جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

راهنمای خرید جک J4 و بررسی مشخصات کامل آن

  • کد خبر: ۳۳۸۹۷
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
  • ۱
راهنمای خرید  جک J4 و بررسی مشخصات کامل آن
نام اصلی این خودرو در بازار‌های جهان بخصوص کشور چین Heyue A۳۰ است، ولی بعد‌ها نام آن به جک J4 یا JAC J4 تغییر یافت. جک J۴ یک سدان خانوادگی که طراحی آن توسط جیانهایوی طراح و شخصی که پلت فرم نسل دوم JAC برای خودرو‌های جمع و جور طراحی کرد طراحی شده است. جک J۴ دقیقا چیزی بین جک J5 و جک J3 است برای نیاز‌های متفاوت.
 به گزارش شهرآرانیوز، چند سالی است که سگمنت سدان‌های کوچک شهری در کشورمان به محدوده نسبتا پر رفت و آمد تبدیل شده است. خودرو‌های مختلفی در این مسیر رفت و آمد می‌کنند که از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به محصولاتی نظیر بسترن B۳۰،  ام جی ۳۶۰،  راین V۵،  بی وای دی F۳ و انواع مشتقات سمند پژو و برلیانس اشاره نمود.

مدت نسبتا قابل توجهی می‌شود که بازار ایران میزبان مهمان جدیدی است که طبق انتظار، از شرق دور و کشور پهناور چین به سرزمین ایرانیان راه پیدا کرده است. این محصول جدید جِی اِی سی (جک) j۴ نام دارد.
 

راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

 
نام اصلی این خودرو در بازار‌های جهان بخصوص کشور چین Heyue A۳۰ است، ولی بعد‌ها نام آن به جک J۴ یا JAC J۴  تغییر یافت. جک J۴ یک سودان خانوادگی که طراحی آن توسط جیانهایوی طراح و شخصی که پلت فرم نسل دوم JAC برای خودرو‌های جمع و جور طراحی کرد، طراحی شده است.

از مهمترین محصولات وارد شده کرمان موتور، می‌توان به سواری J۵ اشاره کرد که در زمان ورود، ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین خودروی اتوماتیک در بازار بود و فروش قابل توجهی را هم تجربه کرد.

پس از گذشت چندین سال از حضور برند Jac در کشورمان، احتمال قریب به یقین نام کمپانی جی‌ای سی به گوش شما آشناست. این شرکت در ایران با نام جک شناخته می‌شود و تاکنون محصولات محبوبی نظیر جک S۵ و جک J۵ را در ایران عرضه نموده است.  جک S۳ نیز یکی دیگر از محصولات کمپانی جک است که در ایران حضور یافته است.

جک j۵ خودرویی سدان است که به عنوان اولین محصول سواری جک وارد کشور شد و پس از مدتی توانست تا حدی تصور نامطلوب عمومی نسبت به خودرو‌های چینی را دستخوش تغییر نماید.

حضور تقریبا موفق سدان جک جی ۵ در ایران موجب تداوم حضور برند چینی جی‌ای سی در عرصه خودرو‌های سواری کشور شد. این موفقیت با عرضه مدل‌های S۵ ادامه یافت و در همین راستا شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی کمپانی جی‌ای سی در ایران، تصمیم حضور پرقدرت‌تر در میدان خودرو‌های سدان شهری گرفت.

در این راستا کرمان موتور سدان کوچک جک j۴ را به سبد محصولات خود اضافه نموده و تا با توجه به سابقه خوبی که نام جک در بین مشتریان ایرانی از خود به وجود آورده است، بتواند تجربه موفقی را با جی ۴ به ثبت برساند.
 

راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

اگر مایلید تا اطلاعات کامل‌تری از جک جی ۴ به چنگ آورید، در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا از جنبه‌های مختلف ظاهری و باطنی این خودرو آگاه شوید.
 


طراحی ظاهری و بدنه جک جی ۴

 
راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

در نگاه اول، نمای ظاهری جک جی ۴ به اندازه برادر بزرگتر خود یعنی مدل جی ۵ چندان جذاب، هماهنگ و زیبا به نظر نمی‌رسد. شاید شما هم مانند نگارنده در همان لحظات اولیه دیدار با جک جی ۴، به یاد هیوندای اکسنت به ویژه در نمای جانبی، افتاده باشید.

