سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نوبخت: پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ تا قبل از مهر پرداخت می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۸۹۶
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
  • ۱
نوبخت: پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ تا قبل از مهر پرداخت می‌شود
محمد باقر نوبخت: در سال جاری بودجه تخصیص داده‌شده برای آموزش‌و‌پرورش به طور کامل و حتی بیش از اعتبار پرداخت می‌شود و پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی نیز تا قبل از مهرماه صورت می‌گیرد.

به گزارش شهرآرا نیوز؛ محمد باقر نوبخت در اولین برنامه گفتگو بر مدار تحول و بهبود یادگیری که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و مدیران کل استانی و روسای۷۶۰  گانه مناطق آموزش‌وپرورش سراسر کشور و در فضای مجازی بر بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات مالی خیلی بیشتر از آن است که ما تصور می‌کردیم لذا ما در شرایطی بسیار سخت مالی نسبت به گذشته به سر می‌بریم.

معاون رئیس جمهوری افزود: از سال۱۳۹۰ تا ابتدای سال ۱۳۹۹ درآمدهای ارزی ما از ۱۰۹میلیارد دلار ناشی از فروش نفت به کمتر از ۹میلیارد دلار، یعنی به ۸,۹  دهم میلیارد دلار تقلیل یافت. لذا در این شرایط قرار است دولت همچنان به سمت اهدافش گام بردارد.

وی افزود: هرچند۵۷۰ هزار میلیارد تومان برای درآمدهای بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است، اما عدم فروش نفت، شرایط رکود ناشی از کرونا و عدم دریافت مالیات از مشاغل آسیب دیده در دوره کرونایی در سه ماه اول سال، در این مسیر مشکلاتی ایجاد کرده است لذا اداره کشور در این شرایط با استفاده از تجارب گذشته هنر است و گرنه در شرایط عادی اداره کردن کشور کارسختی نخواهد بود.

برای پرداخت تا ۱۱۰درصد بودجه آموزش وپرورش در سال جاری آماده کرده‌ایم

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: چنانکه وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد، هرساله نه تنها۱۰۰درصد بلکه بیش از۱۰۰درصد اعتبارات آموزش و پرورش را تخصیص می‌دهیم لذا امسال هم با همه سختی‌ها به همین روش پیش می‌رویم آنچه برای افزایش اعتبارات آموزش و پرورش و حقوق فرهنگیان صورت گرفت در راستای سیاست‌های دولت بود و معتقدیم درست است که جهش قابل توجهی از سال ۹۲تا به امروز هم در اعتبارات آموزش و پرورش و هم در پرداخت‌ها به معلمان صورت گرفته است این به معنی ادای حق بایسته فرهنگیان نیست و باز فاصله داریم اما نشان از این است که اراده دولت و سیاست دولت به جهت اهمیت این بخش  در این است که در این مسیر گام بردارد.

وی افزود: در سال جاری نیز با وجود همه سختی‌ها، نه تنها پرداخت‌های آموزش و پرورش به صورت کامل بلکه بیش از اعتبار پیش بینی شده تخصیص داده خواهد شد و ما خودمان را برای پرداخت بیش از ۱۰۰و تا ۱۱۰درصد آماده کردیم و شما می‌توانید روی این موضوع برنامه‌ریزی کنید وعلت بیان این مساله نیز همین برنامه‌ریزی است و این در حالی است که قرار است بودجه پیش بینی شده برای سایر بخش‌ها،  ۲۰درصد تقلیل پیدا کند.

نوبخت ادامه داد: ما مقید هستیم و فرهنگیان نیز مطلع باشند به یاری خدا قبل از مهرماه سال جاری پاداش بازنشستگان سال ۹۸را تسویه خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: ما باید این نهضت ارزشمند مدرسه‌سازی را که در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آغاز شد با استفاده از منابع افراد خیر به صورت پرشتاب ادامه و به وضعیت فضاهای آموزشی سامان دهیم لذا سیاست دولت این است که نه تنها آنچه مربوط به اعتبارات طرح‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش است، را کامل پرداخت کند بلکه آن بخشی هم که به سهم دولت برای مشارکت با خیرین مربوط می‌شود صدرصد انجام دهد و این در ادامه سیاست‌های گذشته ماست و سیاست ما این بود که هرچه می‌توانیم در این زمینه تشریک مساعی داشته باشیم به همین جهت اعتبارات حدود۴۰میلیارد تومان امروز به حدود۲۳۵۰میلیارد تومان تبدیل شده است و ما مباهات می‌کنیم و پا به پای خیرین حرکت می‌کنیم.

نوبخت با بیان اینکه معلمان مسئولیت سنگین تعلیم و تربیت کشور را بر عهده دارند و هر کاری برای معلمان کنیم کوچک است، ادامه داد: کسی که در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت، باید همه برنامه‌ها را به پیش ببرد معلم است لذا اگر معلم موفق باشد آموزش و پرورش موفق است و آموزش و پرورش زمانی موفق است که معلم با تمام شرایط خوب دانش آموز تربیت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: اگر معلم مهارت لازم را نداشته باشد حتی اگر مشکلات مالی هم نداشته باشد نمی‌تواند معلم موفقی باشد لذا معلم باید خود دارای ویژگی‌های مطلوب باشد تا دانش آموزان شایسته‌ای تربیت کند.

وی تربیت معلمان شایسته را از وظایف دانشگاه فرهنگیان برشمرد و در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است کارگروهی در آموزش و پرورش با هدف مساعدت در تنظیم بودجه سال آینده نیز تشکیل شود.

منبع: ایرنا

 

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
دیگه بی ارزش شده این‌پاداش واقعا ظلم است اگه پاداش پایام‌خدمت به مبلغ همون سال پپیش پرداخت شود که با پاداش نتونیم یه ماشین بخریم واقعا متاسفام برا همچین دولتی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->