«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

پیاده‌رو‌های هوشمند برای شهر‌های هوشمند

  • کد خبر: ۳۳۸۵۳
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
پیاده‌رو‌های هوشمند برای شهر‌های هوشمند
در این مطلب می‌خواهیم به طرف دیگر سکه ترافیک شهری یعنی عابران پیاده و استفاده از راهکارهای هوشمند بپردازیم. آمار‌ها نشان می‌دهند با وجود توسعه فناوری‌ها و افزایش سطح ایمنی راه‌ها و خودروها، سال ٢٠١٩ دست‌کم در ایالات متحده با بیش از ۶۵٠٠ جان‌باخته، یکی از مرگبارترین سال‌ها برای عابران پیاده بوده است.
عادل نجفی/ شهرآرانیوز - تاکنون درباره مخاطرات وسایل حمل‌و‌نقل و تامین ایمنی برای شهروندان و سرنشینان آن‌ها مطالب متنوعی ارائه شده است. در این مطلب می‌خواهیم به طرف دیگر سکه ترافیک شهری یعنی عابران پیاده بپردازیم. آمار‌ها نشان می‌دهند با وجود توسعه فناوری‌ها و افزایش سطح ایمنی راه‌ها و خودروها، سال ٢٠١٩ دست‌کم در ایالات متحده با بیش از ۶۵٠٠ جان‌باخته، یکی از مرگبارترین سال‌ها برای عابران پیاده بوده است.
افزایش نگران‌کننده و تدریجی آمار تلفات در میان عابران پیاده مقامات را به فکر فعال‌سازی برنامه‌هایی با عنوان «چشم‌انداز صفر» انداخته است تا شهرداران و نیرو‌های راهور نحوه تعامل خودرو‌ها و شهروندان در سطح معابر را بازنگری جدی کنند. اگرچه افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی نقش بسزایی در این آمار‌ها دارند، تامین ایمنی عابران پیاده مسئله‌ای است که این روز‌ها مدیران شهری کمتر به آن پرداخته‌اند.


قدم می‌زنم، پس هستم
شاید یکی از اشتباه‌ترین راهبرد‌ها که در ۲ دهه گذشته برای حل مشکلات عابران پیاده در نظر گرفته شده بود، توسعه خدمات حمل‌و‌نقل عمومی و افزایش دسترسی‌پذیری شهروندان به استفاده از خودرو‌های شخصی بوده است، روندی که موجب ترافیک، آلودگی و در نتیجه نارضایتی شهرنشینان شده است؛ بنابراین همان‌طور که ماهی‌ها نیازمند شنا و پرندگان نیازمند پرواز هستند، ما انسان‌ها نیز به قدم زدن نیازمندیم، نه برای بقا که برای شادمانی! تعریض معابر و افزایش دسترسی‌پذیری خیابان‌ها برای حجم فزاینده خودرو‌هایی که در سراسر دنیا راهی خیابان‌ها می‌شوند، مانند آن است که بخواهید مشکل چاقی را با باز کردن کمربند حل کنید. پس به جای پاک کردن صورت مسئله، به سراغ راهکار‌های هوشمند برای شهر‌های هوشمند آینده بروید.


لندن، تقاطع هوشمند مجهز به LED
معمولا تقاطع‌ها و خیابان‌هایی که از عرض آن‌ها عبور می‌کنیم، خط‌کشی‌های دائمی دارند، البته اگر پاک نشده باشند! اکنون در لندن با استفاده از کف‌پوش‌های LED و حسگر‌ها در ۲ سوی معبر نسبت به تردد پیاده‌ها، دوچرخه‌سواران و خودرو‌ها به راننده‌ها برای تردد یا توقف هشدار می‌دهند! حتی اگر کودکی ناگهانی وارد معبر شود، محدوده به طور کامل قرمز می‌شود و همه موظف به توقف هستند. پیاده راه اگر عابرپیاده‌ای نباشد محو می‌شود و اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، به عرضی که آن‌ها از معبر اشغال می‌کنند عریض می‌شود.


دوبی، سیگنال هوشمند عابران پیاده
مقامات حمل‌و‌نقل دوبی حسگر‌های مکانی را به زمین و چراغ راهنمایی و رانندگی متصل کرده‌اند. این حسگر‌ها وظیفه محاسبه تعداد نفرات ایستاده در پیاده‌رو و زمان مورد نیاز آن‌ها برای عبور از عرض معبر برای تنظیم زمان چراغ قرمز را دارد. البته این زمان با توجه به وضعیت ترافیک خودرو‌ها تطبیق داده می‌شود.


کالیفرنیا، نظارت بر ترافیک با چراغ‌های روشنایی معابر
چراغ‌های روشنایی معابر در شهر‌های هوشمند دیگر تنها وظیفه روشنایی بخشی را برعهده ندارند. آن‌ها به عنوان چشم و گوش شهر‌های هوشمند هم از حیث بهینه‌سازی مصرف انرژی بهبود یافته‌اند و هم از حیث ایمنی بر وقوع جرائم و تضمین امنیت عابران پیاده کمک می‌کنند. مقامات ترافیکی شهر سن‌دیگو با تجهیز چراغ‌های روشنایی به دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌ها و معابر پرترافیک این شهر، پارکینگ‌های خالی را به رانندگان نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین تخلفات را به ماموران گزارش و با ارسال هشدار‌های ترافیکی در زمان اوج ترافیک، بار ترافیک و به دنبال آن خطر تصادفات و سوانح را برای عابران پیاده به حداقل می‌رسانند. داده‌های جمع‌آوری‌شده نه‌تن‌ها به عابران پیاده در انتخاب خلوت‌ترین مسیر‌ها برای پیاده‌روی کمک می‌کند بلکه می‌تواند به توان‌یابان برای عبور از عرض معابر نیز کمک کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->