اگرچه هیچگونه شواهدی دال بر الگوبرداری از روی دست طراحان اکسنت فعلا در دسترس نیست. نمای روبه روی این خودرو از چراغ‌های برجسته با سایز مناسب و طراحی نسبتا ساده بهره می‌برد. گرافیک داخلی چراغ‌ها نیز حرفی برای گفتن نداشته و کاملا اقتصادی طراحی شده است.

فضای بین دو چراغ اصلی را جلوپنجره‌ای ذوزنقه فرم که مزین به نماد ستاره جک و سه نوار کرومی‌ست، پر نموده است. همچنین جای خالی چراغ‌های روشنایی در روز (دیلایت) کاملا در چهره جک جی ۴ احساس می‌شود.


راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

محدوده مشکی رنگ نیمه پایینی سپر جلو شامل یک مجرای ورودی هوا با زمینه توری شکل است که توسط حاشیه‌های کرومی نسبت به جایگاه مه شکن‌ها، هایلایت شده است. در دو گوشه پایینی سپر نیز چراغ‌های دایره‌ای شکل مه‌شکن در جایگاه‌های مذکور جا خوش کرده‌اند.

خطوط حجمی زیادی در نمای روبرو به چشم نمی‌خورد؛ یک جفت از این خطوط در ادامه ستون‌های A بر روی درب کاپوت تا دو طرف جلو پنجره تداوم یافته‌اند. همچنین یک جفت چین خوردگی حجمی دیگر نیز از زیر چراغ‌های جلو به صورت قوس‌دار تا دو طرف مجرای ورودی هوا در ناحیه مشکی سپر امتداد داده شده‌اند.

در کل نمای روبروی جک j۴ بسیار ساده طراحی شده و می‌شود گفت که این خودرو آینه تمام نمای یک اتومبیل کوچک اقتصادی است.

همانطور که از ظواهر امر پیداست، قاعدتا نباید انتظار یک طراحی ظاهری هیجان انگیز از جک جی ۴ داشته باشید. نمای جانبی جک جی ۴ هم از این اصل مستثنی نیست. فریم پنجره‌ها تا حد ممکن طراحی ساده‌ای داشته و سطح زیرین آن‌ها به منظور افزایش جذابیت بصری به رنگ کروم در آمده است.

همچنین وجود یک لچکی در انتهای قاب شیشه‌های جانبی، از دیگر نکات قابل ذکر نمای کناری جک جی ۴ است. به جهت کاهش سادگی نمای کناری جک جی ۴ و افزایش حس جسارت در این بخش، یک خط شانه‌ای حجمی از انتهای چراغ عقب و در راستای دستگیره درب‌ها تا حوالی گلگیر جلو تداوم یافته است.


راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

یک حجم منفی نیز در قسمت زیرین درب‌ها قابل مشاهده است که به طور کلی، تا حدی نمای کناری جک جی ۴ را از سادگی بیش از حد خارج نموده‌اند. سایز رینگ‌ها و چرخ‌ها تقریبا متناسب با ابعاد کلی بدنه این سدان کوچک است. همچنین آینه‌های جانبی نیز به چراغ راهنما مجهز شده و به صورت برقی قابل تا شدن هستند.

نمای پشت j۴ در مقایسه با چهره این خودرو از اِلمان‌های طراحی ساده‌تری برخوردار شده و حرفی چندانی برای گفتن ندارد. چراغ‌ها دارای فرم بیضی گونه هستند و توسط یک نوار کرومی در روی درب صندوق عقب به یکدیگر متصل شده‌اند.
 

راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

سایز دهانه درب صندوق عقب کمی کوچک به نظر رسیده و ممکن است هنگام جا دادن لوازم حجیم اندکی دردسرساز باشد. همچنین دو چراغ مه شکن قرمز رنگ نیز در بخش تحتانی-کناری سپر عقب خودنمایی می‌کنند.

