: از این طریق می‌توانیم ظرفیت‌ها را به درستی شناسایی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم. همچنین پیش از این در نگاه بیرونی هیچ‌گاه هم‌گرایی در استان خراسان رضوی دیده نمی‌شد، اما این هم‌گرایی از زمان فعالیت استاندار فعلی حتی بین دستگاه‌های نامرتبط نیز به وجود آمده است.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->