پاکستان اعمال محدویت‌های مذهبی در کشمیر را محکوم کرد

  • کد خبر: ۳۳۹۵
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
پاکستان اعمال محدویت‌های مذهبی در کشمیر را محکوم کرد
دولت پاکستان، آنچه که اعمال محدودیت‌های مذهبی در منطقه کشمیر از سوی هند و جلوگیری از برگزاری آیین‌های عید قربان خواند، را محکوم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از دفتر خبرگزاری ایرنا در اسلام آباد، وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: محدودیت های شدید در کشمیر باعث شد تا هزاران نفر از مسلمانان این منطقه نتوانند در نماز عید قربان و آیین های مذهبی مربوط به این روز شرکت کنند.

 

در این بیانیه آمده است: جلوگیری از آزادی مذهبی، مغایر با قوانین بین المللی و نقض صریح اصول حقوق بشر است.

 

وزارت امور خارجه پاکستان از جامعه جهانی به ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست؛ علیه سلب آزادی مذهبی در کشمیر موضع گیری کنند.

 

پس از تصمیم دولت هند برای لغو امتیازات ویژه ایالت جامو و کشمیر و افزایش تنش ها میان دهلی نو و اسلام آباد در کشمیر، پاکستان ضمن مخالفت با اقدامات هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

 

تنش های دیپلماتیک پس از بازگشت سفیر هند از پاکستان در پی تشدید اختلافات میان دو کشور بر سر منطقه کشمیر، موجب شد تا اسلام آباد به طور رسمی مبادلات تجاری و فرهنگی با دهلی نو را متوقف کند.

 

دولت هند با اعلام اینکه تصمیم اخیر این کشور درباره منطقه جامو و کشمیر یک موضوع داخلی است، از اسلام آباد خواست تا در تصمیم خود برای کاهش روابط دیپلماتیک با دهلی نو تجدید نظر کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->