به طور کلی، همان گونه که از یک سدان کوچک اقتصادی انتظار داریم، طراحی ظاهری جک جی ۴ قطعا آنچنان هیجان انگیز و دلربا نیست، اما می‌تواند حداقل نیاز‌های زیبایی شناختی مشتریان و خانواده‌های ایرانی را برطرف نماید.



راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴ 

طراحی داخلی و کابین جک جی ۴


با ورود به کابین جک جی ۴، شاهد یک محیط به نسبت متقاعد کننده هستیم. طراحی کلی داشبورد همانند فضای بیرونی چندان شاخص و برجسته نیست، اما از نظر بصری دلنشین جلوه می‌کند.

فقدان صفحه نمایشگر لمسی که این روز‌ها تقریبا پای ثابت اکثر خودرو‌های چینی بازار شده است را می‌توان مهمترین نقیصه و کمبود کابین جی ۴ به حساب آورد. البته در برخی کشور‌های دیگر جی ۴ به همراه نمایشگر لمسی عرضه می‌شود که متاسفانه این امکان برای مشتریان ایرانی فراهم نشده است.

مجموعه‌ای از دکمه‌های مختلف مرتبط با کنترل سیستم صوتی، فلاشر و ... به همراه یک نمایشگر کوچک TFT در محدوده زیرین دریچه‌های میانی تهویه، جایگاه صفحه نمایشگر لمسی را به تسخیر خود درآورده‌اند.

راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴ 

این خودرو فاقد سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بوده و دکمه‌های چرخان کنترل سیستم تهویه در قسمت وسط کنسول میانی داشبورد حضور یافته‌اند. متریال استفاده شده در قسمت داشبورد و پنل درب‌ها از نوع پلاستیک خشک بوده که البته سر و صدای آنچنانی در هنگام فشرده شدن از خود بروز نمی‌دهند.

غربیلک فرمان چهره آشنایی داشته و مشابه انواع به کار رفته در مدل‌های جک جی ۵ و S۳ و S۵ است. قسمت نقره‌ای رنگ غربیلک فرمان به شکل بال پرنده بر جذابیت ظاهری آن افزوده است.

راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان از پیکربندی بسیار ساده و سنتی برخوردار شده و یک صفحه نمایشگر کوچک (کامپیوتر سفری) فضای مابین دو نمایشگر سرعت و دور موتور را پر نموده است.

پنل درب‌ها نیز طراحی ساده‌ای داشته و بر روی قسمت بازویی آن‌ها از تزیینات کرومی به منظور افزایش جذابیت دیداری کابین بهره گرفته شده است.

راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

در برخی تصاویر  جک جی ۴ با تریم داخلی دو رنگ مشکی-کرم به ویژه در بخش داشبورد دیده شده است. اما تصاویری که تاکنون از جی ۴‌های کرمان موتور در معرض دید ما قرار گرفته است، تنها تریم داخلی مشکی رنگ به همراه سقف و ستون‌های کرم رنگ را از فضای داخلی جک جی ۴ نمایش گذاشته است.

همچنین با توجه به ابعاد بدنه جی ۴ افراد بلند قد به ویژه در صندلی‌های ردیف عقب با محدودیت‌هایی از نظر فضای سر و زانو مواجه خواهند بود. در عوض ردیف جلو فضای مناسب و راحتی را برای افراد بلند قد فراهم آورده است.

دید شیشه جلو در حد کافی ارزیابی می‌شود و آینه‌های جانبی کمترین نقاط کور را دارا هستند. همچنین به دلیل باریک بودن نسبی ستون‌های اتاق جی ۴ و سایز مناسب شیشه‌ها، به طور کلی دید کابین و نور ورودی به آن در سطح رضایتبخشی قرار دارد.

یکی از مهمترین نقاط قوت فضای داخلی جک جی ۴، گنجایش بالای صندوق عقب آن است. محفظه این بخش از جی ۴ دارای گنجایشی به حجم ۵۵۰ لیتر بوده و از این نظر می‌تواند نیاز‌های مسافرتی یک خانواده ایرانی را به خوبی پوشش دهد.

