معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

رژیم صهیونیستی درصدد کشیدن دیوار دوم در اطراف مرز‌های غزه

  • کد خبر: ۳۴۰۰
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
رژیم صهیونیستی درصدد کشیدن دیوار دوم در اطراف مرز‌های غزه
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش این رژیم اشغال‌گر درصدد احداث دیوار امنیتی جدید به عنوان "حلقه دفاعی دوم در مرزهای نوار غزه" است.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایسنا، این شبکه در ادامه تشریح کرد، دیوار جدید در کنار دیوار دیگری که در حال حاضر در مرزهای غزه قرار دارد، در عمق اراضی اشغالی و نزدیک شهرک‌های مرزی هم‌جوار شمال شرق منطقه غزه تا منطقه ناحل عوز روبروی مرکز غزه ساخته می‌شود.

 

هدف از ساخت دیوار جدید حفاظت از شهرک‌ها و خیابان‌های اراضی اشغالی نزدیک به مرزها، حفظ آنها در برابر موشک‌های ضد تانک و ممانعت از نفوذ فلسطینیان به این مناطق است.

 

خبرنگار شبکه الجزیره گفت، ارتش رژیم صهیونیستی اوایل سال ۲۰۲۰ به ساخت این دیوار بتنی مستحکم در امتداد مرزهای غزه به طول ۳۶۰ کیلومتر پایان می‌دهد و این دیوار از بالا و زیر زمین ده‌ها متر امتداد خواهد داشت.

 

پس از اینکه مقاومت فلسطین طی اجرای عملیاتی با استفاده از موشک "کورنت" یک خودروی نظامی اسرائیلی را مستقیما هدف گرفت، رژیم صهیونیستی در ماه مه ساخت دیوار بتنی در منطقه باز در کنار دیوار امنیتی در شمال غزه را آغاز کرد.

 

طبق اعلام رسانه‌های اسرائیل، دیوار بتنی دارای فناوری‌های هوشمند است و حدود ۱۰۰ میلیون شِکِل هزینه داشته و در طول مسیرهای راه آهن ساخته می‌شود تا قطارهایی که در مسیر منطقه باز غزه حرکت می‌کنند را از هر گونه حملات گروه‌های مقاومت در درگیری‌های آتی حفاظت کند.

 

پیش از این هم شبکه ۱۰ این رژیم تصاویر و فیلم‌های ویدئویی از مانع آبی را منتشر کرد که ارتش اشغال‌گر داخل مرزهای دریایی واقع در شمال غزه با هدف منع نیروهای مقاومت فلسطین از نفوذ به مناطق ساحلی اراضی اشغالی آن را ساخته است.

 

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۰ چندین دیوار مرزی با هدف تضمین امنیت اراضی اشغالی و حفاظت از مرزهای آن از طرف‌ها و جبهه‌های مختلف ساخته است.

 

ساخت این دیوارها بیان‌گر رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره امنیت و نظریه "دیوار آهنین" است، رویکردی که طبق آن تکیه بر قدرت و تقویت برتری نظامی و جدا کردن امنیت اراضی اشغالی از محیط اطراف آن، بهترین تضمین برای حفاظت از امنیت این مناطق است.

 

رژیم اشغال‌گر صهیونیستی در مرزهای اراضی اشغالی با مصر، اردن، سوریه، لبنان و نوار غزه شش دیوار و یک دیوار بزرگ‌تر نیز در کرانه باختری ساخته است، این دیوار بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دیوار رژیم است که اواسط ۲۰۰۲ نزدیک خط قرمز با هدف ممانعت از ورود ساکنان فلسطینی به اراضی اشغالی یا شهرک‌های نزدیک ساخته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->