راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

یک کورس تا نوسازی

  • کد خبر: ۳۴۱۰
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
یک کورس تا نوسازی
تفاهم‎نامه‎‏ اعطای وام کم بهره به ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده میان شهرداری و بانک ملی ایران به امضا رسید

تزنج وزیری - در روزهایی که کُمیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها و خودروسازان لنگ می‌زند، بوی بهبود از اوضاع نوسازی این ناوگان در مشهد به مشام می‌رسد. در این راستا روز گذشته نخستین تفاهم‌نامه در این زمینه میان شهرداری مشهد و بانک ملی ایران به امضا رسید تا از این طریق مسیر نوسازی تاکسی‌های زردرنگ شهر امام رضا(ع) هموارتر شود و مشهد نخستین کلان‌شهری باشد که برای تأمین کمک‌هزینه خرید تاکسی تاکسی‌رانان خود، تفاهم‌نامه بانکی امضا کرده است. حالا با این اقدام بانک ملی ایران تسهیلاتی تا سقف 50میلیون تومان با سود 18درصد را پرداخت می‌کند که 14درصد از این مقدار را شهرداری مشهد و فقط 4درصد آن را رانندگان پرداخت می‌کنند. پیرو این تفاهم‎نامه که روز گذشته به امضای محمدرضا کلائی، شهردار مشهد و حسن مونسان، رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان‌رضوی رسید، 2000دستگاه، یعنی نزدیک به نیمی از 4500 دستگاه تاکسی فرسوده مشهد با همکاری بانک ملی ایران نوسازی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری، شهردار مشهد در این جلسه با تأکید بر لزوم تقویت و استحکام ارتباط و همکاری شهرداری مشهد و بانک ملی ایران، گفت: همه تلاش شهرداری بر این است که این ارتباط باارزش را در اوج نگه دارد تا علاوه بر خدمت‏‌رسانی به شهروندان، خدمات مثبتی هم برای رضایت زائران حرم مطهر رضوی داشته باشیم. محمدرضا کلائی در ادامه با بیان اینکه همکاری شهرداری مشهد و بانک ملی ایران یک ارتباط قدیمی و طولانی‌مدت است، افزود: سال‎ها امور کارشناسی و هماهنگی مستمر میان شهرداری مشهد و بانک ملی ایران باارزش است و باید بیشتر تقویت شود.


پرداخت 14درصد سود وام از سوی شهرداری
معاون حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی‌وعمران شهرداری مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه 4سال در نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی اقدامی صورت نگرفته بود، گفت: در راستای خدمت‏‌رسانی به شهروندان ضرورت داشت تا اقدامی برای نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی مشهد انجام شود. خلیل‎ا... کاظمی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، تسهیلاتی تا سقف 50میلیون تومان به رانندگان تاکسی فرسوده اعطا می‌شود.


فعالیت 4500دستگاه تاکسی فرسوده در مشهد
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسی‌رانی شهرداری مشهد هم در این جلسه صحبت‌های خود را درباره فعالیت 4500دستگاه تاکسی فرسوده در مشهد آغاز و اظهار کرد: اگر این تفاهم‎نامه امضا نمی‎شد، عمر تقریبی خودروهای تاکسی به 7-8سال می‎رسید که خوشبختانه با تدبیر مدیریت‌شهری، حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و همکاری بانک ملی این همکاری به مرحله اجرا درآمد. احمد محبی افزود: عمر تقریبی ناوگان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد نزدیک به 7 سال است که به‌نوعی جزو ناوگان‎های فرسوده حمل‌ونقل عمومی به حساب می‌آید. طبق اعلام مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسی‌رانی شهرداری مشهد، این شهر نخستین کلان‌شهری است که برای کمک‌هزینه خرید تاکسی تفاهم‌نامه بانکی امضا کرده است.محبی در ادامه گفت: 13هزار و 500دستگاه تاکسی غیر از خودروهای خدمات‎رسانی مثل سرویس مدارس، در شهر رفت‌وآمد می‎کنند که 4500 دستگاه آن خودرو فرسوده به حساب می‎آید. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسی‌رانی شهرداری مشهد همچنین در گفت‌وگو با شهرآرا با بیان اینکه همه تاکسی‌های بالای 10سال، فرسوده هستند، اظهار کرد: در این راستا لازم است تا رانندگان برای نوسازی خودروهایشان اقدام کنند تا پس از طی مراحل ثبت‌نام و بررسی‌های لازم به اتحادیه تاکسی‌رانی کشور و بانک ملی ایران معرفی شوند. طبق اعلام او بازپرداخت وام 50میلیونی طی 5سال انجام می‌شود و رانندگان فقط 4درصد از سود این مبلغ را پرداخت می‌کنند. به گفته محبی، برای نوسازی 2هزار دستگاه تاکسی‌ فرسوده مشهد 2نوع خودرو سمند و پژو405 با قیمت بیش از 70میلیون تومان در نظر گرفته شده است. رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان‌رضوی هم با حضور در جلسه امضای تفاهم‌نامه‎‏ همکاری برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌رانی میان شهرداری مشهد و بانک ملی، ضمن ابراز خرسندی از همکاری این 2مجموعه اظهار کرد: بانک ملی در راستای وظیفه اجتماعی‎اش، لازم می‎داند تا در این طرح اثربخش و مفید که ضمن خدمت‎رسانی به شهروندان و زائران امام رضا(ع)، به محیط‎زیست هم کمک می‎کند، شریک باشد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->