به طور کلی طراحی و کیفیت فضای داخلی جک جی ۴، با توجه به سگمنت این خودرو و همچنین بهای پرداختی در ازای آن، در سطح قابل قبولی بوده و به نظر نگارنده حتی می‌تواند بیشتر از شمایل بیرونی خودرو مورد پسند واقع گردد. همچنین ابعاد بدنه جک j۴ به شرح ذیل است:

طول: ۴۳۳۵ میلی‌متر،  عرض: ۱۷۲۵ میلی‌متر،  ارتفاع: ۱۵۰۵ میلی‌متر،  فاصله دو محور: ۲۵۶۰ میلی‌متر

راهنمای خریدو بررسی مشخصات کامل جک J۴

تجهیزات و امکانات


کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
ترمز ضد قفل ABS
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS
سیستم ضد سرقت
ریموت با کنترل از راه دور
قفل مرکزی + دزدگیر
قفل شدن اتوماتیک درب‌ها
سنسور پارک عقب
سنسور نور (Auto light)
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل
ISOFIX
روکش صندلی چرم
شیشه‌های جانبی برقی
شیشه بالابر راننده با قابلیت باز شدن بصورت تک لمسی
آینه‌های جانبی برقی با گرمکن
چراغ راهنما بر روی آینه‌های جانبی
تنظیم دستی ارتفاع فرمان
کامپیوتر سفری
رادیو + CD + AUX + USB
۶ عدد بلندگو
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
کروز کنترل
 

مشخصات فنی و قوای محرکه جک j۴

پیشرانه استفاده شده در خودروی جک جی ۴ برای ما ایرانی‌ها غریبه نیست چرا که پیش از این در محصولاتی نظیر جک اس ۳ و جک جی ۵ نیز استفاده شده است.

این پیشرانه یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر (۱۴۹۹ سی سی) است که قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰rpm است. همچنین گشتاور حاصل از این پیشرانه معادل ۱۴۶ نیوتن متر عنوان شده که در دور موتور ۴۵۰۰ به اوج خود می‌رسد.

سیستم انتقال قدرت جک j۴ از جعبه دنده‌ای با مکانیزم ضریب متغیر پیوسته (CVT) بهره می‌گیرد و نیروی حاصل از پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید.

سیستم فرمان برقی (EPS)، ترمز‌های دیسکی (جلو) و کاسه‌ای (عقب)، سیستم تعلیق مک فرسون (جلو) و تعلیق بازو جناغی (عقب)، از جمله دیگر مشخصه‌های فنی جی ۴ محسوب می‌شوند.

حجم مخزن سوخت جی ۴ معادل ۴۵ لیتر بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میزان مصرف سوخت جک جی ۴ برابر ۶.۳ لیتر بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن با توجه به مشخصه‌های فنی  و وزن ۱۱۱۰ کیلوگرمی در حدود ۱۱-۱۲ ثانیه برآورد می‌شود.
 
 

رقبا و محصولات مشابه

جک J۴ در بازار ایران باید به رقابت با خودروهایی، چون فاو بسترن B۳۰،  برلیانس  H۳۳۰،  ام جی ۳۶۰،  راین V۵،  جیلی GC۶،  بی وای دی F۳،  دنا و دنا پلاس و تندر پلاس و نیز پژو ۲۰۷ صندوق‌دار بپردازد.
 


مزایا و معایب جک جی ۴

 


نکات مثبت

  • صندوق بار حجیم
  • قوای محرکه متناسب
  • هماهنگی نسبی عملکرد پیشرانه و گیربکس
  • مصرف سوخت مناسب
  • شتاب گیری خوب
  • هندلینگ مناسب
  • کیفیت ساخت نسبتا خوب
 
 


نکات منفی

  • فقدان چراغ روشنایی در روز
  • فقدان صفحه نمایشگر لمسی
  • متریال داخلی از جنس پلاستیک سخت
  • سیستم تعلیق ظریف در مواجهه با ناهمواری‌های شدید
  • کمبود نسبی قطعات در بازار آزاد
  • کمبود آپشن و امکانات
  • کاسه‌ای بودن ترمز چرخ‌های عقب
  • عدم وجود ESP
 

منبع:دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
0
مگه محدودیت ورود به شهرها نیس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->