بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است
سرخط خبرها

بیژن زنگنه: لحظه‌ای توقف جایز نیست | میدان‌های نفتی و گازی مشترک ایران تا پایان دولت به سامان می‌رسند

  • کد خبر: ۳۳۸۱۲
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
بیژن زنگنه: لحظه‌ای توقف جایز نیست | میدان‌های نفتی و گازی مشترک ایران تا پایان دولت به سامان می‌رسند
وزیر نفت با تأکید بر اینکه قرار نیست جلوی تحریم‌ها تسلیم شویم و هیچ وقت هم تسلیم نخواهیم شد، گفت: باید تولیدات خود را با توجه به تحریم‌های ظالمانه افزایش دهیم، این در حالی است تحریم‌های غرب مانع از ورود فناوری و سرمایه شرکت‌های بین‌المللی به عرصه توسعه صنعت نفت شده است، اما لحظه‌ای توقف جایز نیست و باید توسعه را با تکیه حداکثری بر توان داخلی ادامه داد.
به گزارش شهرآرانیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد میدان نفتی یاران که صبح روزشنبه ۲۱ تیر برگزار شد، گفت: قرار نیست جلوی تحریم‌ها تسلیم شویم و هیچ وقت هم تسلیم نخواهیم شد، به طوری که میدان‌های مشترک برای ما یک ضرورت است و باید به آن‌ها توجه ویژه کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه همه میدان‌های نفتی و گازی مشترک ایران تا پایان این دولت به سامان می‌رسند، گفت: امروز روز خوبی برای صنعت نفت ایران است که قراردادی را برای تکمیل توسعه یک میدان مرزی و مشترک امضا می‌کنیم.

تولید مواد اولیه کلیه ضدعفونی‌کننده‌ها در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها
 

او اضافه کرد: مردم ما به دلیل تحریم و همین‌طور شیوع کرونا، شرایط سختی را می‌گذرانند. ما در صنعت نفت تلاش می‌کنیم برای بهبود این وضع کمک کنیم. مواد اولیه کلیه شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها تولید می‌شود و دستور داده‌ایم تولید این مواد در اولویت تولید قرار گیرند.

زنگنه ادامه داد: مطلب مهم دیگر، اشتغال مردم است. درست است تولید ما امروز به دلیل تحریم‌ها کم است، اما باید ظرفیت را بالا ببریم که هر زمان لازم شد سهم‌مان را احیا کنیم. ما در هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شویم. ظرفیت‌سازی کاری استراتژیک در صنعت نفت است.

امسال و سال آینده ۲ پالایشگاه تکمیل می‌شوند
 

او بیان کرد: میادین مشترک همیشه برای ما یک ضرورت و اصل بوده است. خوشبختانه امروز در ۲۷ فاز پارس جنوبی برداشت داریم و دو فاز باقی مانده است. ۲ پالایشگاه باقی‌مانده، امسال و سال آینده تکمیل می‌شوند.

زنگنه افزود: قرارداد بلال بسته شده است و فروزان هم تعیین تکلیف می‌شود. همه میادین مشارک نفت و گاز کشور تا پایان این دولت به سامان می‌رسد.

وزیر نفت بیان کرد: قرارداد‌های IPC نوعی جدید از قرارداد‌های بیع متقابل است که بهره‌برداری هم در آن دیده شده است و پاداش پیمانکار منوط به تولید است. هر کار جدیدی با مخالفت روبه‌رو می‌شود همان‌طور که زمانی با قرارداد‌های بیع متقابل مخالفت می‌شد. امروز از همه انواع قرارداد‌ها استقبال می‌کنیم.

زنگنه گفت: مسائل نفت ایران را نمی‌توان با روش‌های صدسال قبل اداره کرد، امروز در همه دنیا از طریق شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی کار پیش می‌رود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی را ایجاد کنیم.

او ادامه داد: انتخاب شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی البته با تساهل و تسامح همراه بود که با توجه به ظرفیت‌های کشور اجتناب‌ناپذیر بوده است.

وزیر نفت بیان کرد: قرارداد‌هایی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت را در قالب EPC/EPD دنبال می‌کنیم که بالای ۶ میلیارد دلار مصوبه از شورای اقتصاد گرفتیم که این اعتبارات را از بازار سرمایه تامین می‌کنیم.

در قرارداد یاران؛ تمام هزینه‌های سرمایه‌ای را باید شرکت نفت و گاز پرشیا تامین کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->